Het Honda 100/125/150cc topic

ik ga deze zomer met vriendin op mijn 125cc lead naar valkenburg en wil niet over de snelweg.
de enne route planner (routenet) stuurt mij door duitsland,de tomtom via utrecht en de MIO langs de grens van duitsland

welke routeplanner gebruiken jullie?
 
Met de Tom Tom kan je snelwegen uitsluiten. Als hhet goed is zal zij je de weg over secundaire wegen plannen. :)
 
Met de Tom Tom kan je snelwegen uitsluiten. Als hhet goed is zal zij je de weg over secundaire wegen plannen. :)

met routenet en de MIO kan ik ook de snelwegen uitzetten maar toch krijg ik 3 verschillende routes.

lijkt mij wel geinig een eind op de scooter rijden,met 6 uur ben ik in valkenburg en met mijn motor al onder parijs maar scooteren is voor de fun
 
Hallo,

Ik heb vorige week een Dylan gekocht! :)

Ik heb al een Garmin Zumo voor mijn motor en aangezien ik m al heb, wil ik om ook graag kunnen gebruiken voor de scooter. Alleen lijkt dat lastig monteren... mogelijk iets bij de spiegels.

Heeft iemand ervaring met ervaring met het monteren van een navigatiesysteem?

Groeten
 
:W

De winter komt eraan dus het kribbelt weer een beetje. Ik heb deze Honda Lead gezien op marktplaats. Volgens de e-mail van de eigenaar mag ik het meenemen voor 450€. Ik neem aan er is vast wel nog wat mis naast de missende uitlaat. Maar weet iemand wat een Honda Lead uitlaat kost? (origineel, namaak of RVS bocht+ dempertje, misschien kan ik zelf wel een demper maken/cola blikje ;))
 
Andras ,een originele uitlaat kost ongeveer 300 euro
ik heb trouwens nog een heleboel lead onderdelen, onder andere een uitlaat.
je hebt m'n mail adres, ik hoor het wel
 
Honda Dylan vraagje.

Sinds gisteren blijft het gas ligt openstaan als ik stilsta.
De scooter wil dan vooruitrijden en op de bok draait het achterwiel.
Ik heb de gashendel gecontroleerd en die is goed. Voordat ik aan de schroef bij de motor ga draaien waar het gashendeltje uitkomt iemand een idee wat het probleem is?
 
Ik had dat probleem zo`n half jaar geleden ook en bij mij was de gasschuif (hoe dat ook mag heten) niet helemaal schoon waardoor hij niet helemaal terug schoof, schoon gemaakt en het was verholpen, pas wel op dat je het goed terug monteert ivm het vacuum.
 
Ik had dat probleem zo`n half jaar geleden ook en bij mij was de gasschuif (hoe dat ook mag heten) niet helemaal schoon waardoor hij niet helemaal terug schoof, schoon gemaakt en het was verholpen, pas wel op dat je het goed terug monteert ivm het vacuum.
Die heb ik gister gecontroleerd en hij loopt soepel tegen de stationairschroef aan.

Daarnaast rolt de scooter ook zwaar als hij uit is, net of de koppeling niet ontspant.
 
hoi iedereen, wonende in belgie heb ik sedert eeen maand of 8 een Honda S-wing 125 , voornamelijk voor woon werkverkeer, dagelijks toch goed voor een 85 km, wat best te doen is.
Heb dit weekend voor de eerste keer een begeleide motorrit meegedaan en die was goed voor een 300km, maar dan heb ik het wel gehad hoor, de rug wil dan niet echt meer mee na die afstand.

Aaangezien ik 1.89m ben zit het zadel net iets te kort op het stuur wat maakt dat ik na een tijd ongemakkelijk zit. Ik zou het zadel kunnen laten aanpassen door een comfort zadel te installeren.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

het zou aangenaam zijn als de russteun van het zadel ongeveer een centimetertje of 10 naar achter kan.

ik hoor het wel.
 
Nou, kirogi dagelijks 85 kilometer is best veel op zo'n lichte scooter(niet voor de scooter maar voor jou bedoel ik }) ). 300 kilometer toertocht is idd best een forse afstand. Mijn teller stond op het dagje Vlaanderen ook op 391km en dat voel je wel. Meestal zijn de zadels van de lichte scooters niet echt gemaakt voor zo'n lange afstanden.

Heb me wel onlangs een niergordel aangeschaft, omdat ik na lange ritten of met kou s'avonds een koude en vermoeide onderrug kreeg. Moet zeggen dat me dat toch wel helpt. Kou is weg en door de ondersteunende werking(je kunt de gordel aanspannen)is het beter vol te houden.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand in welk motorblad de Dylan ooit getest is?
Lijkt mij leuk om na te bestellen
 
Hallo, ben wegens ontplofte linkerhand |( (waardoor koppelen onmogelijk is) van een Yammie 900 overgestapt op een honda lead 103cc, die toevallig op m`n pad kwam.
Ik ben weer mobiel :] en pak er lekker ook de snelweg mee. Positioneer me links op de weg en met 85 (wind mee, 75 wind tegen) gaat het prima. Men kan makkelijk langs me, maar kom ze vaak bij het stoplicht weer tegen. Ritje heen & weer veluwe doe ik slechts 10 minuten langer over. alleen na meer dan 50 km begint het aan de onderrug wat gevoelig te worden. Maar een terrasje bied dan uitkomst. :Y
 
alleen na meer dan 50 km begint het aan de onderrug wat gevoelig te worden. Maar een terrasje bied dan uitkomst. :Y
Onlangs een goede niergordel aangeschaft. In eerste instansie voor de voor de kou aan de onderrug. Doordat je zo'n gordel ook kunt aanspannen, crieër je ook steun voor je onderrug ik kan het nu langer uithouden en mijn rug is minder vermoeid na een rit.



Motorcycle gear - Motorcycle clothing | Dane Bikewear
 
Laatst bewerkt:
Als scooternewbe ben ik nieuwsgierig of de aandrijfriem enige vorm van onderhoud behoeft.
Gaan die dingen niet rekken?
Gewoon op tijd laten vervangen als het onderhoudsschema dat voorschrijft. Verder hoeft daar niets aan te gebeuren(koppelingschoenen moeten af en toe gecontrolleerd worden bij sommige beurten). In dat opzicht is een scooter een fijn ding, je hoeft daar nauwelijks naar om te kijken.
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben me al een poosje aan het inlezen. Uiteindelijk is het er dan van gekomen en ben ik afgereist naar de dealer voor een proefrit. Na enig aandringen van de verkoper, een proefritje gemaakt op de honda Dylan. Eigenlijk was het de hekkesluiter van 3 proefritjes die dag, samen met de yamaha x-city en de burgman 400. 3 verschillende categorien en tegen alle (mijn) verwachtingen in was de funfactor van de Dylan verreweg het grootst. Nooit verwacht dat je zoveel lol kunt hebben met 150cc en 1 cylinder. Nu is fun belangrijk maar voor mij zal hij voor 80% ingezet gaan worden voor woon-werkverkeer, waarbij dagelijks zo'n 15 km snelweg, 7 km stad en 8 km 80km wegen. Hieronder mijn bevindingen van de Dylan:

Wat me beviel:
- zeer vlotte respons op het gas, vooral vanuit stilstand
- de loopcultuur, het smeuïge karakter, in vergelijking met de andere 2 werden zeer weinig trillingen doorgegeven.
- zeer wendbaar
- de prijs/kosten

wat me minder beviel:
- na een burgman en x-city toch wel erg veel wind zonder een schermpje.
- de topsnelheid (met mijn 100+ kg) 100/110 op de teller hield de Dylan het voorgezien. Tot aan 80 ging het vlot.
- de bergruimte

De kans is groot dat de keuze op een kleine scooter gaat vallen, maar er zijn wat mij betreft nog enkele pijnpuntjes weg te werken. Misschien kunnen jullie mij daar bij helpen:

- Wat kan ik verwachten als ik er een windscherm op schroef (topsnelheid, windgevoeligheid enz..)
- kan ik beter een wat moderne 150cc kopen als de SH150i of sixteen (16" en injectie)
- is de belasting voor een 150cc niet te zwaar als je 50% (of meer) van de tijd topsnelheid rijdt

mvgr
@
 
ik heb er een dylan gekocht na 5 jaar vepsa200e te hebben gereden,
De mijne is uitgerust met een scherm, ik merk zelf niets van windgevoeligheid, de topsnelheid is ook 100/110 km (weeg 107 kg).

Op zich vind ik de topsnelheid voor de snelweg net iets te laag hoewel hij rond de 100km/uur best rustig loopt.

Succes
Hans
 
Welkom op het forum Amfora.

Ik begrijp dat je Nederlander bent gezien de snelheden die je noemt op wegen.

Je wilt dus zo'n 30 kilometer per dag gaan doen, waarvan een redelijk stuk snelweg. Persoonlijk zou ik je dan toch liever een 250 of 300cc adviseren. Deze zijn toch nog zeer wendbaar en nèt niet te zwaar, qua gewicht.

Het gaat natuurlijk ook wel met een 150cc maar dan moet je jezelf afvragen hoe hard je op de autosnelweg wilt gaan rijden. Bedenk je goed dat er tegenwoordig behoorlijk veel vrachtverkeer op de weg is en als je dan gaat passeren(volgas met 100/110) het niet erg lekker voelt als een bestelbus of leaselullo in je kont zit te drukken, want dat gebeurt gewoon. Als je dan wat sneller langs kunt is dat een fijne gedachte en je helm blijft een stuk droger aan de binnenkant omdat zich wat minder zweet ontwikkeld.

Houdt er ook rekening mee dat je went aan de power, zeker als je best wel een stuk autoweg doet zoals jij, 150cc is dan al gauw "soft" lijkt me, na een tijd. Het verbruik van de hedendaagse 250/300cc is zeer schappelijk tussen 1 op 25/30 ongeveer.
 
@meppie: "mijn" Dylan had pas 1100 km op de teller staan, het stuk weg waar ik de topsnelheid probeerde is volgens google.maps 1 km lang. 120 had er volgens mij zeker niet in gezeten. De verkoper verzekerde me dat 120 geen probleem was. Het zou me niet verbazen als de topsnelheid niet erg beinvloed zou worden. Heb je misschien een foto van jouw "aangeklede" Dylan?

@vox: ik was juist aangenaam verrast door het vlotte en smeuïge karakter van de Dylan. Mijn eerste ingeving was een x-max. Door de proefrit met de x-city (er was geen x-max voorhanden) die het overigens bij 120 al voorgezien hield (zelfde stuk weg als waar de Dylan het tot 100/110 schopte rechtopzittend) ben ik juist gaan twijfelen. Een niet onprettige bijkomstigheid is dat de Dylan zo'n beetje de helft kost. De x-city voelde wel wat sneller maar vond hem veel rauwer/minder fijn lopen.
Ik moet bekennen dat ik geen ervaring heb met snelwegritten, tijdens de proefritten heb ik me beperkt tot 80km wegen.
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand met een SH125/150, NES125/150 of dylan die zijn vario al vervangen heeft voor een race model?
Heb gehoord dat deze varios ook in mijn spacy uit 1984 zouden moeten passen maar niemand weet het zeker :(
Mocht iemand dus nog een standaard vario hebben liggen dan zou ik deze heel graag eens willen lenen om te kijken of het past.

Hoor het graag.

Groeten,

Zoran.
 
Hee Andre,
kijk dat is nog eens snel.
Wat zou je er voor willen hebben?
Het is (helaas)een probeersel voor mij dus mocht je hem alleen even uit willen lenen dan kan dat uiteraard ook, graag zelfs.
Woon niet echt bij je in de buurt (in honda spacy begrippen dan) dus als hem op de post kan doen zou dat geweldig zijn, kosten zijn uiteraard voor mij.

Groeten,
Zoran.
 
Terug
Bovenaan Onderaan