Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, gisteren windscherm gaan halen, had het kleiner verwacht xD.
Is een echt touringscherm, moet hem nog wel wat rechter krijgen, heb last van ongelooflijk veel turbulentie nu :p.
 
Dit zijn de foto's:
Windscherm4_zpsa370830d.jpg

Windscherm3_zpsf83c5040.jpg

Windscherm2_zps821b814e.jpg

Windscherm1_zps49f4ee19.jpg
 
Kan ik trouwens in de OP??

gister avond wheel striping en andere spiegels besteld vanaf 21 Jan. 10 dagen vrij dus hopen dat hij voor die tijd binnen is.

Zag in de Op ook een CB met bellypan iemand een idee waar ik er zo een kan scoren??

:W
 
Kan ik trouwens in de OP??

gister avond wheel striping en andere spiegels besteld vanaf 21 Jan. 10 dagen vrij dus hopen dat hij voor die tijd binnen is.

Zag in de Op ook een CB met bellypan iemand een idee waar ik er zo een kan scoren??

:W

Waarom heb jij trouwens je R6 weggedaan en een CB er voor weer genomen?
 
Waarom heb jij trouwens je R6 weggedaan en een CB er voor weer genomen?

Ik heb afgelopen jaar gemerkt dat ik sleutelen aan een motor bijna even leuk vind als het rijden.

toen vond ik na een half jaar rijden opeens de (in mijn ogen) ultime combie van sleutelen, motoren en rijden.

Eeen streetfighter.

nu vond ik het a zonde om de R6 te fighteren en B. de R6 was al duur genoeg naar mijn mening dus om daar dan nog een 2 duizend in te pompen zou zonde zijn.

R6 voor een voor mij mooie prijs online gezet en er waren zowaar geintreseerde.
maar omdat ik nog 1 jaar 25Kw moet en omdat ik nog niet weet of ik een 1000 of 600 wil fighteren accepteerde ik de CB als inruil op de R6.

dus nu heb ik een leuke fiets om nog een jaar 25Kw te rijden en een luk bedrag om een SF project mee te beginnen.
 
Kan ik trouwens in de OP??

gister avond wheel striping en andere spiegels besteld vanaf 21 Jan. 10 dagen vrij dus hopen dat hij voor die tijd binnen is.

Zag in de Op ook een CB met bellypan iemand een idee waar ik er zo een kan scoren??

:W
De TS is niet zo actief hier, dus in de OP kan wel eens even duren.
Voor een bellypan moet je eens op de onderstaande site kijken:
Carénages en stratifié polyester pour Honda 500 CB type PC26, tête de fourche...
Ik heb ook wel eens overwogen er één te nemen, maar de meeste gaan niet samen met een middenbok en dat ding is toch wel heel erg handig.
 
waarom is een r6 te duur voor een streetfighter? als ik kijk naar wat k kwijt was toen der tijd voor mijn cb500 en wat er te halen is voor een r6 (MP) kon een r6 nog wel eens goedkoper uitvallen..
429769_281284748608522_112854663_n.jpg


TOen der tijd hoe ik ermee bezig was.
 
waarom is een r6 te duur voor een streetfighter? als ik kijk naar wat k kwijt was toen der tijd voor mijn cb500 en wat er te halen is voor een r6 (MP) kon een r6 nog wel eens goedkoper uitvallen..
[afbeelding]

TOen der tijd hoe ik ermee bezig was.

Wil niet weten wat jij toen de tijd voor je Cb hebt betaald.
Maar heb wel wat meer eisen dan de prijs daarom vallen o.a. post 2003 r6 af.
 
Wil niet weten wat jij toen de tijd voor je Cb hebt betaald.
Maar heb wel wat meer eisen dan de prijs daarom vallen o.a. post 2003 r6 af.

nou voor de cb500 niet veel :P
maar er is helaas minder in nederland te krijgen voor de cb500 en als je wat vind vragen ze de hoofdprijs.
 
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de ijzeren steun waar de koplamp aan vastzit eraf kan halen? Is een CB500 uit 2001.
 
Vandaag verse olie, filter, bougies en een koppelingskabel gehaald en gelijk een afspraak gemaakt om de kleppen te stellen en de carburateurs te synchroniseren.
Dat is een goede! Zodra ik geld en tijd heb, zal ik het ook doen. Wellicht loopt het dan ook een stuk zuiniger.

Zelf heb ik ook al koelvloeistof gehaald, maar nog niet vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Mogge,

Ik moet binnekort mijn ketting en tandwielen vervangen.., en nu heb ik een set op een internet veiling gevonden maar die is voor een CB500R en CB500RS.., Mijn fietsje is uit '97... Weet iemand of dat gaat passen ? (Heb een beetje rond gezocht op internet maar kon het niet zo snel vinden)

Alvast beankt.
 
Mogge,

Ik moet binnekort mijn ketting en tandwielen vervangen.., en nu heb ik een set op een internet veiling gevonden maar die is voor een CB500R en CB500RS.., Mijn fietsje is uit '97... Weet iemand of dat gaat passen ? (Heb een beetje rond gezocht op internet maar kon het niet zo snel vinden)

Alvast beankt.

Een CB500R zijn de modeljaren 94/95, Google leert mij dat een CB500RS een heel andere motor is. In principe hebben alle modellen cb500 dezelfde kettingwielen en een ketting van 108 schakels, dus maakt niet zo uit voor welk model je het koopt. Heb je misschien een linkje van de advertentie?
 
Hi Hans,

tnx voor de super snelle reactie.., helaas is de advertentie informatie van de veilingsite summier.

Dit is het enige wat er staat :

Omschrijving:
Kettingkit Tsubaki Honda CB500R en CB500RS (meer niet.)

Wel zie ik op : http://www.marcomoto.nl/products/Tsubaki%2dJT-kettingkits-Honda.html
Dat de kit CB500R/CB500RS voor jaar 94-03 is en de onderstaande maten heeft:
voortandwiel : 297.15
Achtertandwiel : 1332.40
Ketting : 525 OMEGA ORS
Links : 108
 
Helemaal toppie. tnx .. Ben nu ook aan het bieden.. :-)

- Als het niet de goede is dan heb ik binnenkort een kettingkit te koop :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan