Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Bekijk bijlage 1949886
Bij het inscannen van oude fotoboeken kwam in deze tegen. Mijn Z650, in 1980 nieuw gekocht en gereden tot 1986, de motor toen verkocht! Had de lol een beetje van het rijden af en werd ook nog eens vader! De motorloze periode heeft overigens maar 3 maanden geduurd, toen kwam ik een paar doosjes tegen met een gedemonteerde 350S2.......
Bovenstaande Kawa is in 1994 voor het laatst van eigenaar gewisseld en ik vroeg me af of de eigenaar hier ergens rondzwerft!
Met kenteken is: MB-97-NR, deze kleurencombi werd officieel niet in Nederland verkocht!
Zo begon ik mijn motor carrière, met een gedemonteerde S2 350 in drie grote dozen en een los frame...
Heb de S2 echt super mooi opgebouwd en behalve het tanken veel plezier mee gehad, was 17 en had dus geen rijbewijs.
In 1979 verkocht om een Z650 te kunnen kopen.
Achteraf gezien had ik de S2 nooit mogen verkopen maar gezien de leeftijd was dat de enige mogelijkheid de 650 te kopen.
Heb eeuwig spijt dat ik de 350 niet meer heb.......
 
Zo begon ik mijn motor carrière, met een gedemonteerde S2 350 in drie grote dozen en een los frame...
Heb de S2 echt super mooi opgebouwd en behalve het tanken veel plezier mee gehad, was 17 en had dus geen rijbewijs.
In 1979 verkocht om een Z650 te kunnen kopen.
Achteraf gezien had ik de S2 nooit mogen verkopen maar gezien de leeftijd was dat de enige mogelijkheid de 650 te kopen.
Heb eeuwig spijt dat ik de 350 niet meer heb.......
Ik ben mijn motorcarriére in 1975 begonnen en had er dus al een paar jaar ( en een stuk of wat motoren) opzitten.
Die S2 is gereviseerd, opgebouwd en daarna misschien 20 km meegereden. toen ingeruild, je gelooft het niet, voor een GS550.
De S2 zag ik een paar jaar geleden nog op MP te koop staan, zag er nog exact hetzelfde uit!
KAWA 350 3 CYL 2.jpg
 
Ik ben mijn motorcarriére in 1975 begonnen en had er dus al een paar jaar ( en een stuk of wat motoren) opzitten.
Die S2 is gereviseerd, opgebouwd en daarna misschien 20 km meegereden. toen ingeruild, je gelooft het niet, voor een GS550.
De S2 zag ik een paar jaar geleden nog op MP te koop staan, zag er nog exact hetzelfde uit!
Die van mij heb ik verkocht voor 1000 gulden in 1979, helaas heeft de nieuwe eigenaar de open staande 250 gulden nooit betaald......
Was toendertijd nog al naïef met dit soort zaken....
Schijnt dat de koper er nog geen week plezier van gehad heeft en 'm totall loss gereden heeft, geen wonder met zo'n 350 raketje......
 
Het was inderdaad een raket(je) Ik reed (en nu nog steeds) de meeste kilometers met een duo en daar was de S2 niet bepaald geschikt voor. Dus daarna nog een hele vloot motoren gehad, nu een Ninja 1000SX en een ZRX 1100
Volgens mij heb ik 800 gulden ontvangen voor de S2
 
Het was inderdaad een raket(je) Ik reed (en nu nog steeds) de meeste kilometers met een duo en daar was de S2 niet bepaald geschikt voor. Dus daarna nog een hele vloot motoren gehad, nu een Ninja 1000SX en een ZRX 1100
Volgens mij heb ik 800 gulden ontvangen voor de S2
Op Markt Plaats een Mooie Blauwe Z 650 Lak set te koop
 
@Coert65 en andere leden fijne feestdagen en een gezond nieuwjaar.

Het plaatje is geweldig, maar ik zou gillend gek worden van die bende. :+
Van hetzelfde allen! Bij mij ziet het er zo inderdaad niet uit als op het plaatje, alleen de katten kloppen (heb er 2), en er staat ook weleens een motor in de huiskamer. Van rommel hou ik ook niet. 👍 🙂
 
Bekijk bijlage 1949886
Bij het inscannen van oude fotoboeken kwam in deze tegen. Mijn Z650, in 1980 nieuw gekocht en gereden tot 1986, de motor toen verkocht! Had de lol een beetje van het rijden af en werd ook nog eens vader! De motorloze periode heeft overigens maar 3 maanden geduurd, toen kwam ik een paar doosjes tegen met een gedemonteerde 350S2.......
Bovenstaande Kawa is in 1994 voor het laatst van eigenaar gewisseld en ik vroeg me af of de eigenaar hier ergens rondzwerft!
Met kenteken is: MB-97-NR, deze kleurencombi werd officieel niet in Nederland verkocht!
is een type F1
 
Kawasaki kerstverhaaltje🎄
Een beetje afleiding voor als je naast je vrouw verplicht de kerstspecial van All You Need Is Love zit te kijken

Kerst staat voor de deur, dus buiten struikel je over de kerststalletjes, lange rijen bij de supermarkten voor de kerstinkopen, en op tv komt de ene na de andere kerstfilm voorbij. Het moment dus om even stil te staan waar het echt om draait in deze wereld van goed en kwaad, licht en donker, vrede en oorlog:

kawasakired-logo.jpg


Lang geleden, in een tijd dat een strijd tussen licht en duisternis wederom was losgebarsten, in een land hier ver vandaan, rolt er een vliegtuig een hangaar uit. Het is de KI-61 Hien, de "Vliegende Zwaluw". Een toestel gebouwd om controle in het luchtruim zeker te stellen. Het luchtruim boven Japan, we schrijven namelijk het jaar 1939.

Screenshot_20231223_204223_YouTube.jpg


Op de foto hierboven is de Hien te zien, terwijl hij door de Japanse crew de hangaar uitgerold wordt, klaargemaakt voor een missie. Maar er valt in de achtergrond nog iets op, op de hangaardeur. Dat is een bekend logo:

river_mark_bg_sp.jpg


Kawasaki River Mark logo inderdaad. Sinds 1922 richt het Japanse bedrijf Kawasaki zich op de productie van vliegtuigen. Dit doen ze verdienstelijk, met een aantal zeer succesvolle productietoestellen, waaronder dus de Kawasaki KI-61 Hien.

Ruim twee jaar geleden ging ik op mijn Kawasaki ZRX op bezoek bij @kawa ted. Jullie kennen Ted hoogstwaarschijnlijk wel als echte Kawasaki enthousiast, maar Ted en ik delen nog een andere interesse: militaire luchtvaart. Ik maak van dit onderwerp graag schaalmodellen en nadat ik door de bouw van een 1/72 PBY Catalina met Ted bevriend was geraakt moest er eens een bezoekje van komen. Ik ging niet met lege handen naar huis. Hij gaf mij een doosje mee van een 1/48 Kawasaki Hien:

20220703_184525.jpg


Een jaar later was ik klaar met het bouwen hiervan. Hij moest natuurlijk groen worden, het is immers een Kawa. Ted vroeg me na het zien van de foto's toen al om een keer een berichtje te maken en te delen hier op het forum, want ja, nogmaals: het is immers een Kawa. Het kwam er steeds niet van, maar inmiddels weer een jaar later, speciaal voor Kerst, hieronder dus een aantal foto's van het resultaat:

IMG_20221129_200839-01.jpeg


IMG_20221129_194017-01-01.jpeg


IMG_20221129_194712-01.jpeg


Ik vind het nog steeds supertof dat ik dit kitje heb kunnen bouwen, met dank aan @kawa ted. Dus Ted, en iedereen, ik wens jullie fijne dagen en een gelukkig en gezond 2024! 🎆🍾

Ps: De Japanse Kawasaki KI-61 werd ontwikkeld rondom de Daimler-Benz DB 601, een Duitse motorblok. Dat principe heeft Kawasaki bij de motorfietsen-tak gelukkig nooit toegepast! _O-
 
Van hetzelfde allen! Bij mij ziet het er zo inderdaad niet uit als op het plaatje, alleen de katten kloppen (heb er 2), en er staat ook weleens een motor in de huiskamer. Van rommel hou ik ook niet. 👍 🙂
Hey mijn gepikte kerstplaatje van 2017.
Nou bij ons is het niet zo'n rommel maar soms mag ik wat motorzooi parkeren van mijn vrouw.
st4+ (223).JPG
Maar niet te lang want die zooi moet later toch weer naar de garage want het staat danig in de weg.
20230330 (24).JPG
Dus een hele motor gaat zeker niet lukken.........................
 
Wat heb je daar voor moeten beloven; nieuwe keuken, nieuwe jurk, of nog erger 's avonds vroeg naar bed?😬:+
Neen,gelukkig is mijn vrouw makkelijk,maaaaaaaaaaaaaaaaar het moet geen gewoonte worden en het mag niet te lang in de weg liggen,ook in de garage moet ze makkelijk bij haar motor of fiets kunnen komen,tevens bij bezem,stoffer+blik+afvalbak en voor de rest geloofd ze t wel. Ja ik heb een goede uitgezocht............dus.............oja en koken kan ze ook (liefde v/d man gaat door de maag) ?
 
Volgens mij heb ik er wel meer over geschreven dat mijn vrouw een soort "hulpmonteur" voor mij is.
Niet bang voor vieze handen en sterk genoeg om te helpen om bv. een motorblok in een frame te tillen (jaja).
En soms kom ik een handje te kort en vraag ik of ze ff wil helpen.
Motorblokje schoonmaken.
x001+.jpg
De beschadigde plekjes een beetje bijwerken.
x002.jpg
En dan mag het blokje worden geparkeerd in de woonkamer.......................
x003.JPG
Wachtende op plaatsing in een volgend project........................
 
Sorry heeft niets met Zedjes te maken maar vond het wel toepasselijk...........
Mijn vrouw helpt een motormaatje met het kantelen van het BMW blokje zodat hij al die lange bouten erdoor kan steken.
Wel handig vasthouden bij die hangtieten om te manoeuvreren.
Ik stond erbij en keek erna en deed het moeilijkste werk..............foto's+filmpjes maken v/e BMW forum elders.
2016-01-26 (9)+.jpg
Denk dat ik haar maar hou.........................en er samen oud mee ga worden..............:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan