Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vorige week maar meteen actie ondernomen om wat lagere voetsteuntjes te kopen en een setje van Puig besteld. Die kwamen gisteren al binnen en vandaag maar eens rustig gemonteerd.
Het zijn drie onderdelen; een bevestigingsblokje dat je in de schetsplaat plaatst, een 8-vormig verlagingsplaatje en het steuntje zelf. Het blokje en plaatje horen bij elkaar, je kunt het steuntje niet zonder het verlagingsplaatje monteren, dan heb je een ander blokje nodig.
Ik reed al een paar weken zonder het rubber in de voetsteun en dat scheelde al aardig wat voor mijn knieën. Met dit setje is er nog wat meer ruimte gekomen. Gezien mijn rijstijl maak ik me over een gebrek aan grondspeling geen zorgen, maar dat zal sowieso wel meevallen omdat de 2.5 cm lange slijtnokjes van de originele voetrusten nu ontbreken. Het voetsteuntje zelf kan traploos versteld worden en dus verder naar voren of achteren gekanteld worden. Het verlagingsplaatje kan ook versteld worden, zodat je de totale voetsteun ook hoger of meer naar achteren kan verplaatsen. In principe zou ik nog iets ruimte kunnen winnen, door het plaatje loodrecht naar onderen te laten wijzen.
In totaal steekt de voetsteun nu bijna net zo ver naar buiten als bij de originele steun. Wel zijn de voetsteunen een ruime centimeter dunner en is ook de lengte van het gedeelte waar je voet op rust een centimeter korter.
Na het monteren heb ik even een kort ritje door de stad gemaakt en dat ging allemaal goed. De achterrem staat nu wel een tikje te hoog, maar daar heb ik nog niet verder naar gekeken. Een langere rit zal echter moeten uitwijzen of de voetsteunen echt goed bevallen.
Zoals gezegd denk ik dat het wel zal meevallen met de grondspeling aangezien de slijtnokjes onder de steunen nu ook verdwenen zijn. Maar we gaan het zien als het weer wat warmer wordt.Dit scheelt al aanzienlijk zie ik, het enige nadeel is dat je grondspeling nu ook iets minder is....
Als ik mijn Ninja niet had ingeruild dan had ik ook deze steuntjes gekocht en dan had ik ook het originele zadel met 1 a 2 centimeter laten verhogen.
Doe ze de groetjes als je naar Pajic gaat, ik heb ze er afgelopen donderdag net een sc project op laten zetten.Voor mij is de zithouding vooralsnog prima. Ik heb niet al te lange benen en komend van een fireblade is de Ninja echt aanzienlijk comfortabeler.
Heb nog een donker kuipruitje gekocht (de standaard versie) en ik heb in april een afspraak bij Pajec in Gendringen voor een andere uitlaat (akrapovic) en afstelling van de demping. De uitlaat is een wat kortere versie dan die je bij de kawadealer koopt en hij wordt iets hoger en in lijn met het subframe achter gemonteerd. Er kunnen dan geen koffers meer hangen, maar dat is voor mij geen bezwaar. En dan is ie qua looks geheel naar wens denk ik.
Ik vind de demper net ff te hoog / te groot. Verder wel mooi afgewerkt en een hele mooie motor, veel plezier ermee.Doe ze de groetjes als je naar Pajic gaat, ik heb ze er afgelopen donderdag net een sc project op laten zetten.
Bekijk bijlage 1977672
helemaal gelijk!!!! bedankt!!Welkom
Volgens mij is dat niet de juiste en moet je de volgende hebben:
TOP MASTER KAWASAKI Z1000SX
Zie ook:
Wel geprobeerd? Misschien halve liter benzine meenemen en een keer oprijden.Klopt, ook bij 2021 SX is de 'range' aanduiding bij het leegraken van de tank niet betrouwbaar meer. Echt er naar kijken doe ik al niet meer, gewoon rond de 330-350 km gaan tanken.
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat dit model geen grotere tank (iets van 22 liter) heeft gekregen. Dan zou je tenminste nog een beetje kunnen doorrijden.