Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Och remt best wel redelijk zolang je er maar niet vergeet dat het spul ooit in 1982 gemaakt is, uitlaat is idd klein, maar wel erg fijn....Mooie motor hoor, maar wat zien die remschijven er klein uit
En je hebt er waarschijnlijk een heeeeeel klein uitlaatje op zitten.
De achterbrug en schokbrekers zijn van een Zephyr 550. Deze was vrij makkelijk passend te maken. Heb de delen van de schijfrem er af geslepen, 2 nieuwe strippen er op gelast voor de stang van de remtrommel, nieuwe stang gemaakt voor naar het rempedaal en nieuwe bussen gemaakt voor tussen het frame en de achterbrug. Weet alleen niet meer hoe ik het met de lagers in de achterbug heb gedaanZiet er netjes uit! Wat voor achterbrug heb je erin zitten?
Dat is nog een optie! Alhoewel de Vance & Hines mij ook prima bevaltHoi GJ / zed1
Als je die blauwe toch verkoopt waarom zet je die uitlaatset dan niet op die oranje?
Groet
Jan
Bekijk bijlage 1484450
Mocht je de originele uitlaten willen verkopen houd ik me aanbevolen!Dat is nog een optie! Alhoewel de Vance & Hines mij ook prima bevalt
Zowiezo verkoop ik ze niet apartMocht je de originele uitlaten willen verkopen houd ik me aanbevolen!
Je hebt gelijk, op die borgclip na dan, want die is er niet. Zelf heb ik de keerringen van de z650b1 verwijderd, door alleen die inbus los te draaien, en dat ging zeer makkelijk. Alleen, ik had de poten al uit de voorvork, dus echt moeilijk was het niet. Alles uit elkaar, nieuwe keerring erin, stofkap, een nieuwe erop, alles weer monteren en afvullen met olie. Maar wel die inbus eerst vast zetten voor je de olie erin doet.Ja, dit topic is springlevend!
Je kunt inderdaad iets conisch maken van een bezemsteel of zo, maar wat beter werkt is het volgende:
- laat de vork in elkaar.
- draai de doppen op de vorkpoten een stukje los. Dat gaat handiger met de binnenpoten nog ingeklemd in de kroonplaten.
- lift de voorkant van de motor, verwijder as, wiel en de clampen
- draai nu met een inbusbout de bout uit de dempergroep. Doordat je nog veerdruk op de dempergroep hebt draait deze in 9 van de 10 gevallen NIET mee.
- als de bouten eruit zijn de bovenste doppen eruit en de veren eruit halen.
- vervolgens de onderpoot van de binnenpoot trekken volgens handboek.
ik weet het niet zeker , maar ik neem aan dat er nog een borgclip boven de oliekeerring in de onderpoot zit. Die moet er uiteraard eerst uit en dan de onderpoot van de binnenpoot trekken, met enig geweld. Het is verreweg het handigst werken met de binnenpoten nog in de kroonplaten geklemd.
Succes!
er is gewoon een stuk gereedschap om hem aan de binnenzijde vast te houden, weet niet of willem het nog verkoopt, maar die kan er zeker aankomenMogelijk draait de dempergroep nu wat eerder mee omdat de druk eraf is geweest. Wat je eventueel nog kunt doen als dat zo blijkt te zijn is extra spanning op de poot zetten door de vork met spanbanden in de vering te houden.
ik heb ooit één vork bij de hand gehad waarbij het mij niet is gelukt. In dat geval heb ik de keerring van bovenaf eruit geprutst en vervangen. Niet wat je je liefst doet ivm kans op beschadigen binnenpoot, maar met beleid lukt het zelfs nog op die manier. Die motor is nu weg trouwens. Ik had 'm gekocht om op te rijden, maar heb er noodgedwongen meer aan gesleuteld.
Succes met de vork!
Mooie sportieve buddyseatDe kogel is door de kerk! Omdat ik nu in het bezit ben van een mooie Z650B2, mag de bijna zo mooie Z650C3 naar een nieuwe liefhebber. 3 motoren word teveel. Mijn Yamaha TDM900 mag blijven.
ik wil hem eerst op dit forum aanbieden omdat hier de echte liefhebbers zitten. Indien geen serieuze reacties gaat hij marktplaats op.
Advertentie tekst ziet er zo uit:
Te koop: Kawasaki Z650
Type: Z650 C3
Bouwjaar: 1980
Kmstand: 30600
Hele mooie originele Nederlandse Kawasaki Z650.
Voor een liefhebber is dit een buitenkans!!
Helaas moet hij ruimte maken in de garage voor een nog mooiere Z650 B2
Staat in zijn originele eerste lak en het chroomwerk is zeer mooi.
Remmen zijn gereviseerd en de Carburateurs zijn gereinigd!
Zelfs de originele uitlaten zitten er nog onder. Ik heb ook een aftermarket 4 in 1 uitlaat liggen. Kan op verzoek omgezet worden.
Doe een goed en reëel bod,en wie weet komen we tot een deal.
Bieden onder de 2500 euro heeft geen zin.
De sportbuddy op de foto’s kan bijgekocht worden. Originele buddy is aanwezig.
Bekijk bijlage 1483607Bekijk bijlage 1483608Bekijk bijlage 1483609Bekijk bijlage 1483614Bekijk bijlage 1483616