Het Husqvarna TC/TE/SMR topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik niet, tenzij er een stuk crossbaan zit in een offroad rit.

Heb niet de techniek en de conditie om een crossbaan leuk te vinden..... (en een hele grote hekel aan mul (geel) zand, sla de ritten in Havelte en Eindhoven ook altijd met veel plezier over)

Varsseveld vindt ik daarentegen altijd wel leuk om het rondje op de crossbaan te doen :P
 
Varsseveld is een redelijk harde baan toch?

Ik woon hier vlakbij een (harde/klei) baan en buiten de OTR ritjes die ik wil gaan rijden, lijkt dit me eigenlijk ook wel leuk om te gaan doen op de zaterdag-middag. Ze hebben hier tegenwoordig ook een superenduro baan, lijkt me ook wel geinig om een beetje te klooien, of zou een 510 daar echt te zwaar voor zijn?
 
Laatst bewerkt:
Varsseveld is idd een harde baan.

Is prima te doen met een 510. Ik zelf vind het alleen gewoon niet leuk :P (lees: gebrek aan techniek en conditie)
 
Gisteren een stickerset laten plakken op mijn 630.
Hoe die er nu bij staat:
full
 
^klopt, heb zelf helaas niet het materiaal en de vaardigheden om proper te kunnen lassen. Het uitbesteden loopt vaak flink in de duiten. :P

Wellicht dat SWM straks voor een leuk nieuw assortiment zorgt :)
 
Ken ze inderdaad Youp, zit al lang te twijfelen om een set te bestellen. Vind de "stijle hoek" die ze maken alleen niet zo mooi (beetje de kachepijpen van de KTM 690 SM idee). De standaard dempers, Arrow's & Leovince liggen een stuk horizontaler, en hoger in het kapwerk. Ziet er wat mooier afgewerkt uit.

Maargoed, je kan inderdaad niet alles hebben, en voor €700 is dit een schappelijk set herriemakers.
 
Zoek het maar even uit, dan zal ik kijken of ik ze kan vinden. Moet ze wel ergens hebben liggen. Heb ze bij aanschaf wel bij de motor gekregen ;)
 
pfff, kan wel janken..

Ik heb een aantal maanden terug een SMR510 uit 2007 gekocht en daar heb ik tot nu toe weinig plezier aan beleefd op technisch gebied.. (Hij reed overigens heerlijk toen hij het nog deed!)

Hij vonkte niet meer en na het vervangen van een zwakke bobine, rammelende ecu en ingevroten bougiekabel heb ik ontdekt dat er 3 klinknagels van het vliegwiel zijn losgebroken en mijn rotor hebben gemold...

Dat wordt dus een nieuw vliegwiel en ontsteking.. dure grap naast de vorige onderdelen.
Mijn geluk is dat de magneet alle troep uit de motor heeft gehouden.


Nu is mijn vraag: heeft iemand toevallig nog een vliegwiel liggen van een SMR510 uit 2007?

HUSQVARNA TE SMR 450 510 STATOR + FLYWHEEL MAGNETO VOLANO NEW ORIGINAL | eBay
Ik heb dit gevonden, maar ik durf het niet zo goed aan, want dit vliegwiel heeft maar 6 klinknagels ipv 8 en de stekkers van de ontsteking zijn ook niet origineel.. Vraag mij dan af of het niet teveel habbiebabbie is..

alvast bedankt,

een verdrietige rijder

x3bxfr.jpg

ilyclx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net het manchet tussen de carburateur en cylinderkop vervangen op m'n 2005 510 SMR; het oude vertoonde scheurtjes dus ik was bang voor 'valse lucht'. Was nog best een klusje, er is heel weinig ruimte rondom de carburateur, maar het is gelukt. Verder een nieuw stuurslotje gemonteerd, de vorige eigenaar was de sleutels kwijt. Voor €14 euro een nieuw slotje gekocht. Moest wel het oude eruit boren, maar ook dat is verder prima gelukt.
 
Ik heb ook net gereden met een 701, snel is ie best wel...maar als ik daarnaa op mijn husa 650 stap is dat toch wel andere koek. Die 701 is veel softer en zwaarder. Een "echte" sm is veel spartaanser. Daar kijk je nog maar naar het gas en je voorwiel is al in de lucht. Bij de 701 moet je wel wat meer moeite doen. Een akra, groter achtertandwiel heeft ie echt wel nodig...voor wat levendig te worden.
 
De 690 en 701 zijn gewone motorfietsen in een supermoto jasje. Dat heeft veel voordelen, maar een hardcore SM wordt het nooit. M'n meisje rijdt een 690 Duke IV R. Dat rijwielgedeelte past het 690 blok veel beter imho. Maar wanneer je persee een SM wilt en als je daar mee dagelijks wilt rijden, soms lange afstanden maakt en niet te veel onderhoud wilt plegen, is het een prima compromis.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is vooral de zithouding en wendbaarheid het grote voordeel van de zwaardere sm's.
Ook op mijn 990 smr, die nog verder van sm is dan de 690/701 is dat de winst, die sm-genen.
Ik rij ook liever op mijn 450 in de stad qua speelsheid en wendbaarheid. Maar de koppel en kracht van de zware jongens maakt veel goed!
Ben benieuwd naar de 701, eind deze maand meer info over wanneer ik 2017 model kan halen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan