Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ik heb een mivv x-cone op de cb500 gebeunt. Maar ondanks de killer durf ik er de grens niet mee over. Is nogal luid...

Bekijk bijlage 1925670
Ik zit een beetje met hetzelfde, mn oude demper werd wat luid, had nog een leovince ofzo die wat stiller is, maar tis nog steeds een tikkeltje luid om over de dijken mee te klapperen dus ben nog op zoek naar iets wat nog stiller is, maar niet de originele kachelpijp is :9
 
Ik zit een beetje met hetzelfde, mn oude demper werd wat luid, had nog een leovince ofzo die wat stiller is, maar tis nog steeds een tikkeltje luid om over de dijken mee te klapperen dus ben nog op zoek naar iets wat nog stiller is, maar niet de originele kachelpijp is :9
Mivv X-cone kopen? O-)
 
Ik rij overal met de cb met andere demper.
Eifel,ardennen,vogezen, Alpen.
Nog nooit problemen gehad, wel 1x in Nederland met mijn gsxr750, 104 Db dus kenteken inbeslag en die kreeg ik pas terug na een herkeuring.
 
Nou de laatste bochtjes zitten er op vandaag. Blijft leuk :+ :+ :+
20230916_172504.jpg
 
Nou op de terug het volgende probleem met de CB.
IMG-20230917-WA0000.jpeg


Nou probleem :+ , wel komende winter de automatischekettingspanner van de distributie vervangen, die hoor je nu goed.
 
Ik zit een beetje met hetzelfde, mn oude demper werd wat luid, had nog een leovince ofzo die wat stiller is, maar tis nog steeds een tikkeltje luid om over de dijken mee te klapperen dus ben nog op zoek naar iets wat nog stiller is, maar niet de originele kachelpijp is :9
Verse Delkevic 450mm erop? Dan heb je gewoon een net geluid.
 
@superrobke : jij hebt nog de ori richtingaanwijzers!!!
Mijn cb500 heeft ca 60dkm op de teller, waarvan wij er ca 16dkm zelf op gereden te hebben. Zal eens letten op geluiden van de automatische nokkenas ketting spanner....
 
@superrobke : jij hebt nog de ori richtingaanwijzers!!!
Mijn cb500 heeft ca 60dkm op de teller, waarvan wij er ca 16dkm zelf op gereden te hebben. Zal eens letten op geluiden van de automatische nokkenas ketting spanner....
Ik kan zeggen die hoor je goed, met koppeling in is het iets minder, maar met 100 hoor je hem goed. Was al een beetje toen ik hem kocht, vorig jaar, toen stond ie op 44 dkm .

Dus toch mooi 6000 km gereden in een jaar.
 
Zag vandaag dat mijn linker poot lek is.
Welk merk keringen raden jullie mij aan?
Zag een set van toermax is dat bv wat?
Ik heb er Tourmax in zitten, heeft de vorige eigenaar er in gezet, heeft er intussen weer 6k km mee gereden. Toch zitten er wat lichte krassen op de poten.
 
Aah ok.
Klusje voor de winter dan.
Hoorde dat er ook speling op de glijbussen kan zitten, waardoor de keringen lek jutteren?

Hoe controleer je deze speling?
 
Laatst bewerkt:
Je kan aan de glijbussen zien of ze versleten zijn of niet. normaal zijn ze grijs van de tefloncoating die er op zit, verslijt deze ga je steeds meer koper/messingkleur zien van de bus zelf. Of er echt een meting gedaan wordt weet ik niet, maar ik denk van niet.

edit:
Ik denk dat als je het originele Cb500R handboek op zoekt dat er misschien wel wat data in staat over minimale diktes van voorvorken en misschien ook wel van de glijbussen
 
Je kan aan de glijbussen zien of ze versleten zijn of niet. normaal zijn ze grijs van de tefloncoating die er op zit, verslijt deze ga je steeds meer koper/messingkleur zien van de bus zelf. Of er echt een meting gedaan wordt weet ik niet, maar ik denk van niet.

edit:
Ik denk dat als je het originele Cb500R handboek op zoekt dat er misschien wel wat data in staat over minimale diktes van voorvorken en misschien ook wel van de glijbussen
Aah ok Thanks!
Minimale diktes van de voorvorken?
Wat bedoel je daar mee?
 
Ja, die zou ik, als je ze nog niet eerder vervangen hebt, zeker vervangen.

Het chroom van de vorkpoten kan je polijsten zodat je het geslepen patroon er weer wat in terug brengt. Schuren in de omtrek met korrel 800~1500-2000, allen met een spuitje wd40 of iets dergelijks er tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan