Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Ik heb het originele scherm terug gezet op de motor. Uiteindelijk bleek het after market scherm best wel rare turbulentie te veroorzaken in combinatie met een topkoffer. Heel gek maar het is zo. En uiteindelijk is het after market scherm maar 2 cm hoger. Nu ik het originele terug gezet heb vind ik het toch ook mooier. Die bolling in het scherm past gewoon beter bij de motor. Standaard is in dit geval beter. Ik had gelukkig nog een smoke liggen. Hieronder het vergelijk.
Goed bezig. Ik vind het originele scherm ook veel mooier.
 
Gisteren weer eens gereden op mijn nieuwe bike. De eerste 100 km staan er weer op.....
 
Dit jaar gaan we met 4 motoren op 28 mei vanaf NL gewoon vertrekken en richting de Franse Alpen o.a. Alpes d'huez en zullen we veel bergpassen pakken. Snelweg alleen tot de grens na Maastricht. We hebben alles al gedaan slaaptrein, motoren op vrachtauto naar Spanje en Zuid Frankrijk en dan met de motor terug. Nu dus alles rijden. Wordt een trip van 7 dagen.
Heerlijk al die vakantieplannen, nietwaar?

Wij gaan dit jaar ook weer 2 keer op vakantie. 1 week tussen Hemelvaart en Pinksteren en 1 week in september.
Het weer bepaald de bestemming. Er moeten bergen zijn en het liefst droog.

Waarschijnlijk met Hemelvaart naar de Dolomieten via Oostenrijk.
In september waarschijnlijk een ronde Frankrijk en Zwitserland.

Nu eerst maar eens mijn motor inrijden en afmaken.
Ik heb wat spulletjes gekocht voor erop maar ik heb weinig tijd om ze te monteren.
 
Heerlijk al die vakantieplannen, nietwaar?

Wij gaan dit jaar ook weer 2 keer op vakantie. 1 week tussen Hemelvaart en Pinksteren en 1 week in september.
Het weer bepaald de bestemming. Er moeten bergen zijn en het liefst droog.

Waarschijnlijk met Hemelvaart naar de Dolomieten via Oostenrijk.
In september waarschijnlijk een ronde Frankrijk en Zwitserland.

Nu eerst maar eens mijn motor inrijden en afmaken.
Ik heb wat spulletjes gekocht voor erop maar ik heb weinig tijd om ze te monteren.
Wat heb je erbij gekocht Rense?
 
Zodra je opschakeld 1 2 3 4 5 dan naar 6 en daar is het geluid. Snelheid is da plusminus 90. De motor is dan nog koud. Maar koud of warm maakt geen verschil. Het lijkt wel een baklager.
 
Wat heb je erbij gekocht Rense?
Radiator Cover Evotech
Tomtom houder inclusief bedrading
Zwart achtertandwiel met zwarte moeren
Tankring van GIVI
Roadlock
kentekenplaathouder Evotech
Bobines Puig
Haakse ventielen
Kawasaki olievuldop
 
Goeden dag allen. Mijn 2019 z1000sx maakt een gierend geluid in z n 6. Heeft iemand dit al gehad? Ik heb 30000 km weg en heeft dealer onderhoud gehad.
Geen idee. Sorry maar ik kan je hier niet mee helpen.

Ik ben wel zeer benieuwd wat het uiteindelijk is. Succes.
 
Radiator Cover Evotech
Tomtom houder inclusief bedrading
Zwart achtertandwiel met zwarte moeren
Tankring van GIVI
Roadlock
kentekenplaathouder Evotech
Bobines Puig
Haakse ventielen
Kawasaki olievuldop
Roadlok is echt fantastisch! Haakse ventielen lijkt me nog wel wat. Snap niet dat ze dat niet standaard doen bij motorfietsen.
 
Heerlijk avond ritje Alblasserwaard vanavond. Ik ben zo positief verbaasd over de verlichting voor. Fantastisch wat een licht!
 

Bijlagen

  • F347BCBA-D119-4274-BA82-D33A4A427FD5.jpeg
    F347BCBA-D119-4274-BA82-D33A4A427FD5.jpeg
    311,4 KB · Weergaven: 27
  • 07B31FBC-F834-467E-9006-1CD56F50CDB6.jpeg
    07B31FBC-F834-467E-9006-1CD56F50CDB6.jpeg
    295,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Ik deel die ervaring, maar gebruik de achterrem nauwelijks. Enkel bij bijzondere verrichtingen zoals keren in krappe bochten.
 
Mijn verwachting van de achterrem is nooit hoog geweest als het puur op remmen aankomt. Toch is het een verdomd handig ding.
Zoals Sjek zegt tijdens bijzondere verrichtingen.
Of bijvoorbeeld tijdens het remmen naar haarspeldbochten in een afdaling voor wat meer stabiliteit van de achterkant. Hij gaat dan wel snel in de ABS trouwens door weinig druk op de achterband, maar zeker nuttig. Dat gaat met gevulde koffers dan gelijk al weer beter.
Bij lage snelheid in of tussen de file kun je de motor soms even smoren en een beetje gas aanhouden, om bokken bij weinig gas te voorkomen.
Ik heb wel eens rijders om zien vallen bij gebrek aan controle bij stapvoets rijden. Lullig en zonde..
 
Achterrem is t.o.v. de voorrem veel en veel minder. Beetje zompig zelfs. Maar ik moet wel zeggen dat ik hem echt niet veel gebruik. Beetje bijremmen af en toe maar ik moet meer zeggen dat ik dat doe omdat ik denk dat ik dan de voorrem een beetje ontzie. Is natuurlijk onzin.
Waar ik de achterrem wel gebruik is in de bergen. In haarspeldbochten kun je bij gebruik van de achterrem de bochten krapper en sneller nemen.
 
Geen idee of er een stelregel is. Van volledig uit zijn er volgens mij 40kliks in. Standaard is dan 8kliks in voor normaal. Vanaf normaal nog eens 10kliks met koffers of 25 voor duo passagier. Dat is wat ik doe, maar benieuwd wat de ervaring van anderen is hierin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan