Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Voor de liefhebber:

Frame z650 uit 1978 met kenteken.
Niet op de foto, maar inclusief achterbrug en voorvork, allemaal blank. € 75.

Exclusief overschrijven.
(Geschorst)
 

Bijlagen

  • image-26-06-2023_20-58-47-00.jpg
    image-26-06-2023_20-58-47-00.jpg
    395,4 KB · Weergaven: 29
  • image-26-06-2023_20-59-25-05.jpg
    image-26-06-2023_20-59-25-05.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 32
Wie maakt me los:

Frame op kenteken, inclusief voorvork en achterbrug € 75, geen geld.
 

Bijlagen

  • 16886684910358013674411506075015.jpg
    16886684910358013674411506075015.jpg
    279,9 KB · Weergaven: 14
Update van de Z650 😊
Onlangs voor het eerst een rondje op de Z650 gereden; wel even wennen als je een Z1000-A1 gewend bent 😉
Z650 start, rijdt en remt goed alleen mis ik voor mijn gevoel nog een beetje power; misschien nog fine-tunen.
Verder blijft het gas af en toe hangen op 3000 rpm terwijl het gas dicht staat ( iemand een idee?).
greetZ, Rob
 

Bijlagen

  • IMG_2676.jpeg
    IMG_2676.jpeg
    512,1 KB · Weergaven: 21
Update van de Z650 😊
Onlangs voor het eerst een rondje op de Z650 gereden; wel even wennen als je een Z1000-A1 gewend bent 😉
Z650 start, rijdt en remt goed alleen mis ik voor mijn gevoel nog een beetje power; misschien nog fine-tunen.
Verder blijft het gas af en toe hangen op 3000 rpm terwijl het gas dicht staat ( iemand een idee?).
greetZ, Rob
Ff alle scharnierpunten smeren van de carbs, kijk ook of de gaskabel voldoende speling heeft.
Werkt dat niet dan controleren op valse lucht. En ook de synchronisatie controleren.
Eventueel ook de mengsel schroeven afstellen.
 
Ja, wat was dat ook alweer als ie bij terug naar stationair eerst te hoog blijft draaien om vervolgens wel terug te zakken naar het goede toerental? Te rijk of juist te arm? (Graag met motivatie zodat ik het logischerwijs kan onthouden :) )
 
Ff alle scharnierpunten smeren van de carbs, kijk ook of de gaskabel voldoende speling heeft.
Werkt dat niet dan controleren op valse lucht. En ook de synchronisatie controleren.
Eventueel ook de mengsel schroeven afstellen.
Bedankt voor de tips 👍🏻
 
De regen is verdwenen, dus even een rondje met de B2 gemaakt.👍
Gisteren alle elec aansluitingen, connectoren bekeken en doorgemeten. De connector van de spanningsregelaar naar de Dynamo zag er niet uit🙈. Gelijk verwijdert en vaste verbindingen van gemaakt!.
IMG_4242.jpeg
IMG_4245.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_0166.png
    IMG_0166.png
    850,4 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Vast is inderdaad beter, Als vooral bij oudere motoren die stekker corrosie vertoont of niet goed vast zit krijg
je een te hoge overgangsweerstand en is het op een gegeven ogenblik feest in die stekker.
 
Vast is inderdaad beter, Als vooral bij oudere motoren die stekker corrosie vertoont of niet goed vast zit krijg
je een te hoge overgangsweerstand en is het op een gegeven ogenblik feest in die stekker.
Precies!
 
En als je gaat solderen geen S39 gebruiken maar no clean flux, dan krijg je ook geen corrosie in het koper van de draden,
of gebruik lijm krimpkous.
 
Kwam bij het opruimen nog een complete zuigerset tegen van een Z650.. Wist niet dat ik die nog had.. doe er niks mee. Is van Wiseco en is de big bore set. Liefhebbers hier? heb m ook op MP gezet.
 
Die heb ik ook gezien op MP en te lang getwijfeld. Is dit boek zo'n beetje de moeite? Kan je misschien wat foto's delen van wat er zoals in te lezen/gluren valt?
Bij deze een selectie foto’s uit het “50 jaar Kawasaki Zed” boek. Prachtige kwaliteit foto’s op mooi dik papier.
 

Bijlagen

  • IMG_4291.jpeg
    IMG_4291.jpeg
    296,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4290.jpeg
    IMG_4290.jpeg
    414,9 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4289.jpeg
    IMG_4289.jpeg
    316,1 KB · Weergaven: 9
  • IMG_4288.jpeg
    IMG_4288.jpeg
    302 KB · Weergaven: 9
  • IMG_4287.jpeg
    IMG_4287.jpeg
    289,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4286.jpeg
    IMG_4286.jpeg
    333,9 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4285.jpeg
    IMG_4285.jpeg
    381,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4284.jpeg
    IMG_4284.jpeg
    262,1 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4283.jpeg
    IMG_4283.jpeg
    317 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4282.jpeg
    IMG_4282.jpeg
    161,7 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4281.jpeg
    IMG_4281.jpeg
    146,9 KB · Weergaven: 8
Voor mijn nieuwe aanwinst (Z650B1 ‘77) zoek ik een rechter remklauw. Er blijkt een remklauw van een latere (’78 enz) uitvoering op te zitten. Deze verschilt van de B1 uitvoering oa omdat vanaf ‘78 de remklauw achter de voorvork zit.
Foto 1:De juiste. Foto 2: De verkeerde.
Mocht je nog een rechter remklauw hebben liggen, dan neem ik deze graag over👍. Eventueel ruilen met een andere remklauw is ook een optie!
 

Bijlagen

  • IMG_4342.jpeg
    IMG_4342.jpeg
    419,7 KB · Weergaven: 12
  • IMG_4337.jpeg
    IMG_4337.jpeg
    363,7 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Ik kan onderstaande gashendel op de weggeef topic zetten, maar aangezien het van mijn toenmalige KZ650 afkwam gooi ik het toch maar in deze groep. Bij het opruimen kwam ik de niet complete gashendel weer tegen.

De gashendel is zoals al aangegeven niet compleet, maar wellicht zitten er net even wat onderdelen op die één van jullie nodig hebben. Op te halen in Zaandam of versturen, dan a.j.b. de verzendkosten betalen.
IMG_2940.jpegIMG_2939.jpegIMG_2938.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan