Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik met de Husqvarna op de kartbaan van Spa gereden via 2Race. Het niveau in de "beginners" groep was behoorlijk "gevorderd", dus ik was een van de langzaamste op de baan. Ik was erg blij dat het vrijdag nog rustig was waardoor ik er zaterdag (volgeboekt) al wat rondjes op had zitten.

Als ik het vergelijk met rijden op een grote baan met een racer valt me op dat de snelheid van handelen veel hoger is. Alles volgt zich veel sneller op. Ook rijdt je veel agressiever en hoekiger tov van het vloeiende op de grote baan. Ook veel meer valpartijen gezien. Inhalen gebeurde over het algemeen best netjes, maar op een smalle baan heb je gewoon minder marge en uitwijkmogelijkheden.

Persoonlijk had ik gehoopt onder de 1:00 te rijden en dit is gelukt. 0:58s is geen tijd om mee te pochen, maar ik ben er blij mee...;
 
0.58 is zeker geen verkeerde tijd om mee te beginnen hoor.
ik zat de eerste keer ook rond die tijd!

veel meters maken dan gaan er vanzelf secondes vanaf!

zijn er nog mensen van hier die 9aug naar lelystad gaan met MVD?
 
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik met de Husqvarna op de kartbaan van Spa gereden via 2Race. Het niveau in de "beginners" groep was behoorlijk "gevorderd", dus ik was een van de langzaamste op de baan. Ik was erg blij dat het vrijdag nog rustig was waardoor ik er zaterdag (volgeboekt) al wat rondjes op had zitten.

Als ik het vergelijk met rijden op een grote baan met een racer valt me op dat de snelheid van handelen veel hoger is. Alles volgt zich veel sneller op. Ook rijdt je veel agressiever en hoekiger tov van het vloeiende op de grote baan. Ook veel meer valpartijen gezien. Inhalen gebeurde over het algemeen best netjes, maar op een smalle baan heb je gewoon minder marge en uitwijkmogelijkheden.

Persoonlijk had ik gehoopt onder de 1:00 te rijden en dit is gelukt. 0:58s is geen tijd om mee te pochen, maar ik ben er blij mee...;

nette inhaalactie ook zeg op die honda! mooi laten staan aan de binnenkant
 
nette inhaalactie ook zeg op die honda! mooi laten staan aan de binnenkant
Hier zat ik al een paar ronden achter. Door ruimte te maken voor snellere jongens die achterop kwamen raakte ik ook een paar keer de aansluiting kwijt. Ik had niet heel veel snelheidsverschil om makkelijk langs te komen. Had al een paar keer moeten bijremmen in de bocht (niet relaxt!). In de hairpin had ik al eerder een poging gewaagd aan de binnenkant, maar verknalde de exit waardoor hij mij weer inhaalde... Beetje battlen is wel leuk, maar de laatste 2 sessie hierna heb ik weer een beetje rustiger aan gedaan...

Gigi heeft ook nog wel een paar leuke foto's gemaakt;
115961032_10223924466807515_1497984267996404860_o (1).jpg

Bekijk bijlage 1525861
115886615_10223924128839066_6561076916869820244_o-01.jpeg
115990203_10223924127999045_5133770850309681731_o (1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Rode vlag, vriend dacht dat hij erop het rechte stuk af moest en heb de rode vlag niet gezien. Ik wilde hem inhalen en had volgas en hij ging vol in de rem. Schrik reactie over het stuur eraf geremd.
 
Ik kan nog niet rijden dus ik kom denk even kijken. Mocht het mee zitten hoop ik nog een bezemsteel tussen de spaken van estoque te rammen. 😘
 
Ik kan nog niet rijden dus ik kom denk even kijken. Mocht het mee zitten hoop ik nog een bezemsteel tussen de spaken van estoque te rammen. 😘

Hieronder noem je mij een vriend.
En dan te bedenken dat je mij pas 2x hebt gezien.

<3 <3 <3

Rode vlag, vriend dacht dat hij erop het rechte stuk af moest en heb de rode vlag niet gezien. Ik wilde hem inhalen en had volgas en hij ging vol in de rem. Schrik reactie over het stuur eraf geremd.
 
Hieronder noem je mij een vriend.
En dan te bedenken dat je mij pas 2x hebt gezien.

<3 <3 <3

Gelukkig kan je tellen, twee keer? Heb je met je hoofd tussen die klote remmen van je gezeten? Moet haast wel als je een goede vriend iemand noemt die je 2 jaar niet hebt gezien!
 
Hooi!
Heb vandaag een TE510 uit 1990 opgehaald, loopt helaas niet, ik vermoed Bobine defect.

Weet iemand waar ik die in de buurt van Eindhoven kan kopen? Liefst morgen :)
 
Zeker weten een 510 en geen 610? Ik heb nog wel wat spul liggen, even een fotootje/type sturen dan kan ik voor je kijken of die er bij zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan