Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo ik ben weer thuis.
Zonder enige pijn of iets.
Ze hebben er ook nog niks aan gedaan terwijl mijn doctor zei dat het gelijk werd weggehaald. Ik had 2 keuzes en die waren weghalen of gewoon laten zitten.
Omdat er bij de operatie nog altijd een hoop bij komt kijken. 30% kans op teruggroeien, lange nazorg enz is dit tegenwoordig niet meer de juiste keuze gelijk. Het gebeurt ook nog wel is dat het plekje weer gewoon dichtgroeit enz.

Nou mag ik over 6 weken weer terug en zit het er nog en heb ik er erg veel last van gehad enz dan haalt die het wel weg. En anders blijft die gewoon zitten.

Dus ik ga gewoon weer lekker verder met de motor en werk enz :) *O*
 
Van de week de kuipdelen gaan ophalen bij de spuiter om de stickers te kleven,daarna alles terug gebracht en zijn er nog 2 laklagen overheen gegaan resultaat is er naar *D
Ook de wielen eens grondig gepoetst :P
full
 
Mooi resultaat man. Ik ben ook nog steeds opzoek naar een spuiter voor de mijne. Maar ik heb nog niet echt iets kunnen vinden :(
 
Zo ik ben weer thuis.
Zonder enige pijn of iets.
Ze hebben er ook nog niks aan gedaan terwijl mijn doctor zei dat het gelijk werd weggehaald. Ik had 2 keuzes en die waren weghalen of gewoon laten zitten.
Omdat er bij de operatie nog altijd een hoop bij komt kijken. 30% kans op teruggroeien, lange nazorg enz is dit tegenwoordig niet meer de juiste keuze gelijk. Het gebeurt ook nog wel is dat het plekje weer gewoon dichtgroeit enz.

Nou mag ik over 6 weken weer terug en zit het er nog en heb ik er erg veel last van gehad enz dan haalt die het wel weg. En anders blijft die gewoon zitten.

Dus ik ga gewoon weer lekker verder met de motor en werk enz :) *O*

Kijk, dat is toch weer goed nieuws :)

Van de week de kuipdelen gaan ophalen bij de spuiter om de stickers te kleven,daarna alles terug gebracht en zijn er nog 2 laklagen overheen gegaan resultaat is er naar *D
Ook de wielen eens grondig gepoetst :P
full

:} :}

Zeer netjes!!
Nu nog in elkaar zetten en rijden :]
 
Ik heb nog een origineel uitlaatsysteem liggen voor een CB 500 uit '97

Iemand nog nodig?

stuur dan maar een mailtje naar vfr750f@home.nl

Gr Tom
 
Vandaag even bezig geweest een ander stuur te monteren met een iets sportievere houding, maar omdat het stuur iets breder is komen de kabels te strak te staan... Heeft iemand daar ervaring mee?

Misschien omleiden of zo?
 
Vandaag even bezig geweest een ander stuur te monteren met een iets sportievere houding, maar omdat het stuur iets breder is komen de kabels te strak te staan... Heeft iemand daar ervaring mee?

Misschien omleiden of zo?

Dat probleem had ik ook...
Even snel gekeken om de kabels om te leiden, zag er toen geen hoop in/geen zin om alles aan te passen. Dus maar oude stuurtje terug gezet. Wel lekker smal om door files heen te rijden ;)
 
Ohw dan laat ik het stuurtje ook wel zitten :P Geen zin om alles te veranderen :P
Vandaag de eerste poot van de vork gepolijst. Is me toch een hels werk :+
Maar het knapt er goed van op :)
Vanavond even paar verschillende strookjes scotsch brite bestellen en daarmee schuren.
Dan moet de vorm wel beter te volgen zijn.
Dan moet ik nog een klein stukje aan het frame lassen. Dat stukje wat et stuur tegen houd met op slot zetten.
Zou je voor het lassen de accu het beste los kunnen halen? Normaal gesproken gaat stroom de kortste weg van de weerstand. Maar voordat ik me accu opblaas voorkom ik het liever :P.
 
Ik gebruik volgens mij gewoon 10W40, kijk niet echt naar de hoeveelheid km's, maar verversen doe ik gewoon ieder jaar samen met een vers filtertje :Y
 
Laatst bewerkt:
Wilde even laten weten dat het stuurtje erop zit! De oplossing was eigenlijk simpeler dan ik dacht...er moest van beide kanten van het stuur 3 cm af en nu zit het goed...

Hoe mooi kan het zijn soms... ;)
 
10W40 semi-syntheet ja... officieel iets van 8k/10k km of 1x per jaar vervangen, dat wat je het eerste aantikt :)
Bij mij was het dus 1x per jaar...
 
Na een zaterdag poetsen schuren enz heb ik mijn vorkpoten naar mijn wensen gekregen.
Zitten nog wel kleine putjes in maar deze krijg ik er bijna niet uit omdat ze in vervelende hoekjes zitten enz.
Maar het resultaat mag er zijn :)
Morgen nog de keerringen en olie vervangen en dan er weer in monteren ;)
20110312_005.jpg
 
bier was het wondermiddel ja ;)
na het polijsten heb ik het met chroompoets na behandeld. gebruik ik ook altijd voor mijn uitlaatbochten en daar gaat het nog iets harder van glimmen :)
trouwens dat potje wat op de achtergrond te zien is.
 
Zo de cb van mijn vriendin is klaar *O*

Ik heb van het weekend nieuwe knippers gemonteerd en de motor voorzien van mooie schokbrekers.

Alleen..... nu blijken de mooie schokbrekers niet meer te dempen, zelfs niet als de veer maximaal gespannen staat.
Elke keer als je nu over een drempel gaat, veer je heerlijk een tijd na ;(

Dus wie o wie heeft nog een set schokbrekers liggen welke niet lek zijn.
Uiterlijk: hoeven niet perfect te zijn.
Want ik moet een set goede schokbrekers hebben voor volgende week.
Dan heeft mijn vriendin haar rijbewijs( moet wel eerst nog even slagen, maar dat zit wel goed) en gaan we dat weekend naar Belgie *O*

Dus wie kan mij helpen

Greetz Mark
 
Zo de cb van mijn vriendin is klaar *O*

Ik heb van het weekend nieuwe knippers gemonteerd en de motor voorzien van mooie schokbrekers.

Alleen..... nu blijken de mooie schokbrekers niet meer te dempen, zelfs niet als de veer maximaal gespannen staat.
Elke keer als je nu over een drempel gaat, veer je heerlijk een tijd na ;(

Dus wie o wie heeft nog een set schokbrekers liggen welke niet lek zijn.
Uiterlijk: hoeven niet perfect te zijn.
Want ik moet een set goede schokbrekers hebben voor volgende week.
Dan heeft mijn vriendin haar rijbewijs( moet wel eerst nog even slagen, maar dat zit wel goed) en gaan we dat weekend naar Belgie *O*

Dus wie kan mij helpen

Greetz Mark

Volgens mij had Timofzo nog een setje liggen....
 
Laatst bewerkt:
Zo de cb van mijn vriendin is klaar *O*

Ik heb van het weekend nieuwe knippers gemonteerd en de motor voorzien van mooie schokbrekers.

Alleen..... nu blijken de mooie schokbrekers niet meer te dempen, zelfs niet als de veer maximaal gespannen staat.
Elke keer als je nu over een drempel gaat, veer je heerlijk een tijd na ;(

Dus wie o wie heeft nog een set schokbrekers liggen welke niet lek zijn.
Uiterlijk: hoeven niet perfect te zijn.
Want ik moet een set goede schokbrekers hebben voor volgende week.
Dan heeft mijn vriendin haar rijbewijs( moet wel eerst nog even slagen, maar dat zit wel goed) en gaan we dat weekend naar Belgie *O*

Dus wie kan mij helpen

Greetz Mark

Ik heb nog de vering van jou oude motor liggen. Maar durf niet te zeggen of ze lek zijn of niet. Zal morgen na et werk ff een blik voor je werpen.

Ik heb ook niet stil gezeten 8-)
Gister de vorken helemaal goed gemaakt. keerringen vervangen. nieuwe olie er in. en gaan met die banaan.
Vandaag me nieuwe teller binnen gekregen en deze ook gelijk aangepast op de originele connectors. Is wel handig met aansluiten :)
Alleen stond in de handleiding een draadje verkeerd. Maar das ook weer opgelost.
Er begint nou eindelijk een schot in het project te komen :)
Al zag ik tijdens het werken aan de voorvorken het somber is.
Dat was een drama zeg. 2 uur over gedaan om 1 keerring los te krijgen.
Maar al om al. Heb wel genoten van het weer :P

Koso_DB-02_Halter%20(01).jpg



Klik voor filmpje van de teller
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan