Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Kan me voorstellen dat je zin hebt in het voorjaar, mooie motor!! Toffe kleurstelling!!
Hoezo ga je gelijk voor de hyperpro?
 
Ik had hiervoor een zzr1400, die toen ook voorzien van HP, een wereld van verschil, nu is de Ninja 1000 Sx in de basis natuurlijk een betere stuurfiets, en sws eerst die 1000 erop zetten, maar denk wel HP man.
 
Afgelopen week de vering van de 1000sx laten afstellen bij Pajic In Gendringen.
Dat is al een wereld van verschil.
Kosten 30 euro en een mooi ritje naar de Achterhoek.

Fiets duikt een stuk minder en ligt strakker in de bocht. Zou je ook eerst kunnen doen...

Mile Pajic heeft mijn ZX9R destijds ook afgesteld. Dit was een wereld van verschil. Deze kerel is een echte vakman.
De vering van jouw Ninja 1000SX is meer dan goed genoeg, zeker als deze goed is afgesteld.
 
Voorjaar komt eraan dus wat kleine upgrades. Ik heb een Carbon verlengd spatbord besteld en side pannels. De mijne is zwart en denk dat dat wel heel mooi wordt. Hopelijk helpt het ook wat tegen de natte rug in de regen.

Lijkt me ook wel leuk om beugels aan de muur te hebben om de koffers aan op te hangen. Hebben hier. Iemand ervaring mee?
 

Bijlagen

  • IMG_8585.jpeg
    IMG_8585.jpeg
    216,7 KB · Weergaven: 0
De beste bescherming tegen natte rug in de regen blijft nog wel een duo passagier :+. Wel leuke upgrades. Die koffer haakjes zien er wel interessant uit, nette oplossing. Wel benieuwd hoe stevig ze vastzitten en of ze ook bij een klein stootje blijven nog hangen.
Nog geen goodies op mijn 2024 lijstje staan, maar wat niet is kan nog komen :9
 
Maar is dit nou typisch een Kawasaki z1000sx/ninja1000sx eigenschap? En is het echt veel water dat je in je nek ontvangt? Komende van diverse Honda's ken ik dat namelijk niet.
 
Ik heb ook al ervaren dat een ritje op natte wegen met de SX weer een 'uurtje poetsen' betekent. Als je naar de achterkant kijkt, dan kun je je wel voorstellen dat de motor een 'smeerkees' is: brede achterband, iets te korte hugger, achterspatbord dat onderaan te smal is en een te smal verbindingsstuk tussen de achterkant van de motor en het gedeelte waar de nummerplaat zit.
Maar goed, er zijn wel meer motoren die er zo uitzien. Geen idee of het daar ook zo erg is.
 
  • Eens
Waarderingen: Sjek
ik was met vrienden in de Eifel en ik sprong er met kop en schouders bovenuit als het ging om water en modder op m’n rug. Maar heb ook een tail tidy, dat helpt niet. De kenners zeggen dat het met originele houder beter gaat
 
Voorjaar komt eraan dus wat kleine upgrades. Ik heb een Carbon verlengd spatbord besteld en side pannels. De mijne is zwart en denk dat dat wel heel mooi wordt. Hopelijk helpt het ook wat tegen de natte rug in de regen.

Lijkt me ook wel leuk om beugels aan de muur te hebben om de koffers aan op te hangen. Hebben hier. Iemand ervaring mee?
Waar heb je de carbon side panels besteld, ik kan ze nergens vinden. Ik heb ze nu zelf met carbon folie gewrapt maar dat is niet heel netjes.
 
Mischien komt het ook gewoon omdat je op dit type motor meer rechtop zit waardoor er achter je een soort van vacuum optreedt? Op mijn vorige (Honda Fireblade) zit je meer naar voren in de "aanvalshouding". Had daar nooit last van water/modder op mijn rug.
Ik zal het wel zien dan, al hoop ik natuurlijk enkel met een lekker zonnetje te rijden.
 
ik was met vrienden in de Eifel en ik sprong er met kop en schouders bovenuit als het ging om water en modder op m’n rug. Maar heb ook een tail tidy, dat helpt niet. De kenners zeggen dat het met originele houder beter gaat
Contact via Facebook waar hij actief is in internationale z1000sx groepen. Zit in de
UK. Pb maar als je informatie wilt.
 
Op mijn 2021 model vind ik de voetsteunen eigenlijk een tikje te hoog zitten en dat mag wel ietsje lager. Ik heb de rubbers van de voetsteunen als proef eens verwijderd en dat zit al meteen een stuk beter. Alleen is die kale voetsteun weer niet zo ideaal om er langer je laarzen op te hebben staan.
Een optie zouden gewone metalen voetsteunen zijn zonder rubber, maar dat zou hoogstens een centimeter kunnen schelen. Een andere mogelijkheid zijn verstelbare voetsteunen met zo'n tussenplaatje waardoor ze nog iets verder omlaag kunnen (van bijvoorbeeld Puig of MFW).
Heeft er hier misschien iemand ervaring met andere voetrusten voor de Ninja?
 
Voila, mijn ervaring met andere voetsteuntjes. Mijn aankoop viel prijziger uit dan verwacht (vanwege import) maar met elk ritje nog steeds erg blij dat ik ze verlaagd heb.
Laats was ik een avond rond aan het klikken op zoek naar lowering steps. Met mijn lengte van 192cm weet ik uit ervaring van vorige motors dat een beetje lagere stepjes verbetering in comfort bieden. Zodoende oa op de website van Knight Design in USA gekomen voor lowering steps van 3cm. Toen ik beetje rond klikte en informatie invulde om te achterhalen wat de verzendkosten zouden zijn bleek ik ze al gekocht te hebben. |(Onder de streep, inclusief douane kosten, allemaal wat hoger dan ik wilde betalen. Maar met een week waren ze binnen, prachtig, en eenvoudig te monteren. En idd zo'n 3cm lager. Speling met de grond lijkt niet heel veranderd te zijn, maar ik heb nog nooit versleten stepjes gehad met mijn rijstijl, daarnaast kunnen ze nog altijd inveren. Al een klein rite gemaakt en het lijkt inderdaad iets beter te zitten :t. Schakelpookje kon nog gewoon perfect afgesteld worden. Achterrem moet ik nog wat aanpassen, maar die gebruik ik toch nauwelijks/nooit. Als die niet helemaal perfect kan, dan maakt me dat weinig uit. FOTO 8-)

Bekijk bijlage 1629511
 
Bedankt, die zien er niet verkeerd uit. Niet goedkoop inderdaad, maar zeker ook een mooie optie! 👍
 
Heb nog zo goed als nieuwe Daytona AC dry gtx motorlaarzen te koop. Maat 46. Dit zijn absoluut toplaarzen van Daytona. Medium hoog. Draagt het beste onder een motorbroek waarbij de pijpen over de laarzen vallen. Vanwege de zithouding droegen deze erg comfortabel op de z1000sx.
Goretex dus waterdicht. Google de nieuwprijs maar, die was 275 euro. Ik heb ze 6 keer gedragen en ze zijn in absolute nieuwstaat. Prijs 125 euro Natuurlijk zijn er goedkopere maar kwaliteit kost wat. Zijn laarzen uit het topsegment.
PRIJS VERLAAGD 100 EURO
 
Vorige week maar meteen actie ondernomen om wat lagere voetsteuntjes te kopen en een setje van Puig besteld. Die kwamen gisteren al binnen en vandaag maar eens rustig gemonteerd.
Het zijn drie onderdelen; een bevestigingsblokje dat je in de schetsplaat plaatst, een 8-vormig verlagingsplaatje en het steuntje zelf. Het blokje en plaatje horen bij elkaar, je kunt het steuntje niet zonder het verlagingsplaatje monteren, dan heb je een ander blokje nodig.
Ik reed al een paar weken zonder het rubber in de voetsteun en dat scheelde al aardig wat voor mijn knieën. Met dit setje is er nog wat meer ruimte gekomen. Gezien mijn rijstijl maak ik me over een gebrek aan grondspeling geen zorgen, maar dat zal sowieso wel meevallen omdat de 2.5 cm lange slijtnokjes van de originele voetrusten nu ontbreken. Het voetsteuntje zelf kan traploos versteld worden en dus verder naar voren of achteren gekanteld worden. Het verlagingsplaatje kan ook versteld worden, zodat je de totale voetsteun ook hoger of meer naar achteren kan verplaatsen. In principe zou ik nog iets ruimte kunnen winnen, door het plaatje loodrecht naar onderen te laten wijzen.
In totaal steekt de voetsteun nu bijna net zo ver naar buiten als bij de originele steun. Wel zijn de voetsteunen een ruime centimeter dunner en is ook de lengte van het gedeelte waar je voet op rust een centimeter korter.
Na het monteren heb ik even een kort ritje door de stad gemaakt en dat ging allemaal goed. De achterrem staat nu wel een tikje te hoog, maar daar heb ik nog niet verder naar gekeken. Een langere rit zal echter moeten uitwijzen of de voetsteunen echt goed bevallen.

101.JPG


102.JPG


103.JPG


104.JPG


99.JPG


100b.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan