Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ligt het aan mijn nogal lompe rijstijl, of zijn die pirelli scorpion sync bandjes die er standaard onder zitten, niet zo heel goed op nat wegdek? Vanochtend tot in de derde versnelling aan het spinnen geweest om weg te komen bij het stoplicht. Achter-, en voorband zijn al meerdere malen aan het glijden geweest in bochten waar het een beetje vochtig is.
Ben ook niet echt tevreden over de standaard banden ,bij mij vooral de voorband die nog wel wat wil glijden
 
DSC_0088.jpg

zijn deze tank-kappen los te bestellen en weet ook iemand hoe duur ze zijn
Devorige eigenaar had ze gespoten maar dit werdt lelijk ,heb ze nu dus zelf ook maar weer ff gespoten maar ben bang dat dit dus niet lang mooi blijft
 
De standaardbanden zijn ruk, een MT bochtenqueen onwaardig!

Die kapjes kun je gewoon via een Yamahadealert bestellen of op eBay opsnorren, geen idee wat ze kosten.
 
Heb met droog weer geen problemen met de standaard banden. Alleen als het ook maar een beetje nat is glij ik alle kanten op. Zit er nu over te denken om maar een setje banden te kopen voor het natte weer, en de pirelli's er van de zomer er weer onder te zetten.
Worden waaschijnlijk de goldspeed street sport (economy/grijs/silver)

full

full


Zijn niet zo heel duur, €193 voor een setje. (Moeten ze alleen nog gemonteerd worden.)

Eerst maar even sparen...
 
Zijn wel stoere bandjes ,maar die kan je er dan toch ook gewoon zomers op laten zitten
Om nou elke keer je banden te wisselen is ook wat
 
[afbeelding]
zijn deze tank-kappen los te bestellen en weet ook iemand hoe duur ze zijn
Devorige eigenaar had ze gespoten maar dit werdt lelijk ,heb ze nu dus zelf ook maar weer ff gespoten maar ben bang dat dit dus niet lang mooi blijft

Je moet de 5YKF412100 en de 5YKF412200 hebben. 9,50 per stuk bij cmsnl.
 
Hallo mannen en vrouwen van het MT-topic. De zus van m'n schoonzus heeft haar ogen laten vallen op een MT-03, uiteraard vanwege de roze accenten :z :
Yamaha Motor Kopen? Occasions Motoren online op Speurders.nl

Wat denken jullie over deze advertentie, is het een normaal verschijnsel dat de lak afbladdert, wellicht pekel? Tevens vind ik het raar dat er een breed stuur op is gezet, is daar een logische verklaring voor? Prijs is overigens al met 1000 euro naar beneden bij gesteld, motor is uit Engeland ingevoerd.

Mijn gevoel zegt, niet doen.
 
Hallo mannen en vrouwen van het MT-topic. De zus van m'n schoonzus heeft haar ogen laten vallen op een MT-03, uiteraard vanwege de roze accenten :z :
Yamaha Motor Kopen? Occasions Motoren online op Speurders.nl

Wat denken jullie over deze advertentie, is het een normaal verschijnsel dat de lak afbladdert, wellicht pekel? Tevens vind ik het raar dat er een breed stuur op is gezet, is daar een logische verklaring voor? Prijs is overigens al met 1000 euro naar beneden bij gesteld, motor is uit Engeland ingevoerd.

Mijn gevoel zegt, niet doen.


Dat die lak van het oliereservoirtje afbladderd is eigenlijk het enige kwaaltje van de MT-03,dat hebben er wel meer gemeld hier. Is puur cosmetisch.

Als het enige dat haar aanspreekt die roze tankpad is, en jij er geen goed gevoel bij hebt, dan koop je toch een andere MT-03 waar je wel een goed gevoel bij hebt, en plakt er een roze tankpad op? :?

Die prijs is ook veel te hoog voor een MT-03 uit 2008. Voor dat geld vind je er zat waar je wel een beter gevoel bij zult hebben.

Kijk eens op Alle motoren


Ander stuurtje is op zich niks om je zorgen om te maken, maar wel vreemd aangezien het originele stuur al vrij breed is.Misschien is hij een keertje (om)gevallen en is het originele stuurtje geknikt..?
 
Laatst bewerkt:
Dat van die lak had die van mij ook, komt door steenslag van de voorband. Pekel had die van mij nooit gezien. (Er is een oplossing voor... zoek maar eens op "mudflap" in vorige delen _O- )

Een (nog) breder stuur op een MT-03 zetten is inderdaad wat gek. Toen die van mij op z'n zijkant werd geparkeerd, werd ook het complete stuur vervangen... Ook zat er toen een klein krasje op de achterbrug (niet vervangen) en het duo handvat.

Gelukkig/helaes dalen MT-03's redelijk hard in waarde, voor dat geld is er ook wel een te vinden die origineel is èn nog bestedingruimte heeft voor wat Hello Kitty stickers ;)
 
Ongeveer een jaar geleden werden ze NIEUW voor ik dacht EU 5.500,- aangeboden....

Yamaha Europe had er wat teveel ingekocht en dumpte ze via haar dealers op de Nederlandse markt, die ze voor spotprijzen aanboden.

Vandaar dat de (tweedehands) prijzen nogal onder druk staan...

Cash is King nowadays, zeker op de tweedehands motor markt....
 
Ik zeg ook, de prijsis wat hoog en de stickers....mwoh, lekker belanrijk. Dat stuurvind ik juist weer wel gaaf. Alleen minder handig als je er ook nog spiegels op hebt ( wel lekker om je arm heen kijken overigens) en je hard tussen rijen autos dor rijdt. Mijn stuur standaard en ik zou het ook wel brederwillen, maar practisch is het niet. Dat blok, is al gezegd, maar gewoon 3333 bieden. Als ze op marktplaats kijkt staan er genoeg.
 
Bedankt voor de reacties. Heb inmiddels al een lijstje met alternatieven opgesteld die ook nog een stuk dichter bij huis staan.
 
Bedankt voor de reacties. Heb inmiddels al een lijstje met alternatieven opgesteld die ook nog een stuk dichter bij huis staan.
Die van mij gaat plaatsmaken voor een nieuwe (eigenlijk pas in t voorjaar) maar mag voor 4000 weg
Het is een hele zwarte (ook achterbrug en voorpoten) net nieuwe ketting +tandwielen +grote beurt gekregen alle olie + remblokken achterband 400km oud verder helemaal standaard alleen wel met gelzadel is uit 2009 en ongeveer 18000km gereden
87a557b9.jpg

8920e1a4.jpg

9872f058.jpg

woon in Hoek van Holland :]
 
Laatst bewerkt:
hallo,
ik ben een maand of 2 geleden 18 geworden en ben meteen begonnen met het motor rijbewijs. ik heb maandag examen en als ik die haal wil ik het liefst meteen een mt-03 kopen, want dat lijkt me toch wel de perfecte motor voor mijn gebruik.

nu heb ik een mooie aanbieding van een mt-03 alleen het probleem is, het is er eentje met een geele tank en veer. en geel is toevallig nou net de kleur die ik echt afschuwelijk vind. ik heb ook al familie die voor mij de tank matzwart of wit wilt spuiten(zit nog te twijfelen tussen die kleuren) en dan blijft alleen de veer nog over alleen die kun je niet spuiten. weten jullie mischien hoe ik daarvan de kleur kan veranderen zonder een hele nieuwe veer te moeten kopen. want spuiten gaat niet i.v.m. het bewegen van de veer en de verf die er dan afbladdert.

leuk om te lezen wat jullie allemaal verandert hebben aan jullie mt-03's

groetjes,
Mitch
 
hallo,
ik ben een maand of 2 geleden 18 geworden en ben meteen begonnen met het motor rijbewijs. ik heb maandag examen en als ik die haal wil ik het liefst meteen een mt-03 kopen, want dat lijkt me toch wel de perfecte motor voor mijn gebruik.

nu heb ik een mooie aanbieding van een mt-03 alleen het probleem is, het is er eentje met een geele tank en veer. en geel is toevallig nou net de kleur die ik echt afschuwelijk vind. ik heb ook al familie die voor mij de tank matzwart of wit wilt spuiten(zit nog te twijfelen tussen die kleuren) en dan blijft alleen de veer nog over alleen die kun je niet spuiten. weten jullie mischien hoe ik daarvan de kleur kan veranderen zonder een hele nieuwe veer te moeten kopen. want spuiten gaat niet i.v.m. het bewegen van de veer en de verf die er dan afbladdert.

leuk om te lezen wat jullie allemaal verandert hebben aan jullie mt-03's

groetjes,
Mitch


Die veer kun je gewoon spuiten met een plastic paint zoals http://www.amazon.com/Krylon-Fusion-Spray-Paint-Plastic/dp/B000B91054
 
Naar Hyperpro, een paarse laten monteren :+

(Of een zwarte natuurlijk ;) )
 
Dat van die lak had die van mij ook, komt door steenslag van de voorband. Pekel had die van mij nooit gezien. (Er is een oplossing voor... zoek maar eens op "mudflap" in vorige delen _O- )

Een (nog) breder stuur op een MT-03 zetten is inderdaad wat gek. Toen die van mij op z'n zijkant werd geparkeerd, werd ook het complete stuur vervangen... Ook zat er toen een klein krasje op de achterbrug (niet vervangen) en het duo handvat.

Gelukkig/helaes dalen MT-03's redelijk hard in waarde, voor dat geld is er ook wel een te vinden die origineel is èn nog bestedingruimte heeft voor wat Hello Kitty stickers ;)

Mudflap.....Aaaargh
 
2sloten en een mudflap...... Hahahahah, en dat tapijt maakt t af
Nb, mijne staat ook op een kleedje, dat moet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan