Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Carberateur zijn de vlotterbakken er af gehaald en rubbers ook. Met carburateur reiniger schoon gespoten en daarna met compressor lucht droog gemaakt. 2 rubbers bij vlotter bakken vervangen. Sproei gaatje kwam ook goed lucht door. Andere kant ook zelfde schoon gemaakt heel voorzichtig niks aan vervangen
 
Hij start met remmenreiniger zeg je. Blijft hij daar na we lopen met gas geven. Is het antwoord ja. Dan zit je choke kanaal verstopt. Blijft hij niet lopen. Dan zit er toch iets in de carburateur niet goed.
Met lopen wordt bedoelt dat die goed blijft lopen als normaal? Want toen ik dese test deed zat de benzine niet aangesloten (tank er af). Kan dit van weekend nog even met benzine doen. Was zonder benzine er op en die gaf een goeie brom en viel daarna uit. Maar komt natuurlijk omdat er geen brandstof was
 
Met lopen wordt bedoelt dat die goed blijft lopen als normaal? Want toen ik dese test deed zat de benzine niet aangesloten (tank er af). Kan dit van weekend nog even met benzine doen. Was zonder benzine er op en die gaf een goeie brom en viel daarna uit. Maar komt natuurlijk omdat er geen brandstof was
Nou tank er op , beetje remmenreiniger er in spuiten in het luchtfilter en starten. Beetje gas er bij en hopen dat hij blijft lopen. Dan een stukje rijden en bij terug komst stationair toerental afstellen. Succes er mee
 
Ja dat doe ik vaker hangt beetje af van weer maar over algemeen wel nodig. Maar net geproberrd met remreiniger die wil niet starten
 
Ja dat doe ik vaker hangt beetje af van weer maar over algemeen wel nodig. Maar net geproberrd met remreiniger die wil niet starten
Voor dat je aan de carburateurs begon, toen starte hij wel gewoon. ??? Als het antwoord ja is dan zit het zeker in de carburateurs . Heb je een werkplaats boek ??
 
Hoi allemaal

Voor wie nog een cbf500 zoekt die pas ingereden is (130.000 km), mn broertje verkoopt zijn cbf. Staat zowel op MP als de marktplaatsgedeelte van MF.
 
Vandaag was het lekker weer, maar ik moest werken. ;(.
Maat wat doe je dan, je neemt een paar tijd voor tijd uren op, hup naar huis, pak aan helm op en :].

Toch een leuk rondje gemaakt op en neer naar Nijmegen geweest. Guzzi's gepast :+.
Maar dan rij je naar huis lekker binnen door en heb dan ook een grote grijns op mijn gezicht.

20230513_155545.jpg
 
Voor dat je aan de carburateurs begon, toen starte hij wel gewoon. ??? Als het antwoord ja is dan zit het zeker in de carburateurs . Heb je een werkplaats boek ??
Beste,

Fe motor loopt inmiddels weer had alles van begin tot eind nagelopen. Bleek een knik on benzine toevoer te zitten net onder de caberateur. Nieuwe slang er op en loopt weer als een zonnetje. Net stationair beetje moeten bij stellen. Verder tijdens rijden hoor ik tussendoor een kleine scheet maar dat gaan we terzijnde tijd verhelpen. Maar die start en rijdt weer normaal! Bedankt voor de hulp in ieder geval
 
Beste,

Fe motor loopt inmiddels weer had alles van begin tot eind nagelopen. Bleek een knik on benzine toevoer te zitten net onder de caberateur. Nieuwe slang er op en loopt weer als een zonnetje. Net stationair beetje moeten bij stellen. Verder tijdens rijden hoor ik tussendoor een kleine scheet maar dat gaan we terzijnde tijd verhelpen. Maar die start en rijdt weer normaal! Bedankt voor de hulp in ieder geval
Soms denk je te moeilijk, fijn dat het opgelost is.
 
Nou vandaag weer een stukje gerede met de CB,
Nu bezig de boel aan het laden. Dinsdag vertrek ik voor een rondje Duitsland van 10 dagen. Het was de bedoeling om naar de Alpen tegaan, maar daar is het weer niet zo best op dit moment.

Dus gaan we een leuk rondje maken door Duitsland, ik heb er echt zin in :]
 
Ik kan het met de zoek functie niet vinden dus vraag het hier maar.
Wat is een "normale" prijs voor een setje BT46 incl. montage?
 
Terug
Bovenaan Onderaan