Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Vandaag wat off road gereden in Italië
 

Bijlagen

  • 20210914_113851.jpg
    20210914_113851.jpg
    222,2 KB · Weergaven: 27
  • 20210914_102745.jpg
    20210914_102745.jpg
    341 KB · Weergaven: 27
IMG_20210914_153732926.jpg

Gister stagebezoek naar de andere van het land, de CB maar eens gepakt. Onderweg breekt de linker raw spontaan af.... Bij de Shell langs de A1 nabij Amstelveen wat ducktape gekregen van wat vaklui. En, hup, kon weer verder! Na 22 jaar is dat rubber gewoon op.
Daarna reed ik hier.....
IMG_20210913_140431922_HDR.jpg
 
Aha, die tweede foto in de colle Finestre volgens mij. Vanwege de lengte en het landschap is de Assietta te gek!
Ja,dat klopt. Assietta was leuk om de doen. Wel ingehaald door wat GS,en en african twin,s want de cb en streettriple zijn natuurlijk wat stugger dus stuiteren wij alle kanten op.
Ze dachten dat we gek waren om het te proberen
 
Ik heb er eerder wat over gevraagd, maar het is nog niet gelukt. Vraagje over de CBF500:

Hoe krijg ik het lampje achter de toerenteller er uit? Met het loshalen van de kruiskopschroef achterop kwam ik nog niet veel verder. Moet ik harder trekken aan het kapje of moet er nog iets losgemaakt worden?
 
Blok kapjes ook gemonteerd. Wielen oranje en hop rijden met mijn vriend. Nog wat kleine optische dingetje en binnenkort de voorvork aanpakken met YSS veren. Dan komen ook de huidige nog geen half jaar oude progressieve Hagon veren te koop, dus als er iemand interesse heeft.

Binnenkort ook de tweede set wielen die gepoedercoat worden, gaan voorzien worden van nieuwe lagers en een setje S22 bandjes. En dan is het echt bijna gereed allemaal.
 

Bijlagen

  • 9284BE3D-09F7-4C7D-870B-12DE312F8981.jpeg
    9284BE3D-09F7-4C7D-870B-12DE312F8981.jpeg
    374,5 KB · Weergaven: 26
  • 00C99730-4BA4-412C-BA10-2CD74D2F3DA2.jpeg
    00C99730-4BA4-412C-BA10-2CD74D2F3DA2.jpeg
    309,8 KB · Weergaven: 28
  • CA8579AB-22D8-4DB6-9E9D-2B0EAFBB9ED5.jpeg
    CA8579AB-22D8-4DB6-9E9D-2B0EAFBB9ED5.jpeg
    305 KB · Weergaven: 28
  • A62B5DCB-3A40-49DC-BC64-7249D2C86B95.jpeg
    A62B5DCB-3A40-49DC-BC64-7249D2C86B95.jpeg
    251,2 KB · Weergaven: 21
  • 008ADAC6-8FB5-4EAC-80A2-A8455B8DBDFD.jpeg
    008ADAC6-8FB5-4EAC-80A2-A8455B8DBDFD.jpeg
    175,8 KB · Weergaven: 24
  • 72468B53-F2CC-49E5-BD5D-848C2C2AE5B9.jpeg
    72468B53-F2CC-49E5-BD5D-848C2C2AE5B9.jpeg
    315,9 KB · Weergaven: 28
Ik heb er eerder wat over gevraagd, maar het is nog niet gelukt. Vraagje over de CBF500:

Hoe krijg ik het lampje achter de toerenteller er uit? Met het loshalen van de kruiskopschroef achterop kwam ik nog niet veel verder. Moet ik harder trekken aan het kapje of moet er nog iets losgemaakt worden?
Volgens mij heeft (bijna?) niemand hier een CBF. Voeg eens een foto toe, misschien helpt het.
 
Thanks, ik heb even gekeken maar er staan volgens mij alleen instructies voor koplamp en knipperlichten etc. Toch bedankt 👍

Volgens mij heeft (bijna?) niemand hier een CBF. Voeg eens een foto toe, misschien helpt het.
Ik heb de motor niet thuis staan momenteel, dus dat is op dit moment wat lastig. Zodra ik in de gelegenheid ben maak ik wat foto's.
 
Dit plaatje heb ik gevonden bij CMSNL. Zou je vanaf de achterkant (schroef 19?) het lampje kunnen vervangen, of zou hij van voren openmoeten?
 

Bijlagen

  • Tellers.gif
    Tellers.gif
    153,2 KB · Weergaven: 11
Achterkap (7) moet er vanaf, dus elk schroefje wat mogelijk het kapje vasthoudt eruit schroeven
 
Bij een CB500 moet je ook inderdaad de achterste schroeven loshalen. Daarna kan het achterste kapje eraf. Bij een cbf moet je vervolgens nr 7 (denk ik?) los moeten halen. Zo kan de voorkant los en kan je bij de kabelboom en het lampje.
IMG_4064-500x650.jpg
1632131829776.png
 
Achterkap (7) moet er vanaf, dus elk schroefje wat mogelijk het kapje vasthoudt eruit schroeven
Bij een CB500 moet je ook inderdaad de achterste schroeven loshalen. Daarna kan het achterste kapje eraf. Bij een cbf moet je vervolgens nr 7 (denk ik?) los moeten halen. Zo kan de voorkant los en kan je bij de kabelboom en het lampje.
Bedankt beiden! Ik ga er eens naar kijken 👌
 
Heb nog steeds bij hard remmen een trilling in de CB, voel geen balhoofd speling maar misschien toch wat strakker zetten. Stuur valt wel erg makkelijk naar 1 kant. Zou anders niet echt weten wat het kan zijn(?).

cbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbcbccbcbbcbcbccb.jpg
foto omdat het kan :)
 
Heb nog steeds bij hard remmen een trilling in de CB, voel geen balhoofd speling maar misschien toch wat strakker zetten. Stuur valt wel erg makkelijk naar 1 kant. Zou anders niet echt weten wat het kan zijn(?).

Bekijk bijlage 1679165
foto omdat het kan :)

1632340297709.png


_O- _O-

remschijf niet gewoon krom? Ik zou een balhoofd wat zonder speling is niet nog eens strakker gaan zetten..
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Wat ik had met hard remmen: doordat je hard remt rem je de motor door de vering heen en sta je op de eindstoppen van de voorvork te dansen
Waardoor je vork/band gaat trillen, voorvork al een keer geserviced?
 
Bekijk bijlage 1679177

_O- _O-

remschijf niet gewoon krom? Ik zou een balhoofd wat zonder speling is niet nog eens strakker gaan zetten..
Remschijf niet krom, heb ik wel ervaring mee en kan ik me ook mateloos aan ergeren ook als die maar een lichte slag erin heeft.
Wat ik had met hard remmen: doordat je hard remt rem je de motor door de vering heen en sta je op de eindstoppen van de voorvork te dansen
Waardoor je vork/band gaat trillen, voorvork al een keer geserviced?
Dat is wel een goede, voorvork zit nieuwe olie, keerringen in maar glijbussen zijn wel aan vervanging toe. 'T is ook alleen met volop remmen (wat je snel doet), geen idee hoe ver de voorvork doorslaat met remmen maar zal wel helemaal zijn. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan