Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

1627900453801.png
 
Netjes, dezelfde tandwielverhouding gebruikt of iets anders? En wat vind je van je spiegels? :9
 
Beetje wilde gok: heeft iemand nog een redelijke rechter voorvorkpoot voor een CB500?
De mijne is na vervangen keerring weer lek, en ik heb even geen geld voor hardverchromen.
 
Hi all...

Vraagje, heeft er iemand nog een rechterschetsplaat liggen die ik kan overnemen, mijne zit een barst in en dan ga je toch niet lekker staan voor een drempeltje :S
8E286AE5-010E-4129-B67A-A2BF2228A31A.jpeg

Na wat zoeken heb ik nog een unit gevonden! Zonder scheur
 
  • Leuk
Waarderingen: JB1
Zo!
Net terug uit frankrijk, Ecuyers.
Na het overlijden van de versnellingsbak van de R1 in de eerste sessie.
was ik genoodzaakt om de relatie met de CB500 "regen-kech" de overige 17 sessies verder op de proef te stellen.
Nou ik kan je zeggen, het is gelukt!
Wat een lol kun je met zo'n ding hebben
Nu de grondspeling geen issue meer is, en de achterveren wat meer gevoel geven.
Heb ik met veel plezier gereden op de CB
Ik heb deze 3 dagen wel compleet anders moeten "leren" rijden om aan een respectabele tijd te komen, dan in vergelijking met een R1 met 180PK. maar ik ben zeker tevreden :) :)
M'n doel behaald.
Zowel nat als droog gereden (geen regenbanden gewisseld)
In de regen gewoon om m'n kunnen (en om te spelen O-)) uit te bouwen op de Super Corsa's.
Voor t eerst ook omgekeerd schakelen, rijd echt prettiger.
Missie geslaagd!



IMG_2146.jpg
IMG_2147.jpg
 
Ik zal eens vragen aan een maatje van mij oftie ze gebruikt, ik had toen 5 setjes gemaakt.
kan je ze zo verstellen dat ze op een Cb passen ja? ik had tot op heden best wel wat 'problemen' met het vinden van bokjes, omdat het gros van de motoren echt veel breder is..
 
Zo!
Net terug uit frankrijk, Ecuyers.
Na het overlijden van de versnellingsbak van de R1 in de eerste sessie.
was ik genoodzaakt om de relatie met de CB500 "regen-kech" de overige 17 sessies verder op de proef te stellen.
Nou ik kan je zeggen, het is gelukt!
Wat een lol kun je met zo'n ding hebben
Nu de grondspeling geen issue meer is, en de achterveren wat meer gevoel geven.
Heb ik met veel plezier gereden op de CB
Ik heb deze 3 dagen wel compleet anders moeten "leren" rijden om aan een respectabele tijd te komen, dan in vergelijking met een R1 met 180PK. maar ik ben zeker tevreden :) :)
M'n doel behaald.
Zowel nat als droog gereden (geen regenbanden gewisseld)
In de regen gewoon om m'n kunnen (en om te spelen O-)) uit te bouwen op de Super Corsa's.
Voor t eerst ook omgekeerd schakelen, rijd echt prettiger.
Missie geslaagd!
Dus als ik het goed begrijp heb je juist je supercorsas erom gelaten in de regen? Om een beetje te leren glibberen? Fantastische vent ben je🤣
 
Dus als ik het goed begrijp heb je juist je supercorsas erom gelaten in de regen? Om een beetje te leren glibberen? Fantastische vent ben je🤣
Als t goed is heb ik morgenavond een extra set velgen.
Ik ga voor n sessie of 2 geen banden wisselen
Het was denk in totaal 3 tot 4 sessies nat/vochtig van de 3 dagen

soms ben je te bang 😁

ik ben tevreden over de YSS veren 👌🏻
ik heb ze ongeveer 30/35 mm verder opgespannen dan zo uit de doos
 
Iemand nog een goede set Showa schokkers nodig? Ivm mijn setje YSS mogen deze weg voor 5 tientjes
 

Bijlagen

  • 9B4E74CF-D2CA-4A45-8A4B-3E5A39D9BDB4.jpeg
    9B4E74CF-D2CA-4A45-8A4B-3E5A39D9BDB4.jpeg
    391,5 KB · Weergaven: 16
  • 88464F60-15AC-4870-B014-0BE723004D3D.jpeg
    88464F60-15AC-4870-B014-0BE723004D3D.jpeg
    381,8 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan