Het MT-03 Topic deel V! *insert zwarte Vlammen beter grap

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveman

MF veteraan
3 jul 2008
4.292
395
Het Yamaha MT-03 Topic Deel V!

b5qlfq.jpg
b5qlfq.jpg
123poqf.gif
b5qlfq.jpg
b5qlfq.jpg

MT-03 - Onverslaanbaar in de stad, fun daarbuiten​

De Yamaha MT-03 is een design-voorbeeld. Kijk naar de stijlvolle achterbrug, de opvallende enkelzijdige achtervering en de dubbele uitlaat. Een revolutionaire motorfiets, gemaakt voor het leven op straat. Een cultmotor, gemaakt om plezier te maken in de stad en ver daarbuiten.

Met een licht, compact motorblok voorzien van brandstofinjectie, gevuld met instant acceleratie bij elk toerental. Alles is gegoten in een korte wielbasis en een doordacht zwaartepunt, waardoor de bestuurbaarheid verbluffend is en grip op elk oppervlak volop voorradig blijft. En.... een prachtig geluid!

Voor als je denkt wat is dit in hemelsnaam voor een bike, volgens ons is dit de beste omschrijving:

Een MT-03 is een naked bike met supermotard wielbasis en een off the road motorblok.
Het voordeel is dat je er alles van kan maken wat je wil! Er zijn niet veel types met al deze eigenschappen. Hij rijdt als off the road met straat banden, stuurt als een crosser/SM en je krijgt dikke armen als op een naked. Als berijder hiervan moet je beetje anders zijn dan gemiddelde MotoPort klant ;)

En omdat jullie die mafjannen in dit rare topic natuurlijk niet op hun woord geloven hier een kleine test: Motorfreaks.nl "Naked test: twee tegen één"

Het begon met een concept:
093003middle.jpg
093003top.jpg


Uiteindelijk is het de bike geworden zoals wij hem allemaal kennen
Yamaha%20MT-03%2006.jpg

een zijaanzicht

2008-MT-03-static-06_prv_tcm42-207966.jpg

en de andere kant

2008-MT-03-static-07_prv_tcm42-207969.jpg

meer informatie is hier te vinden:
Yamaha Motor Nederland
Yamaha Motor Europe
Yamaha Motor Europe: Concept model

MT03 disclamer:
"Auteurs van dit topic kunnen niet hoofdelijk, dan wel collectief, aansprakelijk gesteld worden voor enige vorm van enthousiasme, opwinding, lust, geldverspilling of andere vormen van on-calvinistisch gedrag, evenmin voor de financiele gevolgen van zulk een tentoongespreid gedrag, resulterend in een financiele onbalans in de banksaldo's van derden"


En wat piccas van trotse MT-03 rijders die actief zijn in dit topic:

Elhippo:
full

FZSsemans:
TankMT004.jpg


Robbus:
full


Vive Mt-03:
full


Roelnuldrie:
full



Karin MT- 03:
full

Blue_eyes: Kijkt met een gevoel van nostalgie naar bovenstaande foto.

j0rDy: Speelde met vuur.

Hjr1100s:
5098_646947_800x600.jpg


Yammie 03:
full


Steveman:
img077rh.jpg

Rupke_mt-03:
2823vvb.jpg

RoyB89:
p1010566v2.jpg

Jora:
full

Anya:
In het vorige topic is unaniem besloten dat Anya op dit moment de mooiste MT03 heeft! voor meer foto's zie deel 3 van onze reeks! anya heeft een zeer geslaagde poging gedaan om de MT03 een zo ruw mogelijk uiterlijk te geven door ALLE onderdelen op de fiets MATZWART! te laten spuiten/anodiseren...let vooral op de voorvork, mono seat cover en de uitlaatdempers die het geheel afmaken...

Voor:
full

Na:
full


En waar rijden al deze mafhansen dan zo rond?
(Klik om jezelf toe te voegen! (gmailaccount nodig, NB dit plaatje update niet automatisch))

links naar de vorige delen:
Het MT-03 Topic deel Vieah *insert zwarte zijn sneller grap
Het Yamaha MT-03 Topic Deel (MT-0)3!
Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2
Het Yamaha MT-03 topic




"Hey, ik ben ook verstandig geweest en het een MT-03 gekocht!! Mag in in de startpost met m'n foto?"

-Maar natuurlijk, stuur me een "privébericht" (dit knopje onder m'n naam:
e8l3s5.jpg
), dat is de snelste weg :) (En dan zie ik 'm niet over het hoofd O-) )




Moet ik verder nog iets weten?

Uh...

full
[/doclib]
full
[/doclib]




Mogelijk Gestelde Vragen

Als ik de ketting span en de markering op de achterbrug aanhoud lijkt het alsof het achterwiel er scheef in staat, zie ik dat verkeerd?

-Nee, de markering op de achterbrug is niet zuiver (zelf waargenomen bij een 2008 model). Lijn het achterwiel uit tov de voorvork (vergeet deze niet recht te zetten ;) ) dan staan het voor- en achtertandwiel ook met elkaar in lijn.
 
Laatst bewerkt:
*TS reservering*

(Tevens: oeps, te vroeg!)
 
Laatst bewerkt:
WhOoo weer een nieuwe, en een mooie inleiding bovenaan goed werk, en het nieuwe vuur logo staat er ook al bij
 
waarom staat mijne mt er niet bij ????

en ook niet op google maps

roermond limburg

Paas me een plaatje en 't kan geregeld worden :)

Je kunt jezelf btw op de googlemap goochelen ('t plaatje waar je op kunt klikken wordt niet automagisch geüpdate).

Ja dat zeg ik nu wel... als je gmail hebt. Ik gooi je erbij!
 
Laatst bewerkt:
heb een plaatje met link naar jou gemaild
is dat goed of moet ik het anders doen ??

is wel al een oudere foto
 
Laatst bewerkt:
Stoat d'r bie!

(Heb wel wat minder pixels genomen ;) )

Hmm... automatisch een afbeelding van google maps krijgen die hier geplaatst kan worden is er niet lijkt het.
 
Laatst bewerkt:
Aha... hier zaten jullie!

Idd mooi OP. Wil wel van de gelegenheid gebruik maken om een nog stoerdere foto er in te zetten; dees:

5098_646947_800x600.jpg


HJ
 
Laatst bewerkt:
Ik was vandaag aan het werk (aanwezig)op Schiphol cargo. Bij het naar huis gaan zag ik een witte mt 03 naast mijn mooie orginele zwart staan. Ik nog goed kijken of de bereider zich niet ergens verdekt opgesteld had om zo in een praatje te moeten toegeven dat zwart toch heel mooie is maar was niet het geval.
Vraag me natuurlijk af of het iemand van hier was?
 
ik ga morgen toch maar een mailtje sturen om een afspraak te maken bij power point tiel.
en ga er dan natuurlijk een andere luchtfilter in doen,
maar een vriend van mij heeft in zijn fiat 500 een ''BMC CDA luchtfilter'' en ik dacht dit moet natuurlijk ook bij motoren werken en op ebay zie ik ze al voor 30 a 85 euo opstaan. maar bij sommige staat bv. vanaf 1600cc
 
Hallo allemaal. Ik ben hier nieuw en ben sinds 1 maand een trotse bezitter van een rode MT-03. Ik heb hem nieuw gekocht bij Motoport Rockanje, en heb er nu zo'n 1450km op staan. Hij bevalt mij perfect. Echt een heerlijke speel fiets. Ik wil hem alleen nog wat harder laten trekken en heb daarom veel van hier gelezen. Krijg morgen K&N filter, gaat ook gelijk die slurf eruit. Ook heb ik een kleiner voortandwiel besteld! Deze gaat er van het weekend op! Ben wel benieuwd. Volgende stap hierna is een ander uitlaatsetje.


Verder heb ik er als accesoires die handguards opzitten en van die valdoppen.
Ik hoop er veel plezier van te mogen hebben, maar dat komt vast goed denk ik.
Allemaal alvast fijne kilometers deze zomer nu het mooie weer gaat komen! Wie weet komen we elkaar nog eens tegen!

Groeten Marc,
 
Heeej, wilkommen hier.
''Verder heb ik er als accesoires die handguards opzitten en van die valdoppen.
Ik hoop er veel plezier van te mogen hebben''
waarvan hoop je veel plezier te hebben de valdoppen :D:D HEhh.

wie reed er vanmorgen rond 8:25 op snelweg arnhem nijmegen??? op een witte MT met een gele xt660 tenere erachter ??
 
Hallo allemaal. Ik ben hier nieuw en ben sinds 1 maand een trotse bezitter van een rode MT-03. Ik heb hem nieuw gekocht bij Motoport Rockanje, en heb er nu zo'n 1450km op staan. Hij bevalt mij perfect. Echt een heerlijke speel fiets. Ik wil hem alleen nog wat harder laten trekken en heb daarom veel van hier gelezen. Krijg morgen K&N filter, gaat ook gelijk die slurf eruit. Ook heb ik een kleiner voortandwiel besteld! Deze gaat er van het weekend op! Ben wel benieuwd. Volgende stap hierna is een ander uitlaatsetje.

Groeten Marc,

Welkom hier. Ben benieuwd hoelang je nickname meegaat ;)

Wat betreft dat kleinere tandwiel... ja, hij trekt dan harder, maar waarschijnlijk zul je 'm heel snel in de begrenzer jagen. De mijne (met K&N en Akrapovic) haalt met standaard tandwielen de begrenzer ook in de 5e versnelling ... duurt wel even en plat op de tank, maar toch... Denk dat ie wat dat betreft goed is uitgelegd qua overbrengingsverhouding.

Toevallig is er een soortgelijke discussie in het XT660Z Tenere topic waar ook een aantal tandwiel combinaties zijn doorgerekend (de XT heeft exact hetzelfde blok en versnellingsbak): http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/16149552#16149552

HJ
 
En ook krijgt de snelheidsmeter een lange neus.
 
Laatst bewerkt:
Ik was vandaag aan het werk (aanwezig)op Schiphol cargo. Bij het naar huis gaan zag ik een witte mt 03 naast mijn mooie orginele zwart staan. Ik nog goed kijken of de bereider zich niet ergens verdekt opgesteld had om zo in een praatje te moeten toegeven dat zwart toch heel mooie is maar was niet het geval.
Vraag me natuurlijk af of het iemand van hier was?

Mijne staat wel in de buurt van schiphol(oost) op het Anthony Fokker Business Park. maar niet naast een andere MT en mijne is ook niet wit :+
 
Vandaag me motor lekker gewassen.
rij ik weg kom ik een andere mt03 tegen op de escamplaan in den haag
hij vertelde voor het verkeerslicht dat hij net zijn rijbewijs had gehaald:D
is trouwens we de eerste mt03 die ik heb zien rijden sins ik op de mijne rijd ( 7 maanden)

was dat iemand van hier?
 
Nóg een MT hier in Den Haag? Wordt nog druk zo :o

Toevallig een witte? Zulke zie ik best vaak hier tegenwoordig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan