Het Honda CBR600F/FS Topic deel 100 "Hond(a)urt!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
MPR4 is €147,- hier bij AFS in Purmerend... Komt nog wel montage bij dan... tegen €140,- voor een MPR3 ;) (160/60/17)
Ja voor dat verschil kan ik idd beter de 4 nemen.

Ga van de zomer naar Spa, op de motor heen en terug, daar in de omgeving rijden en ws ook een rondje Nürnberg ring dus voor die tijd maar ff regelen. Dat redden de huidige banden niet meer.
 
superman.gif


Simon Superspammert :')

Geen idee of dat cuppen is, dat weet DD wel.

Wel groot prijsverschil.. meer dan 25 euro.. kan je bijna net zo goed naar Haarlem gaan, behalve dat je met benzine waarschijnlijk niet veel goedkoper uit bent.. Je bedoelt zeker dan achterband voor 147.. dan is ie goedkoper :P
En vanaf Bieberwijk is Purmerend niet superver? Oh.. Assendelft is natuurlijk dichterbij en daar is de 160-60-17 MPR4 achterband 148 euro.. dus dan kun je beste daar heen gaan, goede service dus ook bij N-H Motoren..

@Simon: Clear turn signal lenses:
http://www.ebay.com/itm/Front-Turn-...91-1994-Clear-/290754200467?Item=290754200467

Zelfde adresje als de hendels.. Moet je alleen zelf nog oranje symmetrische BA-15s lampjes kopen..
 
[afbeelding]

Simon Superspammert :')

Geen idee of dat cuppen is, dat weet DD wel.

Wel groot prijsverschil.. meer dan 25 euro.. kan je bijna net zo goed naar Haarlem gaan, behalve dat je met benzine waarschijnlijk niet veel goedkoper uit bent.. Je bedoelt zeker dan achterband voor 147.. dan is ie goedkoper :P
En vanaf Bieberwijk is Purmerend niet superver? Oh.. Assendelft is natuurlijk dichterbij en daar is de 160-60-17 MPR4 achterband 148 euro.. dus dan kun je beste daar heen gaan, goede service dus ook bij N-H Motoren..

@Simon: Clear turn signal lenses:
http://www.ebay.com/itm/Front-Turn-...91-1994-Clear-/290754200467?Item=290754200467

Zelfde adresje als de hendels.. Moet je alleen zelf nog oranje symmetrische BA-15s lampjes kopen..
Ah.. ik zal binnenkort eens gaan bedenken hoe en waar. Thanks voor de tips iig :)
 
Vanochtend even shock opgehaald bij DD, lekker weer was het niet.. Dacht dat het droog zou zijn en telefoon zei dat ook.. Maar moment dat ik wegreed spetterde het al, werd alleen maar erger. Niet dat het keihard regende, maar gewoon viezzzzz nat. Wel goede test voor kleding, zonder regenlagen heeft het het zelfs allemaal overleefd, alleen m'n vizier van m'n scherm.. leek wel of de druppels er aan bleven plakken.. Is daar een spray of impregneer spul iets voor? Of een huis tuin en keuken alternatief?
 
[afbeelding]

Simon Superspammert :')

Geen idee of dat cuppen is, dat weet DD wel.

Wel groot prijsverschil.. meer dan 25 euro.. kan je bijna net zo goed naar Haarlem gaan, behalve dat je met benzine waarschijnlijk niet veel goedkoper uit bent.. Je bedoelt zeker dan achterband voor 147.. dan is ie goedkoper :P
En vanaf Bieberwijk is Purmerend niet superver? Oh.. Assendelft is natuurlijk dichterbij en daar is de 160-60-17 MPR4 achterband 148 euro.. dus dan kun je beste daar heen gaan, goede service dus ook bij N-H Motoren..

@Simon: Clear turn signal lenses:
http://www.ebay.com/itm/Front-Turn-...91-1994-Clear-/290754200467?Item=290754200467

Zelfde adresje als de hendels.. Moet je alleen zelf nog oranje symmetrische BA-15s lampjes kopen..

Middag :W

Zei toch dat Purmerend goedkoper was :P hehe.. Daarom had ik de bandenmaat erbij staan, is achterband idd.. ;)

Enne, thanks, zal eens kijken bij Ebay.. moet eigenlijk ook nieuw hendeltje hebben, die van mij is gekrast bij het vallen..
 
alleen m'n vizier van m'n scherm.. leek wel of de druppels er aan bleven plakken.. Is daar een spray of impregneer spul iets voor? Of een huis tuin en keuken alternatief?


Ik heb op mn vizier een keer rain-x gedaan. Werkt goed;) Gebruik het ook in de badkamer voor mn glazen douchewand en alles loopt er zo vanaf.
 
Ik heb op mn vizier een keer rain-x gedaan. Werkt goed;) Gebruik het ook in de badkamer voor mn glazen douchewand en alles loopt er zo vanaf.

Werd het niet afgeraden omdat op je vizier te gebruiken, vanwege mogelijk aantasten van het materiaal?
 
Volgens de fabrikanten tast het nog aan door lucht.... Puur om hun handen in onschuld te wassen mochten hun producten falen. Zeg niet dat je thinner erop moet gaan smeren maar zo nauw als zij het brengen komt het nou ook weer niet.
 
Ik ben tevreden over mijn MPR3 achter en MPP2CT voor, ook wat betreft slijtage, dus ja.. Ik blijf dat liever bij deze set-up... behalve dat achter een MPR4 word dan...

Die grote groeven (profiel) aan de zijkant van de band bij mijn MPR3, als ik daaroverheen ga met mijn hand, van bovenop de band via de achterkant naar beneden (tegen draairichting in zegmaar) dan voel ik die lamellen echt een stukje verlopen.. Ik voel echt dat de ene kant van het profiel hoger is als de andere kant.. Is dat nou cuppen? en kan dat voor trillingen in de motor zorgen? (wat er soms voor zorgt dat m'n hand gaat slapen bij lagere snelheden)
Ja dat kan, maar achter is dat normaal gesproken minder een probleem dan voor. Je beschrijft wel het verschijnsel, hoogteverschillen in de lengterichting die zorgen voor trilling horizontaal ten opzichte van de rijrichting (links/rechts neiging) of vertikaal (op/neer).

Voor gaat ie als dat gebeurt vaak slijten in een "zigzag" achtig patroon, waardoor er een lichte wiebel in lijkt te zitten en dus inderdaad een trilling bij remmen. Daarom is de "zeer druk gegroefde" PR3 met zijn zwakke karkas wat cupgevoeliger. Achter is het als de band warm is, zeker op de uiterste randen (grootste hellingshoeken) als het goed is minder een probleem. Warme band met de zachte compound op grote hellingshoeken zou in theorie genoeg moeten vervormen om het minder opvallend/aanwezig te laten aanvoelen.
 
Laatst bewerkt:
Yes! Ik heb net gewoon een ritje gedaan. Gaat makkelijker dan autorijden en lopen :)
(Heb een zweepslag sinds 2,5 week en mijn linkerkuit is dus voor een kwart uitgeschakeld).

*O*
 
Mijn cbr600 f pc35 is total los, economisch door de verzekering, motor gaat waarschijnlijk in onderdelen weg.
Ligt een beetje aan de biedingen van de opkoper.
Schade is kuipwerk rondom, koplamp kapot, tellerunit kapot de bevestiging dan en tank klein deukje en gekrast.
Rest is goed en te koop, blok heeft 39000km gelopen.
Ik wil echter wel graag eerst het frame +kenteken verkopen voordat ik ga sleutelen.
Bij interesse graag een pb of mail naar erikvanbeek65@gmail.com
Groet,
Erik
P.s. ik heb nu een vtr1000f gekocht dus blijf toch hondaman.
 
sinds een week of 4 ben ik cbr600f3 rijder.
Ik heb de afgelopen weken vooral woon/werk verkeer gereden.
80 km per dag.
vrij rustig traject,heenreis :50% binnenweg/50% snelweg.
Terug rijdt ik meestal met een ommetje binnendoor weer naar vrouw en kids.
Vandaag heb ik het verbruik uitgerekend,en wat schetst mijn verbazing! 1 op 21,8!
Ik vond mijn oude gsx600f al zuinig met 1 op 20.
Zoals je uit bovenstaande kan concluderen ga ik redelijk gecontroleerd met het gashendel om.
beetje captain slowhand...haha.

positief verbaast dus.fijne fiets die cbr600.Maar dat wisten jullie waarschijnelijk al.

etpwn.
 
sinds een week of 4 ben ik cbr600f3 rijder.
Ik heb de afgelopen weken vooral woon/werk verkeer gereden.
80 km per dag.
vrij rustig traject,heenreis :50% binnenweg/50% snelweg.
Terug rijdt ik meestal met een ommetje binnendoor weer naar vrouw en kids.
Vandaag heb ik het verbruik uitgerekend,en wat schetst mijn verbazing! 1 op 21,8!
Ik vond mijn oude gsx600f al zuinig met 1 op 20.
Zoals je uit bovenstaande kan concluderen ga ik redelijk gecontroleerd met het gashendel om.
beetje captain slowhand...haha.

positief verbaast dus.fijne fiets die cbr600.Maar dat wisten jullie waarschijnelijk al.

etpwn.
Die snap ik ook nog wel... :P
 
Ja dat kan, maar achter is dat normaal gesproken minder een probleem dan voor. Je beschrijft wel het verschijnsel, hoogteverschillen in de lengterichting die zorgen voor trilling horizontaal ten opzichte van de rijrichting (links/rechts neiging) of vertikaal (op/neer).

Voor gaat ie als dat gebeurt vaak slijten in een "zigzag" achtig patroon, waardoor er een lichte wiebel in lijkt te zitten en dus inderdaad een trilling bij remmen. Daarom is de "zeer druk gegroefde" PR3 met zijn zwakke karkas wat cupgevoeliger. Achter is het als de band warm is, zeker op de uiterste randen (grootste hellingshoeken) als het goed is minder een probleem. Warme band met de zachte compound op grote hellingshoeken zou in theorie genoeg moeten vervormen om het minder opvallend/aanwezig te laten aanvoelen.

Thanks voor de info :)

Morgen circuittraining op Lelystad, daarna waarschijnlijk binnenkort maar eens een nieuwe band...
 
What up mensen, VlotoMog hier...heb me al even voorgesteld in het newbie topic en zal me hier ook nog even melden. Ga de komende tijd even besteden aan een paar pagina's terug lezen :p

Bezig met mijn A-tje, een zwarte CBR600 smachtend naar mij, achterthuis staan. Hopelijk voor juli nog afrijden :)

Als iemand geïnteresseerd is in de looks van mijn bike:
there ya go!
 
daar ga je nog een hoop plezier aan beleven.
mooie uitvoering in't zwart.
leuk filmpje ook trouwens.

etpwn
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben mijn vraagjes misschien al voorbij zien komen wat betreft de slecht startende 1997 F3 en de synchronisatie ervan. Nu weer een tijdje verder ben ik eigenlijk nog geen stap verder. Motor is ondertussen gesynchroniseerd, maar starten doet hij nog steeds superslecht. Carburateurs zijn al uit elkaar geweest en niks kunnen ontdekken tijdens het schoonmaken.

Omdat ik toch denk dat het een carburateur probleem is (nog steeds geen enkele reactie ook op de choke en niet regelmatig lopen) zit ik er aan te denken om het hele setje al dan niet tijdelijk te vervangen.

Probleem is alleen hoe kom ik aan een setje dat 100% zeker goed is. Ander idee is of iemand misschien een setje heeft liggen die ik misschien kan lenen om het een en ander uit te sluiten. Mocht iemand een setje hebben liggen dan moeten we er vast wel uitkomen hoe we het lenen kunnen oplossen. Mocht iemand een setje te koop hebben dan hoor ik het ook graag.
 
Choke is wel goed aangesloten en werkt fysiek? Voordat we heel veel gaan uitpluizen.

Daarna zou ik alles naar standaard instellingen schroeven. Kleppen stellen en nog eens syncen.
Als je choke je luchttoevoer afknijpt MOET je motor daarop reageren.
 
Ja reageren doet hij door de motor te laten afslaan. Als de motor met het handgas in een hoger toerental gezet wordt en de motor is een beetje warm dan houd hij de motor wel in die hogere toeren vast, maar dan alsnog als je de choke te snel bedient dan slaat de motor af.
 
Bougiekleur bekeken? Als de motor te rijk staat en je gaat nog meer lucht afknijpen wordt t niet beter. Luchtfilter schoon en goed gemonteerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan