Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

ik heb 2 grote hobby’s: De luchtgekoelde 4-cilinders van Kawasaki en de Mazda MX-5.
van de Kawasaki’s bezit ik 2 mooie exemplaren en vwb de Mx-5 daar heb ik alleen nog hele mooie herinneringen aan. Nu doet zich de mogelijkheid voor dat ik een bijzonder mooie mx-5 kan overnemen.
ik zit er aan te denken om 1 van de Z650’s te verkopen.
Voordat ik iets te koop zet wil ik graag weten of er hier op het forum liefhebbers zijn.
Ik zit absoluut niet te wachten op gelukzoekers! Beide Kawa’s zijn op de uitlaten na, origineel!
Indien serieuze interesse graag een PBtje!

7D03AE01-CDF8-4741-AE1F-90FC39C29E39.jpeg
2CB71845-4AAB-43F4-982D-A232591F89A4.jpeg
9D26009C-747D-4451-867F-84D27A1CE921.jpeg
A3D90DB2-4AB1-4F45-8292-374D8663A67E.png
E5C8475F-DE83-4F87-A8C7-D0A65F7AC687.png
 
naast de uitlaat zie ik, en met mij waarschijnlijk iedereen die weet hoe een originele z650 eruit ziet nog wel meer delen die niet origineel zijn hoor, waarmee ik dus niet wil beweren dat het geen prachtige motoren zijn. 😍
Succes met de verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
ik heb 2 grote hobby’s: De luchtgekoelde 4-cilinders van Kawasaki en de Mazda MX-5.
van de Kawasaki’s bezit ik 2 mooie exemplaren en vwb de Mx-5 daar heb ik alleen nog hele mooie herinneringen aan. Nu doet zich de mogelijkheid voor dat ik een bijzonder mooie mx-5 kan overnemen.
ik zit er aan te denken om 1 van de Z650’s te verkopen.
Voordat ik iets te koop zet wil ik graag weten of er hier op het forum liefhebbers zijn.
Ik zit absoluut niet te wachten op gelukzoekers! Beide Kawa’s zijn op de uitlaten na, origineel!
Indien serieuze interesse graag een PBtje!

Bekijk bijlage 1855187Bekijk bijlage 1855190Bekijk bijlage 1855191Bekijk bijlage 1855198Bekijk bijlage 1855199

Prachtige motoren, ik zelf had nog ff gewacht om door te sparen voor zo'n mx 5.
Je zult niet snel weer 1 vinden in deze staat.
 
naast de uitlaat zie ik, en met mij waarschijnlijk iedereen die weet hoe een originele z650 eruit ziet nog wel meer delen die niet origineel zijn hoor, waarmee ik dus niet wil beweren dat het geen prachtige motoren zijn. 😍
Succes met de verkoop.
Hier hou ik van: kritische op en aanmerkingen👍
Uiteraard zijn er onderdelen vervangen/toegevoegd de afgelopen 40 jaar.. 😉
Rode zed: stalen remleidingen, korte knipperbol stangen,
Blauwe zed: geperforeerde remschijven, stuur, chromen tellerkappen, accu, spiegels, Boughiedoppen
Extra op beide: Carter bescherm beugels.
Dat zijn de onderdelen die ik zo snel kan opnoemen😊.
 
Prachtige motoren, ik zelf had nog ff gewacht om door te sparen voor zo'n mx 5.
Je zult niet snel weer 1 vinden in deze staat.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik vind het even belangrijk dat er wel mee gereden moet worden! Ben een beetje bang dat als de mx-5 er is, dat moeders een voorkeur heeft voor de vierwieler😄
 
Prima toch? Moeders in blik en jij op de Z. Zonder overtollig gewicht rijdt die nog lekkerder ook 😎
 
Ik krijg ook regelmatig “ik vind dit niet leuk!’ in mijn rechteroor getoeterd en dan heb ik nog niet eens een MX-5. :N
Volgens mijn vriendin ben ik rechts wat slechthorender dan links doordat mijn uitlaat op de motor rechts zit. Nou, ik weet wat de echte reden is. 🤣
Ik kan jullie gedachten helemaal volgen. Lekker zelf rijden. 👍🏻
 
Je hebt helemaal gelijk, maar ik vind het even belangrijk dat er wel mee gereden moet worden! Ben een beetje bang dat als de mx-5 er is, dat moeders een voorkeur heeft voor de vierwieler😄
Ik vindt het een slap excuses :P
Maar ik wens je succes met de keuze want de rode is de mooiste en de blauwe zie je niet zoveel.
 
Ik persoonlijk had ze niet verkocht. Je kunt altijd eerst op de rode gaan rijden, en later een tijdje op de blauwe. Zo mooi als deze zijn, vind je zo niet meer zo makkelijk.
Ik rij ook vrij weinig, en toch doe ik ze niet weg. Om bovenstaande redenen. Ze eten geen brood, wegenbelasting hoeft niet, en een oldtimer verzekering ervoor is ook te verwaarlozen..
Lekker houden die 2 mooierts.
 
Ik persoonlijk had ze niet verkocht. Je kunt altijd eerst op de rode gaan rijden, en later een tijdje op de blauwe. Zo mooi als deze zijn, vind je zo niet meer zo makkelijk.
Ik rij ook vrij weinig, en toch doe ik ze niet weg. Om bovenstaande redenen. Ze eten geen brood, wegenbelasting hoeft niet, en een oldtimer verzekering ervoor is ook te verwaarlozen..
Lekker houden die 2 mooierts.
Als ik verstandig ben, dan heb je helemaal gelijk! Maar soms moet je juist dingen doen om het weer wat spannend te houden. Ik heb meerdere zowel mooie Kawasaki’s als Mazda mx-5 jes mogen bezitten. Heel veel plezier aan beleefd en uiteindelijk weer doorverkocht aan een andere liefhebber.
 
Ach, als je warm wordt van een MX5 en je hebt wisselgeld in de vorm van een Z650 dan moet je je hart volgen. Ik heb tot nu toe maar van een verkoop spijt en dat was m’n VN1500. Al de andere motoren gingen over het algemeen als ze klaar gemaakt waren de verkoop in.

Succes met je beslissing.:t
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Heeft er iemand nog een goede cockpit cover (zie foto) liggen? Ik zou deze graag willen overnemen!
 

Bijlagen

  • DDEAB0E2-A2CC-47FF-B628-029D1AB6B41D.png
    DDEAB0E2-A2CC-47FF-B628-029D1AB6B41D.png
    197,4 KB · Weergaven: 5
  • 4202BC42-A08A-450B-B351-EDBBCDA243A7.jpeg
    4202BC42-A08A-450B-B351-EDBBCDA243A7.jpeg
    121,5 KB · Weergaven: 5
Heeft er iemand nog een goede cockpit cover (zie foto) liggen? Ik zou deze graag willen overnemen!
Ik heb deze nog liggen; uiteraard niet NOS maar wel in bruikbare staat.
 

Bijlagen

  • B581A480-383C-4910-BB28-9C0AF680D1A8.jpeg
    B581A480-383C-4910-BB28-9C0AF680D1A8.jpeg
    223,3 KB · Weergaven: 10
  • C2A44E1F-D11A-4C5B-A21E-1C27EB075D49.jpeg
    C2A44E1F-D11A-4C5B-A21E-1C27EB075D49.jpeg
    206,9 KB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Zo, vanavond de z650 weer geprobeerd op te starten, en dat lukte dus niet. Accu was dood, en die had ik begin vorig jaar nieuw gekocht. Die accu dan.
De druppellader heeft niet echt geholpen..en daar heeft ie de afgelopen 2 maanden aan gehangen.
Nu is er een nieuwe onderweg naar me, een Moto-batt onderhoudsvrije. Morgen zou ie binnen zijn.
Beetje jammer, maar het is wat het is. Heb vorig jaar namelijk helemaal niet gereden, wegens wat gezondheids problemen. Was met recht een klote jaar.
 
Dat je accu weer de geest heeft gegeven is kl#te, maar staat niet in verhouding met je gezondheid.
Weet als geen ander hoe het is om met de gezondheid te kwakkelen.

Ik hoop voor je dat je straks lekker kunt rondrijden met je Zed.:]:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan