Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Zo, vanavond de z650 weer geprobeerd op te starten, en dat lukte dus niet. Accu was dood, en die had ik begin vorig jaar nieuw gekocht. Die accu dan.
De druppellader heeft niet echt geholpen..en daar heeft ie de afgelopen 2 maanden aan gehangen.
Nu is er een nieuwe onderweg naar me, een Moto-batt onderhoudsvrije. Morgen zou ie binnen zijn.
Beetje jammer, maar het is wat het is. Heb vorig jaar namelijk helemaal niet gereden, wegens wat gezondheids problemen. Was met recht een klote jaar.
Ruk dat die accu al na een jaar de geest geeft ! Zeker als deze onder "spanning" heeft gestaan. Vind trouwens wel dat de hedendaagse accu's niet meer zo "goed" zijn dan vroeger. Deed gemiddeld 7xjaar met een accu (wel dan constant in gebruik) en nu na 2 a 3 jaar neemt houdspanning al af en moet deze soms aan de lader (en ja sp.reg&gelijkr. zijn goed). Gezondheid is heel belangrijk ! Ik hoop dat je dit jaar wel kan genieten van je Zedje.......tot ziens.....
 
Ruk dat die accu al na een jaar de geest geeft ! Zeker als deze onder "spanning" heeft gestaan. Vind trouwens wel dat de hedendaagse accu's niet meer zo "goed" zijn dan vroeger. Deed gemiddeld 7xjaar met een accu (wel dan constant in gebruik) en nu na 2 a 3 jaar neemt houdspanning al af en moet deze soms aan de lader (en ja sp.reg&gelijkr. zijn goed). Gezondheid is heel belangrijk ! Ik hoop dat je dit jaar wel kan genieten van je Zedje.......tot ziens.....
accu,s zijn geen ruk meer waard ,ook al hang je hem aan de druppellader.
 
accu,s zijn geen ruk meer waard ,ook al hang je hem aan de druppellader.
Precies, vroeger deed ik gewoon een jaar of 8 met een accu. Nu was ie na een jaar al naar de klote. Ik heb nu een Motobatt, hopelijk gaat die wat langer mee, die in m'n ZRX zit, ook een Motobatt, zat er al in toen ik hem kocht 4 jaar geleden, die doet het nog steeds goed.
 
Precies, vroeger deed ik gewoon een jaar of 8 met een accu. Nu was ie na een jaar al naar de klote. Ik heb nu een Motobatt, hopelijk gaat die wat langer mee, die in m'n ZRX zit, ook een Motobatt, zat er al in toen ik hem kocht 4 jaar geleden, die doet het nog steeds goed.
heb in mijn kreidler ook een motobatt, bevalt tot nu toe prima
 
1680706919846.png
 
Ik lees net op het Z1000 forum dat er een ZED dag bij Nol Bikker staat gepland op 27 Mei.
Is dit bekend bij jullie? Ik vind hier nl niets van terug op internet..
 
Goedemorgen mensen,

Ik heb een Z650 uit 1978 in onderdelen liggen. Het was de bedoeling er een caferacer van te maken maar ik heb niet meer de vrije tijd beschikbaar die ik had toen ik 'm kocht.

Tank is vervangen voor een tank van een Z650b, frame ingekort voor een caferacer-hoop' en de uitlaat ontbreekt. Verder alles aanwezig en gelabeld gedemonteerd.
Blok heeft 37.000 gedraaid, ik heb er destijds probleemloos op proef gereden.

Iemand interesse erin?
 
Ja, maar je komt te vroeg met je aanbod. Ik heb nl. geen ruimte. Er staan drie motoren in de garage en een onderdelen berg kan er niet bij.🥲

Over een halfjaar weer wel, maar daar heb jij niets aan.
 
Zit er een kenteken op? Misschien is het handig als je er wat foto's van plaatst hier.
Interesse heb ik zeker wel, ben alleen niet zo van de caféracers, maar moet nog steeds dat Bimota projectje afronden hier..
Onderdelen heb ik genoeg daarvoor, alleen geen frame met kenteken.
 
Wie van hier gaat morgen ook naar Nol Bikker voor de Zed-dag?
Vandaag het zedje gewassen, gepoetst, olie wat bijgevult, en een klein ritje door het landelijke landschap hier ermee gemaakt. Tank vol gegooit met Shell V-Power. 🙂
 
Oei, wel leuk. Ik heb alleen geen Zed meer, wel een Kawasaki GTR 1000.🤔

O ja, ook een Yamaha XJ700X.😉

En dat telt niet……
 
Toch ben je met een andere motor ook welkom daar hoor. Ik heb er bij eerdere edities vele gezien. Met de GTR 1000 zeker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan