Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Wat voor achterband rij je ?
Bij mij werkte het om van 50 naar 55 hoog te gaan, komt die ook iets meer op zijn neus te staan.
Doorsteek had ik standaard staan.

Maar mooi dat het is gelukt :t
 
Even hier proberen, want de receptie kent hem niet:
Is deze toevallig van iemand hier? Je parkeerlicht staat nog aan.....dus je accu kan leeglopen.
IMG_20230626_085615.jpg
 
Ok, 12,6v bij contact uit
Da's niet echt top
Maar toegegeven, vanochtend kort stukje
Starten,... niet van harte
Laadsysteem geeft 14,2v-14,4v bij 5000 rpm
Da's wel ok
2 minuutjes stationair gedraaid, 13,6v bij contact uit
Hmmmmmm,...
Dit berichtje typen, +/- 3 minuten
12,9
..niet goed

Nou hopen dattie nu nog 1x wil starten dat ik naar huis kan (en hopen dat m'n fan niet aanslaat) 😅
 
Moest hem vandaag langs de kant zetten

Kom de N470 op naar huis, en het valt me ineens op dattie wel snel afremt
even doorgereden en verdomt, zelfs met koppeling in remt ie af
Uiteraard niet bij de benzinepomp er af, maar proberen de laatste 500 meter naar huis vol te maken
...dat werd dus 50 meter

Check de voorschijven, pak ze beet, lekker warm, achterschijf: "Laat maar, da's een Heteluchtoven"
Stopt een politiebusje achter me, sta niet heel erg lekker, maar wel van de weg en het is effe wachten op afkoelen zodat ik 50m verder de stoep op kan
Even babbelen, leg hem het probleem uit,... "Joh, heb je misschien een flesje water, dan ben ik hier een stuk vlugger weg"
En ja hoor *O*
Water kookte bij aanraking, maar genoeg kunnen koelen om m'n wiel weer vrij te krijgen
Naar de stoep, agent bedankt, effe met een oud MF-er staan lullen die langsreed en me zag staan (Mr Hawkeye, voor de oudgedienden)
Kwam er achter dat er geen druk meer in de pomp zat, maar nergens lekkage te zien

Naar huis, klauw er af, zuigers terugdrukken, had weer druk, zaten dus niet vast, maar 1x pompen en de druk was weg


Wat is dan het probleem?

Nou, Remvloeistof vervliegt, daarom heb je een reservoir

1688495683748.png


Maar er gaat niks bijgevuld worden als de slang te hoog zit

B| |(
 
Zit je compensatie gaatje niet dicht of heb je aan de bout gedraaid toen de set passend maakte op je rearset ? Je hebt kans dat die dan niet ver genoeg terug komt en zo zijn druk niet kwijt kan. Bij opwarming drukt die dan je rem zuigers naar buiten :)

Bij heel warm worden heb je dan kokende vloeistof en voelt het als geen druk mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Moest hem vandaag langs de kant zetten

Kom de N470 op naar huis, en het valt me ineens op dattie wel snel afremt
even doorgereden en verdomt, zelfs met koppeling in remt ie af
Uiteraard niet bij de benzinepomp er af, maar proberen de laatste 500 meter naar huis vol te maken
...dat werd dus 50 meter

Check de voorschijven, pak ze beet, lekker warm, achterschijf: "Laat maar, da's een Heteluchtoven"
Stopt een politiebusje achter me, sta niet heel erg lekker, maar wel van de weg en het is effe wachten op afkoelen zodat ik 50m verder de stoep op kan
Even babbelen, leg hem het probleem uit,... "Joh, heb je misschien een flesje water, dan ben ik hier een stuk vlugger weg"
En ja hoor *O*
Water kookte bij aanraking, maar genoeg kunnen koelen om m'n wiel weer vrij te krijgen
Naar de stoep, agent bedankt, effe met een oud MF-er staan lullen die langsreed en me zag staan (Mr Hawkeye, voor de oudgedienden)
Kwam er achter dat er geen druk meer in de pomp zat, maar nergens lekkage te zien

Naar huis, klauw er af, zuigers terugdrukken, had weer druk, zaten dus niet vast, maar 1x pompen en de druk was weg


Wat is dan het probleem?

Nou, Remvloeistof vervliegt, daarom heb je een reservoir

Bekijk bijlage 1899214

Maar er gaat niks bijgevuld worden als de slang te hoog zit

B| |(
Als de slang ontlucht is en het niveau in reservoir op peil is, zie ik geen bezwaren.
 
Nah, vermoedelijk gewoon de rempomp

Had nog een andere rondslingeren, die er op gezet, rem lijkt vrij te blijven lopen, ik hou het effe in de gaten
 
Niet de pomp
Net 2 uur rondgecrosst en m'n achterrem niet aangeraakt
Maar ik kom thuis en hij is heet, niet bloedheet, maar goed warm

Waarom ben ik trouwens midden in de nacht 2 uur gaan rijden zullen jullie je misschien afvragen?


Ben even een flink aantal uur bezig geweest met een projectje

Teaser:

20230707_185343.jpg
 
Niet de pomp
Net 2 uur rondgecrosst en m'n achterrem niet aangeraakt
Maar ik kom thuis en hij is heet, niet bloedheet, maar goed warm

Waarom ben ik trouwens midden in de nacht 2 uur gaan rijden zullen jullie je misschien afvragen?


Ben even een flink aantal uur bezig geweest met een projectje

Teaser:

Bekijk bijlage 1900372
ik zeg maar zo het word toch te warm om te sturen
dan ben je toch weer leuk bezig
 
Lang geleden ja, leuk om je weer te zien posten hier.
Gaaf die K5 en die KTM :t :}

Ik heb sinds 2017 een L4 (2016 kenteken). daarna nog bijna 3 jaar een L5 erbij gehad voor het circuit maar daar een zwaar ongeluk mee gehad.
Motor nagenoeg niks, ik zelf een paar maandjes moeten herstellen. Maar alles weer hersteld.
Reed een dag of 4 a 5 per jaar, hobby matig maar ging vrij aardig rond denk ik.
Ongeluk buiten mijn schuld maar ook dat kan gebeuren in de race sport, zou zo weer circuit gaan rijden als ik geen kids/vrouw thuis had zitten.
Dat houdt me nu nog net tegen, het kriebelt wel O-).

Vorig jaar een TL1000R erbij gekocht, was al 90 % origineel, nu 98% mis nog enkele stukken.
Rij er erg weinig op dus twijfel of ik hem schors en netjes wegzet of verkoop en weer iets anders erbij koop tegen de winter.
De L4 hou ik ook, reed vroeger veel km's maar met 2 jonge kinderen thuis is de tijd was schaars geworden. Begint nu weer te komen sinds de jongste naar school gaat sinds afgelopen week.
L4 gekocht met net 6000 km, staat nu op 15... dus gaat nog wel even mee ;)

20230123_155320.jpg

20230604_144050.jpg
 
Zo luitjes de
Lang geleden ja, leuk om je weer te zien posten hier.
Gaaf die K5 en die KTM :t :}

Ik heb sinds 2017 een L4 (2016 kenteken). daarna nog bijna 3 jaar een L5 erbij gehad voor het circuit maar daar een zwaar ongeluk mee gehad.
Motor nagenoeg niks, ik zelf een paar maandjes moeten herstellen. Maar alles weer hersteld.
Reed een dag of 4 a 5 per jaar, hobby matig maar ging vrij aardig rond denk ik.
Ongeluk buiten mijn schuld maar ook dat kan gebeuren in de race sport, zou zo weer circuit gaan rijden als ik geen kids/vrouw thuis had zitten.
Dat houdt me nu nog net tegen, het kriebelt wel O-).

Vorig jaar een TL1000R erbij gekocht, was al 90 % origineel, nu 98% mis nog enkele stukken.
Rij er erg weinig op dus twijfel of ik hem schors en netjes wegzet of verkoop en weer iets anders erbij koop tegen de winter.
De L4 hou ik ook, reed vroeger veel km's maar met 2 jonge kinderen thuis is de tijd was schaars geworden. Begint nu weer te komen sinds de jongste naar school gaat sinds afgelopen week.
L4 gekocht met net 6000 km, staat nu op 15... dus gaat nog wel even mee ;)

Bekijk bijlage 1901358
Bekijk bijlage 1901359
Wow die TL... erg mooi !
 
Het bezit van mijn L5 is van korte duur want het rijden valt me enorm zwaar 😓
Ca 1,5 jaar geleden kon ik max. 200 meter lopen i.v.m. rugklachten en uitval in de benen. Na een jaar sporten en oefeningen uitvoeren ging ik vooruit en kon/kan ik weer 1 uur aan een stuk lopen. Maar sinds ik weer motor rij gaat het weer achteruit. Ik twijfelde eerst aan of het aan het rijden lag, maar nu ik wat vaker opstap herken ik duidelijk dat het met het motorrijden te maken heeft. Ik weet ook niet of ik met een comfortabelere motor geen problemen ga krijgen......
Dus L5 met 5.600km op de teller te koop. Mooi klote. Onderstaande foto is van dag van aanschaf. Inmiddels Rosso Corsa banden en stalen remleidingen erop.

1689024797563.png
 
Laatst bewerkt:
Er zijn hier heel wat mooie exemplaren gepasseerd. Het ligt dan toch niet alleen aan mij maar blijkbaar wordt bij het verstrijken van de jaren, oudere modellen meer en meer gewaardeerd. Die TLR is een absoluut pracht exemplaar.

Maar wat @Bikefreak overkomt is elke motorrijders nachtmerrie, je hobby niet meer kunnen uitoefenen omdat de gezondheid niet meer mee wilt.
We worden er dan ook niet jonger op, ook voor mij is het rijden met een supersport een behoorlijke opgave geworden om er relaxt mee te rijden. Maar om dat sportieve karakter toch niet helemaal op te geven, heb ik dit jaar een Suzuki GSXS GT aangeschaft, en ik moet zeggen het bevalt me tot nu toe wel erg goed. Hij heeft gelukkig het karakter van een sportieve motor maar dan met een relaxte zithouding. Mijn lijf en ledenmaten zijn het me dankbaar.
Misschien iets voor jou @Bikefreak?
Succes met de verkoop. Zo een bolide met zo weinig kilometers ben je zo kwijt.
 
Er zijn hier heel wat mooie exemplaren gepasseerd. Het ligt dan toch niet alleen aan mij maar blijkbaar wordt bij het verstrijken van de jaren, oudere modellen meer en meer gewaardeerd. Die TLR is een absoluut pracht exemplaar.

Maar wat @Bikefreak overkomt is elke motorrijders nachtmerrie, je hobby niet meer kunnen uitoefenen omdat de gezondheid niet meer mee wilt.
We worden er dan ook niet jonger op, ook voor mij is het rijden met een supersport een behoorlijke opgave geworden om er relaxt mee te rijden. Maar om dat sportieve karakter toch niet helemaal op te geven, heb ik dit jaar een Suzuki GSXS GT aangeschaft, en ik moet zeggen het bevalt me tot nu toe wel erg goed. Hij heeft gelukkig het karakter van een sportieve motor maar dan met een relaxte zithouding. Mijn lijf en ledenmaten zijn het me dankbaar.
Misschien iets voor jou @Bikefreak?
Succes met de verkoop. Zo een bolide met zo weinig kilometers ben je zo kwijt.
Bedankt Eric. Het is inderdaad mooi klote. :t
 
Bikefreek, balen en zuur dat je hem weg moet doen,maar zoals Eric zegt misschien eens naar de GT kijken ?
De L5 zal je wel verkopen, succes :t

Het werkt ook 2 kanten op. Doordat je fysiek er niet lekker meer op zit ga je minder rijden,en met minder rijden wordt het er ook niet beter op.
Dat merk ik nu met het veel minder rijden, ik zit er nog prima op maar het is er na de winter langer terug inkomen.
10 jaar terug reed ik 10.000/15.000 km per jaar en was het motorrijden gelijk aan fietsen. Opstappen en weg.
700+ op 1 dag zonder probleem. Gaat ik nu toch meer last van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan