Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb enkel een vermogens uitdraai van mijn 25Kw periode, waar we dus niets aan hebben. Daarna heb ik een lange tijd 'full stock' gereden en sinds een half jaar heb ik er G&G dempers onder gemonteerd. Volgens hun opgave zou ik hier een x PK en x Nm winst mee moeten behalen. Voor mijn gevoel is dit ook daadwerkelijk zo, maar het kan ook een gevoels kwestie zijn door het aanzienlijk toegenomen lawaai, dat natuurlijk ook een sneller gevoel met zich meebrengt.

Ik kan wel merken dat nu ik sinds kort de dB-killers in de dempers heb gemonteerd, de motor niet meer zo zuiver en lekker loopt als dat ik met open dempers rij. Helaas kan mijn omgeving open dempers niet waarderen, waardoor ik voorlopig met killer gemonteerd rond rijd en er maar genoegen mee neem.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar mij vermogens toename, maar hier in de buurt kan ik (volgens mij) niet zo 1,2,3 op een vermogensbank terrecht. Daarnaast heb ik ook geen zin er voor te betalen wat veelal toch moet.

Ten Kate in Nieuwleusen heeft een testbank, daar heb ik mijn Duke ook op gehad, maar inderdaad moet je daar voor betalen...
 
:N Hoeft niet....

want ik had de standaard overbrenging :Y

was zelfs nog de orginele kettingset

(op de Tenere had ik wel een andere set)

... en volgens mij heeft het ook geen invloed op de meting

:$ Ah sorrie, dat stond me bij. Mijn geheugen laat me in de steek merk ik... :X
 
Andertandwiel lvert meer koppel? Effe niet nadenken Steveman. Koppel komt niet uit een verhouding van tandwielen maar uit de verbrandingskamer. Dat ie sneller wegtrekt dat wordt bepaald door je tandwiel. Maar daarmee zakt ook meteen je top.
 
Laatst bewerkt:
Sorry jongens, sinds vandaag ben ik me 10% homo verloren. De MT is verkocht ;( , maar gelukkig heeft het halve MT topic geen MT meer dus ik val niet buiten de boot :P

Wil nu na de winter een Triumph Speed Triple kopen :]
 
Met zon triplebenje90% gay.... Leuk geprobeerd, maar ik zou er nog eens over denken. Ofbesprekenmet jevriend. Zeg maar hahahah
 
Erg mainstream inderdaad om verder te gaan zonder MT in dit topic :P

Even niet lezen FZSsemans :P
~Koppel, da's een eenvoudige hefboomwerking. Dus meer Nm's op het achterwiel (de krukas interesseert het inderdaad niet :P ).

"...maar lever je qua PK's weer in." En dat is nou juist weer bepalend voor je top end. QEhatsikiD
 
Once a clown always a clown!

index.php


We'll be around!
 
Heb je de E-keur dB-killers erin, of de Racing dB-killers? De hierboven genoemde waardes waren met Racing dB-killers gemonteerd, aangezien hij het meest met die combinatie rijdt en de motor daarop heeft laten afstellen. Nijverdal is niet om de hoek idd, maar is er geen motorzaak in je buurt met een open dag met testbank? Mocht je naar het Spektakelweekend van Hans van Wijk gaan; daar staat een vermogensbank en kun je hem er even opzetten.

Heb jij die set gekocht die in Zoetermeer tweedehands te koop aangeboden werd?

Ik heb inderdaad die set gekocht uit Zoetemeer. Ik vermoed dat ik nu E-keur dB-killers heb gemonteerd, aangezien ik bij de aankoop ook E-keur certificaat heb gekregen.

Ik zal eens rond vraag doen naar een vermogensbank in de buurt, maar volgens mij moet ik daar algouw een eindje voor rijden.
 
Motorcentrum Eibergen heeft volgens mij een testbank ... en de tuner die destijds mijn MT gedaan heeft.

HJ
 
Ik heb inderdaad die set gekocht uit Zoetemeer. Ik vermoed dat ik nu E-keur dB-killers heb gemonteerd, aangezien ik bij de aankoop ook E-keur certificaat heb gekregen.

Ik zal eens rond vraag doen naar een vermogensbank in de buurt, maar volgens mij moet ik daar algouw een eindje voor rijden.

dat klopt, daar zat inderdaad de E-keur set in. De vorige eigenaar van die demperset vond ze te hard, met de dB-killers gemonteerd... :? :N
ik heb binnenkort een kant-en-klare mapping voor je MT-03 met de G&G demperset beschikbaar, kun je zo inladen in de PowerCommander.
 
Beste mf'ers,

Nog maar kort geleden heb ik een Yamaha MT03 gekocht. Het is een zwarte uit 2009 met inmiddels 3400 km op de teller.

Bij thuiskomst ben ik erachter gekomen dat de motor met z'n brede stuur niet of nauwelijks in de berging past. Daarom staat hij nu tijdelijk bij mijn ouders in de schuur.

Ik vind het een geweldige machine, maar ik moet iets smallers hebben. Dit schiet niet op. Ik denk dat ik daarom ga voor een KTM.

De motor is in absolute nieuwstaat en alle boekjes en sleutels zijn aanwezig. Ook het onderhoudsboekje is keurig afgestempeld.

De snelle beslisser mag 'm voor EUR 3999 komen halen.

Graag even een berichtje als je een foto wil. Dat lukt me namelijk hier niet met de iPad.

Groet,

Marcel
 
Breed stuur? Knal die spiegels eraf en voila. Ik denk dat die KTM net zo breed is en met handkappen nog kloteriger door een deur gaat, maar wie ben ik?

De eigenaar van eenspiegeloze, handkapverwijderde mt03
Haha
 
Beste mf'ers,

Nog maar kort geleden heb ik een Yamaha MT03 gekocht. Het is een zwarte uit 2009 met inmiddels 3400 km op de teller.

Bij thuiskomst ben ik erachter gekomen dat de motor met z'n brede stuur niet of nauwelijks in de berging past. Daarom staat hij nu tijdelijk bij mijn ouders in de schuur.

Ik vind het een geweldige machine, maar ik moet iets smallers hebben. Dit schiet niet op. Ik denk dat ik daarom ga voor een KTM.

De motor is in absolute nieuwstaat en alle boekjes en sleutels zijn aanwezig. Ook het onderhoudsboekje is keurig afgestempeld.

De snelle beslisser mag 'm voor EUR 3999 komen halen.

Graag even een berichtje als je een foto wil. Dat lukt me namelijk hier niet met de iPad.

Groet,

Marcel

een goedkopere oplossing is natuurlijk gewoon een ander stuur monteren, of het huidige stuur een klein stukje inkorten. Een KTM gaat daar waarschijnlijk weinig tot geen verschil maken...
 
Breed stuur? Knal die spiegels eraf en voila. Ik denk dat die KTM net zo breed is en met handkappen nog kloteriger door een deur gaat, maar wie ben ik?

De eigenaar van eenspiegeloze, handkapverwijderde mt03
Haha

Mag ik het zeggen.....? :+
 
Eventueel een smaller stuur monteren, da's iig goedkoper dan met zoveel verschil de fiets verkopen.
 
*O*
a.s. maandag naar adrenaline junkies in Zaandam.
Powercommander en open luchtfilter erin, snorkel en db-killers er uit en meteen op de testbank laten afstellen. :Y
Eens kijken hoeveel koppel ze uit dat mooie blokje kunnen persen. Stoplicht sprinten als een malle.
 
*O*
a.s. maandag naar adrenaline junkies in Zaandam.
Powercommander en open luchtfilter erin, snorkel en db-killers er uit en meteen op de testbank laten afstellen. :Y
Eens kijken hoeveel koppel ze uit dat mooie blokje kunnen persen. Stoplicht sprinten als een malle.

als het maandag voor 06:00 is zal ik wel even toeteren als ik je zie rijden haha :+

Hebben ze bij adrenaline junkies een eigen testbank? ik kom zelf uit zaandam maar ben der eigenlijk nog nooit geweest. Misschien met me volgende motor even lang :Y
 
Laatst bewerkt:
Sorry jongens, sinds vandaag ben ik me 10% homo verloren. De MT is verkocht ;( , maar gelukkig heeft het halve MT topic geen MT meer dus ik val niet buiten de boot :P

Wil nu na de winter een Triumph Speed Triple kopen :]

Jammer.En MT-03 weg,en NA de winter,en een Triumph.....Klinkt toch 100pct homo. 8-)
 
hallo mt 03 ers,

ik ben degene die de G&G aan roy verkocht heeft ,vond ze inderdaad te hard,ben 56 inmiddels en word een beetje gevoelig voor van alles en nog wat :+
ervoor in de plaats heb ik akra,s gekocht,die (je raad het al)ik ook weer wil verkopen.
ik ga nu voor helemaal standaard.
ik zit zelfs te denken om de hele motor te verkopen, een gele met 11.000 km en nog fabrieksgarantie tot 16 oktober. zit aan 4250 euro te denken.bwjr 2010.

voor de akra;s wil ik 395 eurootjes hebben. en ze hebben e-keur ingestempeld.

groetjes victor
 
Hebben ze bij adrenaline junkies een eigen testbank? ik kom zelf uit zaandam maar ben der

Yep, een Tovami bank voor de runs ;)
Ik wou ook een bezoek brengen bij Adrenaline Junkies vorige maand maar, sinds ik een nieuwe mapping heb voor mijn KTM hoeft dat niet meer.
De prijs sprak mij heel erg aan en rijders die er hun motor hadden laten afstellen waren er zeer over te spreken.
Voor mij was het ook praktisch om de hoek, 10 minuten vanaf mijn huis *D
 
Yep, een Tovami bank voor de runs ;)
Ik wou ook een bezoek brengen bij Adrenaline Junkies vorige maand maar, sinds ik een nieuwe mapping heb voor mijn KTM hoeft dat niet meer.
De prijs sprak mij heel erg aan en rijders die er hun motor hadden laten afstellen waren er zeer over te spreken.
Voor mij was het ook praktisch om de hoek, 10 minuten vanaf mijn huis *D

Ik heb altijd een standaard MT-03 gereden dus het was niet nodig nog. Maar dat ben ik bij me volgende motor niet van plan :') .

Op de ghostrider manier (fietspad onder het spoor door) sta ik zelfs binnen 1,5 minuut voor de deur daar :P Dus even een bezoekje brengen als ik me nieuwe motor heb "met" de gewenste tuning opties :]
 
Hee de leeuw, waar woont jou huis? ik rag nu al weer winter na winter doordesneeuw en een verse akra, voor het voorjaar doet wonderen. Ik vind overigens 350 wel genoeg voor die set . Dus hoor ik een ja!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan