Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

een aantal weken geleden heeft mijn vriendin een mt03 gekocht, echt een heel gaaf ding. Nu valt het me op dat hij een bijgeluid heeft vooral in zijn eerste en tweede versnelling. Komt dit vaker voor?

gr
 
Zo, inrijden is bijna gedaan en het is me ook eindelijk gelukt om een foto te plaatsen.

MT-03.jpg
 
Hallo allemaal,

een aantal weken geleden heeft mijn vriendin een mt03 gekocht, echt een heel gaaf ding. Nu valt het me op dat hij een bijgeluid heeft vooral in zijn eerste en tweede versnelling. Komt dit vaker voor?

gr


Niets zo subjectief als de definitie "bijgeluid...". Denk niet dat iemand dat hier ff kan beoordelen. Maar normaliter maakt de MT-03 geen rare geluiden. Ga er ff mee langs de dealeRD (eentje waar jij vertrouwen in hebt en eentje die verstand heeft van zo'n eigenzinnige dramaqueen als een MT-03) en laat die ff luisteren naar wat jij als bijgeluiden definieerd, hoop dat dan een diagnose kan worden gesteld.

Ketting gesmeerd, niet te strak en zit het achterwiel recht in de achterbrug?
 
Laatst bewerkt:
:Y

zal, als het ooit nog een keer droog is, een mooi fototje van de andere kant posten. Die rode veer op de zwarte achtergrond vindt ik zelf erg mooi.
 
Heb ze al liggen, moet ze alleen nog even plakken. Akra's zijn ook besteld, zag op yamaha.nl dat er op alle titanium slip-on dempers 10%korting zit tijdens deze zomer.
 
Hallo allemaal,

een aantal weken geleden heeft mijn vriendin een mt03 gekocht, echt een heel gaaf ding. Nu valt het me op dat hij een bijgeluid heeft vooral in zijn eerste en tweede versnelling. Komt dit vaker voor?

gr

Heb ik ook!
Gaat bij mij wel altijd gepaard met tranen over mijn wangen nadat ik weer een supersport bij het stoplicht achterlaat.
Is in derde versnelling over als die zelfde supersport dan weer langs komt blazen omdat die dan toch net even wat harder gaat.
 
Hallo allemaal!!!

Even inbreken op jullie forum. Ik ben in het bezit van een Vmax en al redelijk ver gevorderd in mijn verbouwing.
Inmiddels een dik en lichter achterwiel. Dikke USD voorvork met ander wiel. Uitlaatsysteem. Gepolijste onderdelen.
Blok gespoten en covers.

Maar ik ben op zoek naar een mooie koplamp. En ik vind die van een mt03 machtig mooi.

Heeft een van jullie er misschien nog een liggen.

Je mag het hier vermelden maar ook een PB of mailen naar ; rzwanink@gmail.com

Alvast bedankt, groeten Reinier
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!!!

Even inbreken op jullie forum. Ik ben in het bezit van een Vmax en al redelijk ver gevorderd in mijn verbouwing.
Inmiddels een dik en lichter achterwiel. Dikke USD voorvork met ander wiel. Uitlaatsysteem. Gepolijste onderdelen.
Blok gespoten en covers.

Maar ik ben op zoek naar een mooie koplamp. En ik vind die van een mt03 machtig mooi.

Heeft een van jullie er misschien nog een liggen.

Je mag het hier vermelden maar ook een PB of mailen naar ; rzwanink@gmail.com

Alvast bedankt, groeten Reinier


Op eBay komen ze wel eens voorbij. :Y
 
Hallo allemaal!!!

Even inbreken op jullie forum. Ik ben in het bezit van een Vmax en al redelijk ver gevorderd in mijn verbouwing.
Inmiddels een dik en lichter achterwiel. Dikke USD voorvork met ander wiel. Uitlaatsysteem. Gepolijste onderdelen.
Blok gespoten en covers.

Maar ik ben op zoek naar een mooie koplamp. En ik vind die van een mt03 machtig mooi.

Heeft een van jullie er misschien nog een liggen.

Je mag het hier vermelden maar ook een PB of mailen naar ; rzwanink@gmail.com


Gevalletje Alzheimer.....? _O- _O- _O-
 
Koop een complete MT03 en je zult ontdekken dat er een erg leuke motor aan die koplamp vast zit. De Vmax hou je er bij voor de stoere praat aan de bar. Net als de Vmax is de MT03 een tikje gay dus zal je je zeker op je gemak voelen...
 
Kom net terug van een stukje touren :] met negative afloop, maar niets ernstigs (hoop ik tenminste...).

Toen ik bijna thuis kwam begon het temperatuurslampje te branden :o (rode lampje met de thermometer er op). Ik de MT aan de kant gezet om te kijken wat hiervan de bedoeling was. Als snel lag er een plasje vocht onder de motor en naar er aan geroken te hebben werd mijn vermoeden bevestigd. Koelvloeistof |( Na verder inspectie is volgens mij een pakking lek aangezien het aan de onderkant van het blok lekt (zie foto) en niet ergens bij een slang, koppeling of iets degelijks.
20120804170102.jpg


Nu heb ik net sinds vorige maand de motor 2 jaar in bezit en volgens mij is de fabrieksgarantie 2 jaar -O- wat betekend dat deze net verlopen is... Maandag maar even met de dealer bellen om te kijken wat ze kunnen doen... Wordt vervolgd dus!
 
Laatst bewerkt:
Is een van de enige zwakkere delen van de MT-03. De pakking/keerring van de waterpomp. Is in dit topic al eerder voorbijgekomen bij de nieuwe eigenaresse van mijn MT-03 en die van iemand anders.

Yamaha zal daar niet moeilijk over doen, en de kosten zijn gering. :)
 
Laatst bewerkt:
Is een van de enige zwakkere delen van de MT-03. De pakking/keerring van de waterpomp. Is in dit topic al eerder voorbijgekomen bij de nieuwe eigenaresse van mijn MT-03 en die van iemand anders.

Yamaha zal daar niet moeilijk over doen, en de kosten zijn gering. :)

Ik meende mij er al iets van te herrinneren :Y . Ik kon het alleen zo 1, 2, 3 niet terug vinden tussen alle onzin door *O* Al het vaker voorkomt kom ik vast wel uit met de dealer :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan