Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Hallo allemaal,
Sorry voor te storen. Mijn broer rijdt met een kawa z1000sx van 2017.
Nu zagen we gisteren dat helaas de achter schokdemper lek is ...
Hebben jullie een idee of deze te reviseren is?
of andere opties goedkoper of beter?
alvast bedankt voor mee te denken!
 
Ik zal nog ff een piccie plaatsen van mijn Z1000SX. De rode striping op de wielen is er later op gekomen. Op de verlanglijst staan nog een seat cover en een donker ruitje. En vast nog wel wat ander leuks :)

Bekijk bijlage 1514171

Je heb toch ook de koffers erbij??
Dat rode staat hem ook goed..

Had zelf een originele SC van Kawa zelf..
Kwam als een los pakketje aan.
En een origineel donker ruitje, met d ebij behorende sticker..

Ruitje had dus exact de zelfde maat..
 
Hallo allemaal,
Sorry voor te storen. Mijn broer rijdt met een kawa z1000sx van 2017.
Nu zagen we gisteren dat helaas de achter schokdemper lek is ...
Hebben jullie een idee of deze te reviseren is?
of andere opties goedkoper of beter?
alvast bedankt voor mee te denken!

Terug naar een dealer?
Garantie gevalletje misschien, dmv wellicht een fabrieks foutje??
na 3 jaar, zou het niet echt mogen, lijkt mij...
 
Das toch niks. Zeker garantie en anders coulance.

En als ze niks doen was het mijn laatste kawa geweest.
 
We hebben gebeld , reviseren doen ze sowieso niet ... een nieuwe is 850 euro.
Op de vraag of dit onder garantie kan , was het antwoord: nee meneer na 2 jaar.
coulance /tussenkomst dan? Dat moesten ze eens navragen
 
Je heb toch ook de koffers erbij??
Dat rode staat hem ook goed..

Had zelf een originele SC van Kawa zelf..
Kwam als een los pakketje aan.
En een origineel donker ruitje, met d ebij behorende sticker..

Ruitje had dus exact de zelfde maat..

Ja, ik heb de tourer uitvoering, dus met koffers, navi steun en tankpad.
Ik heb via Ali nog wat rode gadgets besteld (rood olievuldopje, rode ventieldopjes enz enz) maar volgens mij liggen die ergens in een weiland in Belgie, als ik het nieuws mag geloven -O-8)7
SC zal ook wel een orginele worden, denk ik. lijkt me toch het best passen....
 
We hebben gebeld , reviseren doen ze sowieso niet ... een nieuwe is 850 euro.
Op de vraag of dit onder garantie kan , was het antwoord: nee meneer na 2 jaar.
coulance /tussenkomst dan? Dat moesten ze eens navragen

Zo, dat is wel een slechte zaak dan..
'blij' dat ik op mijn SX een verlengde garantie had lopen, voor 5 weken in de fabrieks garantie..:+

Benieuwd hoe dit afloopt..
 
Ja, ik heb de tourer uitvoering, dus met koffers, navi steun en tankpad.
Ik heb via Ali nog wat rode gadgets besteld (rood olievuldopje, rode ventieldopjes enz enz) maar volgens mij liggen die ergens in een weiland in Belgie, als ik het nieuws mag geloven -O-8)7
SC zal ook wel een orginele worden, denk ik. lijkt me toch het best passen....

_O-
Nu heeft het geen zin meer om er heen te rijden om te kijken, alles is al weg geroofd..

Dat leek mij ook.
Past ook het best bij de vorm.
(is wel een beetje prijzig, geloof ergens rond de 300 voor betaald..

Net als een ander type ruit geeft toch weer andere lucht verplaatsing, en was zeer tevrede met het origineel, dus deze ook
maar origineel besteld
 
Update:

Ze willen voor 40% tussen komen in het onderdeel...
Excl werken.
We hebben ze vriendelijke bedankt en zonet een tweedehands op de kop getikt in Duitsland voor 150 euro met 9700 km op de teller.

alvast bedankt om mee te denken!
 
Update:

Ze willen voor 40% tussen komen in het onderdeel...
Excl werken.
We hebben ze vriendelijke bedankt en zonet een tweedehands op de kop getikt in Duitsland voor 150 euro met 9700 km op de teller.

alvast bedankt om mee te denken!
Wat bizar, klinkt inderdaad als een vrijdag middag schokdemper (hopen dat het dan ook daar bij blijft🧐)
Gelukkig zat tweedehands onderdelen te vinden voor de kawa, succes met sleutelen iig.

Even een ander verhaal, ik snap dat banden een persoonlijk iets zijn en volgens mij is dit in het verleden al enigsinds behandeld.
Maar ook ik moet weer geloven aan nieuwe banden en zit te denken om over te stappen op michelin pilots.
Is er hier iemand die van bridgestone (T21 momenteel) is over gestapt op michelin? En zo ja beviel dat? Tot slot welke pilot kan ik dan het beste gebruiken? Ik rij best veel (woon/werk) gemiddeld 9.000 per jaar maar wil wel eens wat anders proberen ipv bridgestone.
 
Wat bizar, klinkt inderdaad als een vrijdag middag schokdemper (hopen dat het dan ook daar bij blijft🧐)
Gelukkig zat tweedehands onderdelen te vinden voor de kawa, succes met sleutelen iig.

Even een ander verhaal, ik snap dat banden een persoonlijk iets zijn en volgens mij is dit in het verleden al enigsinds behandeld.
Maar ook ik moet weer geloven aan nieuwe banden en zit te denken om over te stappen op michelin pilots.
Is er hier iemand die van bridgestone (T21 momenteel) is over gestapt op michelin? En zo ja beviel dat? Tot slot welke pilot kan ik dan het beste gebruiken? Ik rij best veel (woon/werk) gemiddeld 9.000 per jaar maar wil wel eens wat anders proberen ipv bridgestone.

Michelin Road 5 voldeed prima, en ga nu de GT versie proberen 👍
 
Even een ander verhaal, ik snap dat banden een persoonlijk iets zijn en volgens mij is dit in het verleden al enigsinds behandeld.
Maar ook ik moet weer geloven aan nieuwe banden en zit te denken om over te stappen op michelin pilots.
Is er hier iemand die van bridgestone (T21 momenteel) is over gestapt op michelin? En zo ja beviel dat? Tot slot welke pilot kan ik dan het beste gebruiken? Ik rij best veel (woon/werk) gemiddeld 9.000 per jaar maar wil wel eens wat anders proberen ipv bridgestone.

Ik rij nu met de Michelin Pilot Power 3 en die bevallen ook erg goed. Deze set ligt er nu 5000 km onder en ze gaan nog wel een paar duizend kilometer mee.
Mijn zwager heeft ook een Z1000SX en hij heeft de Michelin Pilot Road 4 eronder en deze banden bevallen ook heel goed, deze banden gaan zeker 10.000 km mee.
Mijn volgende set wordt waarschijnlijk ook de Michelin Pilot Road 4.
 
Oke, bedankt voor de tip. Ik ga de Michelin Road 5 gewoon maar een keer proberen en zelf ervaren.
Laat het hier nog even weten hoe het bevalt!
Ik heb nu Metzeler Roadtec 01 eronder liggen, maar die bevallen me niet zo best.. Als die op zijn komt er dus wat anders onder.
 
FF een gewetensvraag.....
Na 1600km op de teller moet de Z1000 een inspectiebeurt hebben waarbij ook de olie wordt vervangen.
Is het heel erg als dat na 2000km (of zelfs iets meer) is?
Ik heb iniddels een afspraak gemaakt met de dealer maar die zit vol tot 18 juli en ik ga daarvoor nog een lang weekend naar Duitsland om te touren in de Eifel......
Er staat nu 600km op de teller dus ik verwacht dat ie 18 juli ergens op 2000km zal staan. Kan dat kwaad?
 
Bedankt aan ieder die gereageerd heeft, ik heb de pilot 4 besteld en ze zouden over 2 weken binnen moeten komen (coronatijd... duurt lang).
Ben benieuwd, voor het eerst dat ik afstap van Bridgestone.

@AristoCat, als dat de eerste beurt zou zijn dan zou ik daar persoonlijk niet vanaf wijken.
Het vervangen van de olie in die periode is cruciaal omdat alle nieuwe onderdelen op elkaar zijn ingelopen dus je krijgt miniscule ijzer deeltjes in je olie, die je vervolgens door je blok heen pompt.
Vandaar dat de olie en filter na 1500 km vervangen moet worden.
 
@Youri27, Zag in het instructieboekje dat de olie+ filterwissel zelfs al na 1000km is. Dan zou ik er wel erg ver overheen gaan, en dat vind ik het risico niet waard. Zou de oliewissel eventueel nog wel zelf kunnen doen voordat ik dan naar Duitsland zou gaan, want heb alles hier liggen maar weet niet hoe het dan met evt garantie en zo zit......Dus mss Duitsland maar ff uitstellen '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan