Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Dacht ik ook.

Kan er gelijk een keer verse koelvloeistof in, na 40dkm mag dat wel.
 

Heb je de ventilator al eens direct op 12v aangesloten? zonde als de schakelaar gewoon in orde blijkt te zijn en juist de ventilator vast zit ofzo...
 
Dat had ik niet vermeld, maar ja. Als ik de draad die aan de schakelaar zit aan massa hang draait de fan gewoon.
 
Wilde alvast wat koelvloeistof bestellen, maar ik kan in het Haynes boek niet vinden wat de capaciteit is. Vier liter zal wel genoeg zijn denk ik?
 
Volgens de interwebs zou 2liter genoeg moeten zijn. Of 2.7liter als je het helemaal leeg pompt.

Ik wou het altijd al doen... maar het is nog steeds mooi blauw... 5 jaar en 10.000km... of zo.
Soms gooi ik het vol just in case... maar het plast de overtollige gewoon weer uit.
 
Weet er iemand welke uitlaat er past op een Cb500? Blijkbaar zou een uitlaat van een cbr600 91-98 ongeveer passen....
 
Nog een uitlaat vraag.
Mijn vriendin heeft al paar keer bijna bejaarden van de weg gereden omdat ze haar niet horen aankomen.

Als je de originele demper inkort, heeft dat meer geluid?

En om op bovenstaande vraag in te haken: welke maat heeft originele linkpijp?
 
Ja, of een Alipovic

Ze wil ook zonder problemen Duitsland door kunnen. Is dat te doen dan met de merken die jij noemt?

Tevens gaat het ook om budget.
 
Lees in de comments wel iets over het mogelijk verliezen van vermogen. Maar als het niet het gewenste resultaat heeft kun je altijd nog een andere demper kopen.
 
En het is van zichzelf al best een gooi- en smijtbrommer. Klinkt leuk!

De mijne gooit momenteel wat minder vanwege een versleten balhoofdlager. Weet alleen nog niet of ik die zelf durf te vervangen.
 
Stuurt dat ook anders zo'n verhoger?

Wat minder druk op polsen bij lage snelheden. Maar betere handling motor bij manouvreren/lage snelheden door het wat hogere stuur. Vooral voor Mrs. fijn.

Met de bestaande kabels en remleiding kan deze 25mm verhoging nog. Alhoewel ik de 2 gaskabels heb verlegd. Deze lopen nu tussen het frame en de 'zwarte sierkap die op de tank geschroefd' is. Dus niet meer achter de koplamp tussen de voorvorkpoten.
 
Is dat standaard dan, tussen de vorkpoten door? Bij mij lopen ze ook langs zo'n kap (sinds ik hem kocht, en toen was het al een wrak met veel ervaring), en als het stuur volledig naar rechts staat knelt het.