Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Die kleine remschijven vielen mij inderdaad ook op. Maar dubbel, dus daarmee klopt de remvertraging waarschijnlijk wel voor die van een 80's-fiets ;)
 
Mooie motor hoor, maar wat zien die remschijven er klein uit :?
En je hebt er waarschijnlijk een heeeeeel klein uitlaatje op zitten.
Och remt best wel redelijk zolang je er maar niet vergeet dat het spul ooit in 1982 gemaakt is, uitlaat is idd klein, maar wel erg fijn.... :)
 

Bijlagen

  • IMG_1690.jpg
    IMG_1690.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 9
De kogel is door de kerk! Omdat ik nu in het bezit ben van een mooie Z650B2, mag de bijna zo mooie Z650C3 naar een nieuwe liefhebber. 3 motoren word teveel. Mijn Yamaha TDM900 mag blijven😄.
ik wil hem eerst op dit forum aanbieden omdat hier de echte liefhebbers zitten. Indien geen serieuze reacties gaat hij marktplaats op.

Advertentie tekst ziet er zo uit:

Te koop: Kawasaki Z650
Type: Z650 C3
Bouwjaar: 1980
Kmstand: 30600



Hele mooie originele Nederlandse Kawasaki Z650.
Voor een liefhebber is dit een buitenkans!!
Helaas moet hij ruimte maken in de garage voor een nog mooiere Z650 B2😄
Staat in zijn originele eerste lak en het chroomwerk is zeer mooi.
Remmen zijn gereviseerd en de Carburateurs zijn gereinigd!
Zelfs de originele uitlaten zitten er nog onder. Ik heb ook een aftermarket 4 in 1 uitlaat liggen. Kan op verzoek omgezet worden.

Doe een goed en reëel bod,en wie weet komen we tot een deal.
Bieden onder de 2500 euro heeft geen zin.
De sportbuddy op de foto’s kan bijgekocht worden. Originele buddy is aanwezig.
7B173084-1A9C-462D-B769-3D205C6739C4.jpeg
5254DFBF-072E-40D7-8E48-014B51267FCF.jpeg
A1D98FF2-E9B3-4C66-AE81-880D4884E2FD.jpeg
63EC1C75-C251-4390-BA89-30838CD87A30.jpeg
BF6FE1F0-468E-4D56-A2D5-E4198BEA4957.jpeg
 
Ziet er netjes uit! Wat voor achterbrug heb je erin zitten?
De achterbrug en schokbrekers zijn van een Zephyr 550. Deze was vrij makkelijk passend te maken. Heb de delen van de schijfrem er af geslepen, 2 nieuwe strippen er op gelast voor de stang van de remtrommel, nieuwe stang gemaakt voor naar het rempedaal en nieuwe bussen gemaakt voor tussen het frame en de achterbrug. Weet alleen niet meer hoe ik het met de lagers in de achterbug heb gedaan O-)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Leeft dit topic nog?

Ik heb een vraag:
Ik wil de keerringen van mijn voorvork vervangen. Nu staat in het boek dat je met een conische staaf de drukgroep moet tegenhouden en dan de inbus aan de onderkant los moet draaien. Ze hebben het ook over een blokkeersysteem.

Weet iemand hier wat van?

Kleine introductie: Ik heb deze motor Z650 op mijn 22 ste gekocht (ben nu 48) ondertussen heeft hij het gedaan en niet gedaan. en is onder een zeiltje beland. Nu was ik op het punt verkopen of nog 1 keer de motor opknappen zodat hij weer rijdt. Voor het laatste gekozen want weg is weg. Ik rij dagelijks op een Honda st 1100. Ik weet niet zeker of de keerringen lek zijn. Dus als het niet lukt dan vervang ik alleen de olie.

Rodger
 
Ja, dit topic is springlevend! :t
Je kunt inderdaad iets conisch maken van een bezemsteel of zo, maar wat beter werkt is het volgende:
- laat de vork in elkaar.
- draai de doppen op de vorkpoten een stukje los. Dat gaat handiger met de binnenpoten nog ingeklemd in de kroonplaten.
- lift de voorkant van de motor, verwijder as, wiel en de clampen
- draai nu met een inbusbout de bout uit de dempergroep. Doordat je nog veerdruk op de dempergroep hebt draait deze in 9 van de 10 gevallen NIET mee. *O*
- als de bouten eruit zijn de bovenste doppen eruit en de veren eruit halen.
- vervolgens de onderpoot van de binnenpoot trekken volgens handboek.
ik weet het niet zeker , maar ik neem aan dat er nog een borgclip boven de oliekeerring in de onderpoot zit. Die moet er uiteraard eerst uit en dan de onderpoot van de binnenpoot trekken, met enig geweld. Het is verreweg het handigst werken met de binnenpoten nog in de kroonplaten geklemd.
Succes!
 
Ja, dit topic is springlevend! :t
Je kunt inderdaad iets conisch maken van een bezemsteel of zo, maar wat beter werkt is het volgende:
- laat de vork in elkaar.
- draai de doppen op de vorkpoten een stukje los. Dat gaat handiger met de binnenpoten nog ingeklemd in de kroonplaten.
- lift de voorkant van de motor, verwijder as, wiel en de clampen
- draai nu met een inbusbout de bout uit de dempergroep. Doordat je nog veerdruk op de dempergroep hebt draait deze in 9 van de 10 gevallen NIET mee. *O*
- als de bouten eruit zijn de bovenste doppen eruit en de veren eruit halen.
- vervolgens de onderpoot van de binnenpoot trekken volgens handboek.
ik weet het niet zeker , maar ik neem aan dat er nog een borgclip boven de oliekeerring in de onderpoot zit. Die moet er uiteraard eerst uit en dan de onderpoot van de binnenpoot trekken, met enig geweld. Het is verreweg het handigst werken met de binnenpoten nog in de kroonplaten geklemd.
Succes!
Je hebt gelijk, op die borgclip na dan, want die is er niet. Zelf heb ik de keerringen van de z650b1 verwijderd, door alleen die inbus los te draaien, en dat ging zeer makkelijk. Alleen, ik had de poten al uit de voorvork, dus echt moeilijk was het niet. Alles uit elkaar, nieuwe keerring erin, stofkap, een nieuwe erop, alles weer monteren en afvullen met olie. Maar wel die inbus eerst vast zetten voor je de olie erin doet.
Bij mij was het zo gedaan.
 
Ok, dat van die borgclip wist ik inderdaad niet zeker, maar blijkbaar niet dus. Verder geen vreselijk moeilijk klusje inderdaad, en zeker niet met de binnenpoten ingeklemd. :t
 
Heren,

Helaas vorken al uit de kroonplaat gehaald en 1 poot ook de bovenkant en de veer eruit gehaald. Ik ga de veer weer terug zetten en het zo proberen.

Rodger
 
Mogelijk draait de dempergroep nu wat eerder mee omdat de druk eraf is geweest. Wat je eventueel nog kunt doen als dat zo blijkt te zijn is extra spanning op de poot zetten door de vork met spanbanden in de vering te houden.
ik heb ooit één vork bij de hand gehad waarbij het mij niet is gelukt. In dat geval heb ik de keerring van bovenaf eruit geprutst en vervangen. Niet wat je je liefst doet ivm kans op beschadigen binnenpoot, maar met beleid lukt het zelfs nog op die manier. Die motor is nu weg trouwens. Ik had 'm gekocht om op te rijden, maar heb er noodgedwongen meer aan gesleuteld. :(
Succes met de vork!
 
Roger, (vreemd om zo te schrijven..)

Ik weet niet zeker of de keerringen lekken. Het is ook niet zon groot karwei om de poot eruit te halen dus ik denk dat ik hem zo laat en alleen nieuwe olie erin doet. Als hij gaat lekken heb ik hem er zo weer uit.

Bedankt voor je reactie.

Rodger (met dg)
 
Voor het vervangen van de vorkolie hoeft de poot er niet uit, want vroeger was bijna alles beter ;)
De onderpoten hebben een aftapboutjes onderaan zitten waarmee vorkolie verversen bij de Z hetzelfde werkt als het verversen van motorolie :t .
Aftapboutjes eruit, paar keer leegpompen, boutjes erin en van bovenaf vullen. *O*
Welke doe je erin? Ik vind de standaard demping slap dus heb SAE30 (!) in mijn 1000, en zelfs dat is nog niet overdreven stug.
mijn verbazing was groot toen ik er bij het verversen van de vorkolie van mijn SV achterkwam dat de aftapplugjes helemaal niet meer op moderne poten zitten. Wat daar de reden van is is mij tot heden nog steeds niet duidelijk.
 
Mogelijk draait de dempergroep nu wat eerder mee omdat de druk eraf is geweest. Wat je eventueel nog kunt doen als dat zo blijkt te zijn is extra spanning op de poot zetten door de vork met spanbanden in de vering te houden.
ik heb ooit één vork bij de hand gehad waarbij het mij niet is gelukt. In dat geval heb ik de keerring van bovenaf eruit geprutst en vervangen. Niet wat je je liefst doet ivm kans op beschadigen binnenpoot, maar met beleid lukt het zelfs nog op die manier. Die motor is nu weg trouwens. Ik had 'm gekocht om op te rijden, maar heb er noodgedwongen meer aan gesleuteld. :(
Succes met de vork!
er is gewoon een stuk gereedschap om hem aan de binnenzijde vast te houden, weet niet of willem het nog verkoopt, maar die kan er zeker aankomen
er zitten 4 verschillende doppen bij voor meerdere modellen.
 
De kogel is door de kerk! Omdat ik nu in het bezit ben van een mooie Z650B2, mag de bijna zo mooie Z650C3 naar een nieuwe liefhebber. 3 motoren word teveel. Mijn Yamaha TDM900 mag blijven😄.
ik wil hem eerst op dit forum aanbieden omdat hier de echte liefhebbers zitten. Indien geen serieuze reacties gaat hij marktplaats op.

Advertentie tekst ziet er zo uit:

Te koop: Kawasaki Z650
Type: Z650 C3
Bouwjaar: 1980
Kmstand: 30600



Hele mooie originele Nederlandse Kawasaki Z650.
Voor een liefhebber is dit een buitenkans!!
Helaas moet hij ruimte maken in de garage voor een nog mooiere Z650 B2😄
Staat in zijn originele eerste lak en het chroomwerk is zeer mooi.
Remmen zijn gereviseerd en de Carburateurs zijn gereinigd!
Zelfs de originele uitlaten zitten er nog onder. Ik heb ook een aftermarket 4 in 1 uitlaat liggen. Kan op verzoek omgezet worden.

Doe een goed en reëel bod,en wie weet komen we tot een deal.
Bieden onder de 2500 euro heeft geen zin.
De sportbuddy op de foto’s kan bijgekocht worden. Originele buddy is aanwezig.
Bekijk bijlage 1483607Bekijk bijlage 1483608Bekijk bijlage 1483609Bekijk bijlage 1483614Bekijk bijlage 1483616
Mooie sportieve buddyseat ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Terug
Bovenaan Onderaan