Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Gaat ook, als je alleen bent een stevige bezemsteel door het achterwiel en afsteunen tegen de achterbrug....
Toch werkt dat soms niet echt,hout veert namelijk te veel en met een moer die erg vast zit breek je eerder de steel
dan dat de moer losgaat,wat beter werkt is een stuk buis,ik gebruikte bv een oude voorvork binnenpoot daarvoor.
Het beste werkt een luchttol,maar ja die moet je wel hebben,je heb ze ook met een accu maar een echt goede is erg prijzig.
 
Hoe maken jullie de centrale moer van het koppelingshuis los zonder speciaal gereedschap? (Z650-B1)

greetZ, Rob
Een gouden tip: als je het hele blok uit mekaar gaat trekken, koop dan meteen een slagmoersleutel (Heb zelf eentje van Silverline voor 60€ op de kop getikt, werkt prima!). Niks geen geklooi met speciale tools - en die EBC tool gaat echt niet aankomen uit de UK!

Koppelingshuis lossen = blokje tussen korf en carter (optioneel, lukt ook zonder) dan 5s ratelen en klaar.
1638547260076.png
 
Iemand nog interesse in een sport buddy-seat voor een Z650? (Komt van een Z650-B1 af) Ik wil graag een orginele buddy op mijn Z650. Bodem is hard / dek is beschadigd. Bied de buddy eerst hier aan voor ik hem op MP zet.
Eventueel ruilen voor een originele buddy.

Iemand nog een originele buddy te koop?

greetZZ,
Rob
 

Bijlagen

  • 530E1BB2-FA80-4974-BBFF-8442B0B977F4.jpeg
    530E1BB2-FA80-4974-BBFF-8442B0B977F4.jpeg
    295,8 KB · Weergaven: 19
  • 4E3DB0B4-C9DB-436A-B1A8-233DB3D1CD88.jpeg
    4E3DB0B4-C9DB-436A-B1A8-233DB3D1CD88.jpeg
    387,4 KB · Weergaven: 16
  • 40C766D1-932E-4DD3-A79B-4A1C7105EFA2.jpeg
    40C766D1-932E-4DD3-A79B-4A1C7105EFA2.jpeg
    305,2 KB · Weergaven: 16
  • 1E1BC926-20C2-4CCF-9C4B-A3C84F5BFB0F.jpeg
    1E1BC926-20C2-4CCF-9C4B-A3C84F5BFB0F.jpeg
    264,4 KB · Weergaven: 17
  • 2A81ECB4-19F8-4165-B5B3-9ADDE173C416.jpeg
    2A81ECB4-19F8-4165-B5B3-9ADDE173C416.jpeg
    464,6 KB · Weergaven: 17
  • 178F7BEC-FD9F-47E2-861D-692CEDAA8F83.jpeg
    178F7BEC-FD9F-47E2-861D-692CEDAA8F83.jpeg
    690,5 KB · Weergaven: 17
  • 1236F0F3-3C9B-4AE0-8E9C-9F9F67072B3E.jpeg
    1236F0F3-3C9B-4AE0-8E9C-9F9F67072B3E.jpeg
    404,1 KB · Weergaven: 21
  • 673B5C1F-1BC0-49C8-A8B1-01457C2F6C66.jpeg
    673B5C1F-1BC0-49C8-A8B1-01457C2F6C66.jpeg
    425,2 KB · Weergaven: 18
Iemand nog interesse in een sport buddy-seat voor een Z650? (Komt van een Z650-B1 af) Ik wil graag een orginele buddy op mijn Z650. Bodem is hard / dek is beschadigd. Bied de buddy eerst hier aan voor ik hem op MP zet.
Eventueel ruilen voor een originele buddy.

Iemand nog een originele buddy te koop?

greetZZ,
Rob
is een gaman zadel
 
Hé z1000king,
Lekker bezig zo te zien, maar na 15 jaar stilstand waarschijnlijk aardig wat te doen....
Hou ons op de hoogte, foto's zeer welkom en vragen kost niets, antwoorden zijn hier gratis... _O-
Bijgaand een kleine selectie van wat ik tot nu toe aan de Z650-B1 heb gedaan.
Tevens ligt het blok totaal uit elkaar 😊
In het onderste carter een helicoil geplaatst ivm een afgebroken boutje 😬

greetZZ,
Rob
 

Bijlagen

  • 0FA4FBDA-020F-4AA6-92E3-9B26461E0829.jpeg
    0FA4FBDA-020F-4AA6-92E3-9B26461E0829.jpeg
    324 KB · Weergaven: 33
  • 2FB8315F-2531-43CE-A780-B1A8AD6CA90B.jpeg
    2FB8315F-2531-43CE-A780-B1A8AD6CA90B.jpeg
    220,2 KB · Weergaven: 30
  • CCC448ED-38BC-4111-83AB-120E274BE2EF.jpeg
    CCC448ED-38BC-4111-83AB-120E274BE2EF.jpeg
    356,9 KB · Weergaven: 30
  • B0333C7F-1D0C-4C1A-8ABE-62958DCF8B48.jpeg
    B0333C7F-1D0C-4C1A-8ABE-62958DCF8B48.jpeg
    318,3 KB · Weergaven: 30
  • DF7268D4-0472-4AAD-BB02-AF2B8032EF61.jpeg
    DF7268D4-0472-4AAD-BB02-AF2B8032EF61.jpeg
    294,7 KB · Weergaven: 30
  • 6B3E0276-3234-4E32-A474-E893E16C58B4.jpeg
    6B3E0276-3234-4E32-A474-E893E16C58B4.jpeg
    209,6 KB · Weergaven: 34
  • 4C8A4997-A17B-409D-A973-AFEE0765EE65.jpeg
    4C8A4997-A17B-409D-A973-AFEE0765EE65.jpeg
    201,1 KB · Weergaven: 32
Heeft iemand hier goede ervaringen met een bedrijf dat boutjes opnieuw thermisch verzinkt?
greetZ, Rob
 
NIET thermisch verzinken........!!
Elektrolytisch is de betere keuze.
Ik noem het maar even tv en ev..
Bij tv heb je een betere bescherming tegen roest maar de oppervlakte wordt heel grof en bijvoorbeeld schroefdraad is niet meer te gebruiken ook is er geen glans....
Bij ev heb je eigenlijk een voldoende roest bescherming, schroefdraad is gewoon bruikbaar en het ziet er veel beter uit (als origineel)
Tv is wat je kent van Heras hekwerken.
Als je ev laat doen wel even aangeven dat je het blauw verzinkt wilt hebben, je hebt ook geel verzinken, wat je vaak ziet bij hang en sluitwerk voor buiten.
Adres in Nederland kan ik je niet aan helpen, weet dat er in Veenendaal één is die prima werk levert.
Belangrijk is wel dat je alles roest en vetvrij aanlevert.
 
Galvano van wolferen in wieringerwerf heb ik wel positieve verhalen over gehoord, zijn ook wat gericht op klein stuks/particulier.
(adverteren ook in Het Motorrijwiel)
Vroeger liep ik nog wel eens binnen bij een bedrijf in weesp, niks officieel. D'r liep daar een vent rond die overdreven vrolijk was, waarschijnlijk de hele dag high van al die dampen.
Je gaf hem een doos met bouten/moeren en 50 gulden, week later kon je het ophalen.
Bleek dat spul gewoon bij 500.000 andere moeren ging en voor die 50 gulden zocht/sorteerde hij al jouw kleine spul er weer tussenuit _O-
 
Green Meanie, de man kan beter aan z,n conditie gaan werken als je na 10x trappen al op ben ;)
Deze persoon heeft waarschijnlijk echt geen zin meer.
als hij in mei liep en in september niet meer kan het nooit veel zijn.
accu te zwak,vuil in brandstof of iets dergelijks.
pen natuurlijk startkoppeling vervangen.
pittige prijs voor niet lopend exemplaar en verre van origineel
 
Terug
Bovenaan Onderaan