Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij had Timofzo nog een setje liggen....

Dacht ergens een foto te hebben, maar kan ik zo 123 niet vinden, zijn technisch in orde, alleen klein beetje roest. Zal van het weekend een fototje maken ;)
(ik bij eindhoven, dus als je in de buurt bent;) )


Ik heb nog de vering van jou oude motor liggen. Maar durf niet te zeggen of ze lek zijn of niet. Zal morgen na et werk ff een blik voor je werpen.

Ik heb ook niet stil gezeten 8-)
Gister de vorken helemaal goed gemaakt. keerringen vervangen. nieuwe olie er in. en gaan met die banaan.
Vandaag me nieuwe teller binnen gekregen en deze ook gelijk aangepast op de originele connectors. Is wel handig met aansluiten :)
Alleen stond in de handleiding een draadje verkeerd. Maar das ook weer opgelost.
Er begint nou eindelijk een schot in het project te komen :)
Al zag ik tijdens het werken aan de voorvorken het somber is.
Dat was een drama zeg. 2 uur over gedaan om 1 keerring los te krijgen.
Maar al om al. Heb wel genoten van het weer :P

[afbeelding]


Klik voor filmpje van de teller


Mooi tellertje hoor! :}
Zal goed bij je koplamp passen. Maar werkt hij ook op je originele toerenteller signaal?
 
Mooi tellertje hoor! :}
Zal goed bij je koplamp passen. Maar werkt hij ook op je originele toerenteller signaal?

Dat doet die zeker ja :) Signaal komt gewoon gelijk uit het cdi en die kan je net zoals de originele toerenteller aansluiten.

Vandaag weer eventjes bezig geweest en de voorkant is nu zo goed als klaar. paar details nog. Kon het niet laten om ff de tank terug te zetten en te kijken hoe het een beetje er uit zag.
Zijn beetje wazige foto's maar kon er niet meer van maken :P

20110316_023.jpg

20110316_018-1.jpg

20110316_018.jpg
 
Dat doet die zeker ja :) Signaal komt gewoon gelijk uit het cdi en die kan je net zoals de originele toerenteller aansluiten.

Vandaag weer eventjes bezig geweest en de voorkant is nu zo goed als klaar. paar details nog. Kon het niet laten om ff de tank terug te zetten en te kijken hoe het een beetje er uit zag.
Zijn beetje wazige foto's maar kon er niet meer van maken :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nice nice,
ga je de lamp nog in kleur spuiten?
 
Gisteren geslaagd voor mijn AVD *O*
Vrijdag (misschien al morgen) kan ik eindelijk op mijn cbtje rijden. Hij staat al zo lang voor de deur, nu mag het dan eindelijk *O*
 
Gefeliciteerd.

@cbaas

Ik laat de lamp gewoon in het zwart. Anders word alles wel heel erg rood. :P
Alle bedrading is aangepast op het moment en alle verlichting werkt.
Nu nog de bedrading netjes wegwerken. :)
 
Wilde vanmorgen met de CB naar het werk, alleen vond de accu van niet :/

Had 'm gisterenavond nog aan de lader gehangen, toen ik vanmorgen de lader wilde loskoppelen zag ik deze smiley erop :( ... Had zoiets van ''zal toch niet waar zijn...'' Maar helaas, accu was echt overleden.

Moest toen de blade uit de schuur trekken, ook geen straf, maar makkelijk is anders...
Gelukkig had Hemo motoren er nog eentje liggen, dus nu doet ie het weer lekker :P
 
Mijn vriendin denkt dat ik me koplamp mee moet spuiten in de origele kleur.
Ik denk dat het zwart het net wat anders maakt en dat het juist een andere look geeft.
Wat denken jullie?
 
En nog wat foto's met de kappen er op. Even om te kijken hoe de lijnen lopen.
En een stukje gepolijst van de schetsplaat

20110324_005-1.jpg

20110324_003.jpg

20110324_001.jpg
 
Mijn vriendin denkt dat ik me koplamp mee moet spuiten in de origele kleur.
Ik denk dat het zwart het net wat anders maakt en dat het juist een andere look geeft.
Wat denken jullie?

Als het dezelfde kleur wordt al de rest van je bike, dan wordt het wel een eenheid van kleur. Als je 'm zwart houdt, steekt het wel weer af. Je moet gewoon kijken wat je zelf het mooiste vind...

Foto's zien er trouwens goed uit :Y
 
Jammer dat je cb plaats moet gaan maken voor een koekblik, maar je heb altijd nog een leuke motor in de schuur ;) wel balen dat je weer moet aansluiten in de file.
Het lampje blijft gewoon zwart. Hij moet het idd een beetje breken vind ik. Morgenavond nog even me linkerschetsplaat polijsten en dan ga ik maar gauw eens een testritje maken :)
 
Jammer dat je cb plaats moet gaan maken voor een koekblik, maar je heb altijd nog een leuke motor in de schuur ;) wel balen dat je weer moet aansluiten in de file.
Het lampje blijft gewoon zwart. Hij moet het idd een beetje breken vind ik. Morgenavond nog even me linkerschetsplaat polijsten en dan ga ik maar gauw eens een testritje maken :)

Het is idd best jammer, heb tijdens de gladheid in de wintermaanden ook wel gemerkt dat het aardig aanklooien was met 1 koekblik(je). Mijn vriendin moet verder weg naar d'r werk met de auto en daar is geen OV mogelijk, dus die moet wel... Dus kon ik geregeld vervoer gaan regelen om toch ook op mijn werk te kunnen komen, was een drama.

Vind de koplamp sowieso al mooi staan, maakt niet uit wat voor kleur het wordt :Y
 
Laatst bewerkt:
Lekker is dat...ben ik weer de enige hier in de buurt.
succes met de verkoop!

:N , TnecniV uit het Voorne-Putten topic heeft er sinds kort ook eentje...

Moet zeggen dat ik het aan de ene kant best jammer vind, het is een lekker gooi en smijt-fietsie, maar aan de andere kant zal ie toch echt weg moeten. Ten eerste vanwege mijn werk en ten tweede is de mogenlijkheid er dat er binnenkort een kleine aan te komen (toekomstplannen) en dan is de extra ruimte ook welkom :Y
 
Succes met de verkoop Bassie.

Gister me eerste testritje gaan maken met de cb. en moet zeggen dat het me heel goed bevallen is.
De nieuwe dikkere olie was zeker merkbaar met rijden en de teller doet het perfect.
Het zicht was wel aardig maar er zou nog wel een sterker lampje kwa vermogen in kunnen.
Maar al om al heb een heerlijk testritje gemaakt. :) De rotondes waren wel ff slikken en die heb ik maar iets langzamer gepakt. Durfde nog niet op normale snelheid te gaan. Maar dat komt wel.
Nu eerst maar is een spuiter gaan vinden. Zat zelf te denken aan Motopaint in ridderkerk. Schijnt wel goed te spuiten. Wil alleen de kosten weten :P
Iemand ervaring met deze spuiter en wat ong het kuipwerk spuiten kost?
 
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje en jullie kunnen mij vast wel helpen. Zelf heb ik een mooie blauwe cb500 uit 2001 waarvan ik vandaag de remschoentjes aan de achterkant heb vervangen. Het vervangen ging opzich goed. Alleen toen ik mijn cb weer in elkaar had zitten kwam ik er achter dat hij behoorlijk aanloopt op de (binnenkant) schijf. Nu dacht ik dat dit een kwestie is van de remklauw weer centreren. Ik heb alleen geen idee hoe dit moet, want het lijkt er op dat ie dat vanzelf hoort te doen. Wat hij blijkbaar dus niet doet. Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje en jullie kunnen mij vast wel helpen. Zelf heb ik een mooie blauwe cb500 uit 2001 waarvan ik vandaag de remschoentjes aan de achterkant heb vervangen. Het vervangen ging opzich goed. Alleen toen ik mijn cb weer in elkaar had zitten kwam ik er achter dat hij behoorlijk aanloopt op de (binnenkant) schijf. Nu dacht ik dat dit een kwestie is van de remklauw weer centreren. Ik heb alleen geen idee hoe dit moet, want het lijkt er op dat ie dat vanzelf hoort te doen. Wat hij blijkbaar dus niet doet. Kan iemand mij hierbij helpen?

Heb je dat bussie (of hoe dat ding ook heet wat je blokken naar binnen duwt?) naar binnen de remklauw ingedrukt toen je de nieuwe blokken erin had gedaan? Dan moet je een paar keer remmen en dan zou die goed moeten zitten... Het kan ook zijn dat ie niet meer naar binnen gaat als je de rem los laat en dan zou je misschien een revisiesetje moeten fixen...
Ik moet zeggen dat ik mijn achterrem zelden gebruik...
 
Dat bussie heb ik helemaal naar binnen geduwt (anders krijg je de nieuwe blokjes er ook niet in). Maar het probleem zit ook niet aan die kant. Hij loopt juist aan de andere kant aan. Ik gebruik mijn achterrem ook niet heel veel, maar als ze aanlopen is dat wel best vervelend voor mijn verbruik en de slijtage van mijn schijf en blokjes.

Ik zal er zo wel eens een stuk op gaan rijden. Misschien dat het probleem zichzelf oplost. Het is toch super weer :]
 
Laatst bewerkt:
@ roeltje nog steeds last van aanlopende blokken ? ik heb hier ook een tijdje last van gehad heb het opgelost door alles goed schoon te maken met remmenreiniger en er voor te zorgen dat die 2 geleiderbussen waar dat die kleine rubbers op zitten proper te schuuren met fijn schuurpapier en goed in te vetten ik het er kopervet voor gebruikt dus als de klauw goed 'los' zit dan hoor je dit probleem niet meer te hebben als ze aan loopen dan gaan ze in alle geval verbranden
succes er mee
 
Gister nieuwe spiegels gekocht. Rizoma Reverse.
Moet denk alleen nog nieuwe handsvaten en doppen hebben waarschijnlijk.
Om ff een idee'tje te krijgen hoe et er bij komt te staan straks.

Klik

Maandag belt de spuiter mij terug en dan gaan we emh maar is afmaken helemaal :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan