Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Carburators zijn toch hetzelfde, enkel de rubbers tussen de carburateur en motorblok zijn anders. Of bedoel je omdat het wellicht goedkoper is dan de carburateurs opnieuw afstellen?
 
Ja dat bedoel ik :p. Zodat ik als ik deze terug 1,2,3 op 25Kw wil zetten, ik gewoon de rubbers en de carburators moet omwisselen.
Nu nog op zoek naar originele rubbers. :p
 
Hallo mede CBF'ers (en CB'ers). Ik zoek een dynojet kit stage 1 voor mijn CBF 500. Ik heb al een arrow uitlaat zonder kat. Dus ik dacht, een beetje andere afstelling tov standaard kan geen kwaad gezien er standaard geen luchtovermaat aanwezig is door de kat. Ik vermoed dat met andere jets/naalden en afstelling wel wat te rapen valt.

Ik ben overigens zeer blij met mijn arrow uitlaat!

Iemand ervaring met een dynojet kit?
 
hallo allemaal,

ben gister opzoek gegaan naar motoren waar ik goed op zat bij dealers, en stond eerlijk gezegd versteld van hoe goed ik met mijn lengte van 1M99 zat op zo een Honda CB 500.
De CBF 500 overigens ook.

binnenkort eens een proefritje gaan maken, en dan zo snel mogelijk eentje kopen:D

zou het trouwens kunnen dat een CB 500 uit 1994 maar 22000Km heeft gelopen, en toch heel versleten zadel heeft, en best veel gebruik sporen?
krassen zijn natuurlijk snel gemaakt als je bijvoorbeeld onderuit gaat, maar alles bij elkaar en dan maar 22000 op de teller vind ik eigenlijk wel beetje vreemd :?
dacht misschien eens een andere teller op gekomen ofzo door val schade ofzo?
ja hoor dat kan. de mijne heeft 25000 gelopen en is van 1995, ook zadel kapot. dus kan weldegelijk.
dit is de mijne: http://motor-forum.mobi/forum/download_document/618456/816dfa6f03225afa70afbe82d4cb3f81
 
Laatst bewerkt:
Ik zie zomaar dat ik er nog tussensta, in de OP.

En nog wel zonder foto ook... klopt op zich wel, want ik rij helaas geen CB500 meer '(

Volgende OP, die er haast aan komt, mag ik er niet meer tussen dus..
 
De afgelopen dagen weer veel onderhoud uitgevoerd aan de CB. Hij is weer voorzien van een nieuwe filter + olie, carburateurs zijn gesynchroniseerd, kleppen zijn gesteld, nieuwe bougies, nieuwe koppelingskabel, verse koelvloeistof en nog wat klein spul. Het verschil is in ieder geval goed voelbaar.
Sinds vorige week 600cc extra en daar kan ik me goed op vermaken *O*
p1310792.jpg
 
Laatst bewerkt:
ga mijn xj900 ook weer verkopen of ruilen voor een 2takt 125cc.. de fun factor is veel belangrijker dan degelijkhed :9
 
Mijn XR is een prima aanvulling op de CB, ik merkte dat ik steeds gekkere dingen ging doen met de CB. Ik ging met regelmaat off road, wheelies trekken en dergelijke, om die reden de XR erbij gekocht en dat is echt een beest van een fiets. Ik heb de XR nu gekocht, omdat het op het moment financieel mogelijk is en ik voldoende tijd er voor heb.
 
Ben idd nu beetje aan het kijken om een xr of iets dergelijks bij te kopen.
Mag ik vragen wat je ongeveer hebt betaald ervoor? Ik zie meerdere XR's voor rond de 600-700 euro staan op marktplaats en speurders maar vroeg me af of zoiets de moeite waard is.
 
Deze XR is vorig jaar door een kennis van me helemaal uit elkaar gehaald en nagelopen, ook is het blok zo'n 1000 km geleden gereviseerd. Daar is aardig wat geld in gaan zitten en ik heb bij de koop veel extra onderdelen erbij gekregen en 2 nieuwe banden. Voor het totaal heb ik €1600 betaald en heb al €400 verdiend aan de verkoop van div onderdelen. Bij veel XR modellen moet je er erg op letten dat deze fietsen veel worden gebruikt om mee te raggen en de deur uit gaan als ze "op" zijn. Je bent een hoop geld kwijt om deze weer fatsoenlijk te krijgen en kan dan beter een duurdere nemen die nog wel goed is.
 
Laatst bewerkt:
Hm ok goede tip bedankt, ik ga waarschijnlijk deze week naar een wat goedkoper exemplaar kijken maar ik verwacht er niet al te veel van.
 
Hey iedereen,
na wat gewerkt te hebben, ben ik van plan om de CB wat upgrades te geven.
Nu ik dacht aan nieuwe spiegels en een tank-pad, heeft iemand advies qua grootte van de spiegels of op wat ik moet letten? En eventuele aanraders?
 
Hoezo niet gewoon een bagster met tanktas? Is ineens je hele tank beschermd :D.
Overigens zijn vandaag men carburateurs binnengekomen :D.
Morgen praktisch rij-examen en dan als ik geslaagd ben volgende week donderdag op de stage even vol vermogen zetten.
 
Hey iedereen,
na wat gewerkt te hebben, ben ik van plan om de CB wat upgrades te geven.
Nu ik dacht aan nieuwe spiegels en een tank-pad, heeft iemand advies qua grootte van de spiegels of op wat ik moet letten? En eventuele aanraders?

Louis.de staan goeie en mooie op niet te duur en met e-keur.
 
Te koop aangeboden mooie Honda CB 500 R van het bouwjaar 1995.



Optisch en technisch in goede staat.

Heeft recent nog grote beurt gehad.

Eerste tijd geen onkosten!



Mooie opstapmotor en is zeer vriendelijk te hanteren.

Zit ook een zeer mooie sound in door de sportuitlaat!

Het betreft een zwaar kenteken.



Mail of bel gerust voor info of voor een bezichtiging.

Dit kan meestal alle dagen en tijden wel.



Inruil is mogelijk.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan