Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Ja, dat heb ik inderdaad wel eens gezegd, maar na het bouwen van het onderdelenschuurtje achter de garage had ik ineens meer ruimte in de garage.. Nou ben ik best goed in het opvullen van een lege ruimte moet ik zeggen...en eerlijk gezegd, ik kon het weer eens niet weerstaan dat kleine 400tje. 😉
Ooit rijlessen gehad op zo,n 400fje,het waren best heel fijne motortjes in die tijd,zat ook nog zat gang in voor maar 400cc.
 
Zeker leuke motoren, maar ik heb mij nooit in de diverse modellen verdiept. Succes met opknappen @Coert65. Jou kennende gaat dat helemaal goed komen 👍🏻
 
Bij mij was het net andersom, gelest op een CB400N, en later een CB400F gehad. 🙂
De CB400N was er toen nog niet,ik heb toen een nieuwe 400N gekocht dat was 1 van de eerste lichting
in NL,het was m,n 2e motor,daarvoor nog een Suzuki T350 gehad,maar de CB400N heb ik niet lang gehad,
ik was toen al power gek:9 🤪 ,dus zodra Honda de 750KZ uitbracht die gekocht,het begin van een
lange lijst powerbikes met tussendoor een uitschieter naar een off the road of weer een licht motortje :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag het spuitwerk van de CB400F opgehaalt bij FZRene, sorry, er zit 1 wat vage foto bij.
spuitwerk CB400F 1.jpg
spuitwerk CB400F 2.jpg
spuitwerk CB400F 3.jpg

Ik ben er heel blij mee! Morgen de tankdop en benzinekraan erop zetten, en de rubbertjes voor de zijkapjes er weer op, en het geheel op het 400tje zetten.
 
Verkeerde topic, Coert. 🤣
‘t Ziet er wel prachtig uit. Dat dan weer wel. 😍
 
Leuke fiets van het verkeerde merk......
Ooit op zo'n gele 3 uur en een kwartier moeten rijden om mijn roze flapje te halen, 3 uurtjes les met een zwaargewicht rijschoolhouder achterop en 15 minuten afrijden.
Daarna weer snel op de 350 S2 Kawasaki die toch echt een stuk minder sloom was om te rijden .....

Maar idd, terug naar de Kawa's...
 
Om dan maar even ontopic te blijven. Een tijd geleden heb ik eens wat gepost hier en wat vragen gesteld. inmiddels heb ik een lopende Z, project heeft even stilgelegen, want ik heb eerst een z305 scrambler gebouwd en een verhuizing vertraagd de hobby ook. Er zit hele nieuwe draadboom met een m-unit en bedrading netjes in het stuur. dyna s ontsteking dus dan is er geen cdi meer nodig. Natuurlijk een offset tandwiel vanwege de brede band. Nog heel veel te doen, achterrem, voorvork en kroonplaten, zadel, vanalles. Eigenlijk is dit nog maar een halve z650, frame tank zadel en kunststof.
z.jpg
 
Ondanks de niet zo duidelijke foto's van de schuurvondst Z650, heb ik wel gezien dat deze voor zakgeld weg moet gaan.
Wie meer biedt is niet lekker in zijn hoofd.
Ik zou het project voor maximaal 700-800 euro meenemen, en dan nog is het een gok.....
 
Mooi man! Ik heb trouwens het originele schuco doosje waar ie inzat toen ik hem kocht ook nog hier. En een Kreidler bel, voor de oudere duikboot modellen. En een instructieboekje voor een Eitank.
Deze doen nu gauw 200€ 😳🙈 heb je er nog meer staan Coert65? 😁 en die gele Kreidlijk RS Schuco doen nu 250 a 300 € 😳🤪 en die Zundapp modelletjes, doen ook al gauw 200€ a 250€ koste toen 50€ de stuk! Maar ja off topic prietpraat!! Tijdje offline geweest ook 😉 gr Allemaal en de Z1000 staat er nog hoor! Van de winter wat eraan klooien!!

Gr 👊👍
 
Laatst bewerkt:
Het ‘geklooi’ aan de 1000 zien we dan wel weer in het Z1000 topic toch? Ook dàt zou hier feitelijk off-topic zijn. 😀
 
Deze doen nu gauw 200€ 😳🙈 heb je er nog meer staan Coert65? 😁 en die gele Kreidlijk RS Schuco doen nu 250 a 300 € 😳🤪 en die Zundapp modelletjes, doen ook al gauw 200€ a 250€ koste toen 50€ de stuk! Maar ja off topic prietpraat!! Tijdje offline geweest ook 😉 gr Allemaal en de Z1000 staat er nog hoor! Van de winter wat eraan klooien!!

Gr 👊👍
Nee, dit was de enige die ik had. Heb hem ook een boel lagers en ander spul gegeven, omdat ik niets meer met Kreidlers deed en alles verkocht had, dat spul lag te verstoffen, en Ron had me ook gemazzeld met veel onderdelen voor de z650's die ik van hem gekocht had. Dus ja, dan geef ik het ook gewoon weg hé. Veel plezier met klussen aan de Z1000, zijn ook mooie motoren, en Kawa's natuurlijk. 🙂 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan