gls450
MF veteraan
Iets meer kracht zetten
kan je dat dan eens laten zien?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Iets meer kracht zetten
Op de middenbok zetten, en gewoon draaien. Misschien heb je zo tooltje waarme je die onderste ring kan draaien, die zit meestal bij de motor. Ik heb hem niet, maar gebruik dit:
http://www.btndehaas.nl/machines-ge...en/unior-gereedschap/filtertang-ketting-280mm
Succes!
kan je dat dan eens laten zien?
Ligt aan de persoon die erop zit. En aan het wegdek en rijstijl.
Als je 120kg weegt, most definately de zwaarste stand (dus waar de veer het verst ingedrukt is). Als je 40kg weegt, dan kan je nog wel eens heel wat lichter moeten.
Gewoon proberen en kijken wat je lekkerder vind. Ik weeg 60kg en had hem op de een na zwaarste dacht ik...
je bedoeld waar de veer het langst is toch, waar hij het verst is ingedrukt dan veert hij toch te weinig? bij de originele veren zat er een stand op waar je kan zien hoe hij staat, bij mijn en vele andere Hagon veren is dat standje weg, dus lastig te zien of hij evenveel afgesteld staat links en rechts.
misschien een leuke site voor de mensen:
http://www.cb500racing.co.uk/
dat wil ik ook kenne
Eigenlijk wil je, als je op de motor stapt en gewoon rechtdoor rijdt, je vering 1 a 2 cm ingeveerd hebben. Dat zorgt ervoor dat, als je over een bobbel gaat, dat hij uiteraard in kan veren, maar ook dat als je over een kuil gaat, de vering wat langer kan worden zonder dat de motor naar beneden pleurt. Die rijhoogte stel je af met de veervoorspanning, waar dat ding op je achterveren voor is/was.je bedoeld waar de veer het langst is toch, waar hij het verst is ingedrukt dan veert hij toch te weinig? bij de originele veren zat er een stand op waar je kan zien hoe hij staat, bij mijn en vele andere Hagon veren is dat standje weg, dus lastig te zien of hij evenveel afgesteld staat links en rechts.
misschien een leuke site voor de mensen:
http://www.cb500racing.co.uk/
dat wil ik ook kenne
Eigenlijk wil je, als je op de motor stapt en gewoon rechtdoor rijdt, je vering 1 a 2 cm ingeveerd hebben. Dat zorgt ervoor dat, als je over een bobbel gaat, dat hij uiteraard in kan veren, maar ook dat als je over een kuil gaat, de vering wat langer kan worden zonder dat de motor naar beneden pleurt. Die rijhoogte stel je af met de veervoorspanning, waar dat ding op je achterveren voor is/was.
Als je zwaar bent, veert je motor natuurlijk verder in als je erop stapt dan als je een gespierde spijker bent. Dus daar stel je die stelschroef op af.
Daarna ga je normaal met compressiedemping en rebound demping de vering afstellen zodat ie niet te ver inveert en te snel/langzaam uitveert, maar dat kan je niet instellen op de CB500, dus dat is pech
Kan wel hoor, moet je alleen even 600euro neerleggen
Laat je bandenspanning sowieso maar eens wat zakken. 2.25 voor en 2.5 achter is prima. Bij voorkeur gemeten met een goede meter; tankstations zittensoms/vaak/altijd behoorlijk ernaast...
En verder er altijd voor zorgen dat je gas erop hebt. Als je een bocht maakt, nooit koppeling in, nooit gas dicht. Gewoon gas erop houden... en als je dan het gevoel hebt dat ie te ver naar binnen valt, beetje gas erbij en hij trekt zich weer rechtop. Kijken waar je naar toe wilt, de bocht ver door kijken, en veel oefenen. En dan moet dat vanzelf komen
met schaamrood op mijn wangen heb ik een vraag :
Ik rij al aardig wat jaartjes op de cb, maar bochten maken, zeker wat scherpere gaat gewoon kut! en het rare is, vooral bochtjes naar links dan heb ik het gevoel (echt het gevoel, dus niet het idee) dat hij wil omvallen, banden zijn vrij nieuw nog geen 800km dus het kan niet aan slijtage liggen. spanning is goed (bridgestone bt45 2,5 v en 2,9 a) alles lijkt goed.heb het al vanaf het begin en mij 3e setje banden liggen eronder. rechtuit is het een heel fijn ding(op de magere remmen na)
Ga ik een bocht in dan lijkt het wel of hij naar buiten trekt enz.
Heb vroeger toen ik begon met lessen op een cb1 gelest, nah ik kreeg er geen slalom mee en zeker geen achtje of 3x rond, wat een drama (ligt aan mij denk) toen stond er nog een suzuki gs450, een soort chopper achtig toerdingetje...maar wat een verschil voor mij. op mijn examen zei de examinator dat ik wat rustiger moest doen anders bleven er geen steppies over aan het einde van het examen. slalom kwam ik steeds met mijn steppies op de grond en bij 3x rondje kwamen de vonken er vanaf.? oke het zwaartepunt ligt nog lager dus wat makkelijker, maar op mijn honda'tje mt kon ik wel bochies maken en dat ding swabberde alle kanten op. hartstikke leuk natuurlijk, maar jan en alleman kan op een cb500 rijden omdat het een makkelijke fiets(schijnt)is, en het is niet voor niets een lesmotor, maar waarom lukt het MIJ niet een gewoon rotondetje te nemen zonder het gevoel te hebben dat dat ding omflikkert?alle hulp is welkom
en niet dit he
@Vering: klopt, maar goed, dan ben je toch wel lekker aan t modden
Vooral het veel oefenen is belangrijk, maar ook je houding. (benen tegen de tank, goed afschuinen ipv sturen) en dan moet het wel goed komen.
Technische vraag:
Om de tank te vervangen, kun je zonder problemen 1 op 1 de benzinekraan overzetten of moeten er dan ringetjes oid vervangen worden?
klinkt beetje gek maar doe je bandenspanning maar wat naar beneden 2,3voor en 2,5 achter je cb is een lichte fiets en geen zware toermotormet schaamrood op mijn wangen heb ik een vraag :
Ik rij al aardig wat jaartjes op de cb, maar bochten maken, zeker wat scherpere gaat gewoon kut! en het rare is, vooral bochtjes naar links dan heb ik het gevoel (echt het gevoel, dus niet het idee) dat hij wil omvallen, banden zijn vrij nieuw nog geen 800km dus het kan niet aan slijtage liggen. spanning is goed (bridgestone bt45 2,5 v en 2,9 a) alles lijkt goed.heb het al vanaf het begin en mij 3e setje banden liggen eronder. rechtuit is het een heel fijn ding(op de magere remmen na)
Ga ik een bocht in dan lijkt het wel of hij naar buiten trekt enz.
Heb vroeger toen ik begon met lessen op een cb1 gelest, nah ik kreeg er geen slalom mee en zeker geen achtje of 3x rond, wat een drama (ligt aan mij denk) toen stond er nog een suzuki gs450, een soort chopper achtig toerdingetje...maar wat een verschil voor mij. op mijn examen zei de examinator dat ik wat rustiger moest doen anders bleven er geen steppies over aan het einde van het examen. slalom kwam ik steeds met mijn steppies op de grond en bij 3x rondje kwamen de vonken er vanaf.? oke het zwaartepunt ligt nog lager dus wat makkelijker, maar op mijn honda'tje mt kon ik wel bochies maken en dat ding swabberde alle kanten op. hartstikke leuk natuurlijk, maar jan en alleman kan op een cb500 rijden omdat het een makkelijke fiets(schijnt)is, en het is niet voor niets een lesmotor, maar waarom lukt het MIJ niet een gewoon rotondetje te nemen zonder het gevoel te hebben dat dat ding omflikkert?alle hulp is welkom
en niet dit he
@Mental:
Ik zou zeker even nummer 4 vervangen, want het zou zonde zijn als je tank die niet lekt over dat punt toch weer gaat lekker.
Kan jeje tank er weer afhalen.
Heb je een nieuwe tank weten te bemachtigen???
We moeten echt weer eens gaan rijden
Ik ga morgen 2weken weg, maar ik zal je daarna wel even mailen of bellen om te kijken wanneer we weer eens kunnen gaan knallen.
Mensen misschien een idee om weer eens een meeting te organiseren???
Greetz Mark
als ik mijn bandenspanning naar benede zet, gaan de bochten nog slechter...
bandenspanning die ik aangaf hoort ook bij de bridgestone's
heb dit bochten probleem al langer, toen zei iemand dat de bandenspaning van de bt's omhoog moest (heb dit ook ff gechecked bij bridgestone zelf) daarna gingen de bochten...uhhh minder slecht
heb dus al met variabele spanningen gereden, en degene waar ik het makkelijkst mee rijdt is 2,5-2,9
maar moet veel beter die bochten.
Mensen misschien een idee om weer eens een meeting te organiseren???
Greetz Mark
Hey mede cb-rijders,
Laat ik mezelf er ook maar even bijzetten. Binnenkort krijgen jullie een betere foto (ondertussen is de kuip helemaal gemonteerd en zit er een mooie zwarte uitlaatbochtenset onder).
[afbeelding]
Foto genomen in omgeving Sippenaeken (Het zuiden des lands)
Groeten
Dennis