Het MT-03 Topic deel Vieah! *insert zwarte zijn sneller grap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Arrrggghhhh...zie ik daar ene MT-03 met koffert......

De "form follows function" uitvoering van de Stebel edition MT-03 á la elhippo...​

full


oftewel de HUEY
 
Laatst bewerkt:
we hebben de grootste lol gehad. mensen die zeuren dat ze een nieuw voorbandje hadden en ze deze eerst goed warm wilde rijden (mijne lag er de dag ervoor rond een uurtje of 4 op, sticker zat er nog op...). Supersport rijders die de hele heat niet van hun zadel af geweest zijn en met blokkerend achterwiel vol in de ankers om weer aan te sluiten bij de groep in de tarzanbocht om te laten zien dat die topsnelheid verschil van +70km/u geen drol uitmaakt...

het mooiste was nog: "Marshall, ik durf met mn R1 bij het uitaccelereren van de bocht niet zo goed op het gas, ik merk dat iedereen dan van me wegrijdt" Jordy: Moet je eens op een MT03 stappen, in de bocht van zn 3 naar zn 4, vol de kraan open en er gebeurd helemaal NIX!...lol...

wanneer gaan we weer???
 
zijn er mensen rond nijmegen die zin hebben om te rijden, ??? of willen jullie ff rust na gister
iig voor 12 uur ben ik op de dijk te vinden.. :D
 
we hebben de grootste lol gehad. mensen die zeuren dat ze een nieuw voorbandje hadden en ze deze eerst goed warm wilde rijden (mijne lag er de dag ervoor rond een uurtje of 4 op, sticker zat er nog op...). Supersport rijders die de hele heat niet van hun zadel af geweest zijn en met blokkerend achterwiel vol in de ankers om weer aan te sluiten bij de groep in de tarzanbocht om te laten zien dat die topsnelheid verschil van +70km/u geen drol uitmaakt...

het mooiste was nog: "Marshall, ik durf met mn R1 bij het uitaccelereren van de bocht niet zo goed op het gas, ik merk dat iedereen dan van me wegrijdt" Jordy: Moet je eens op een MT03 stappen, in de bocht van zn 3 naar zn 4, vol de kraan open en er gebeurd helemaal NIX!...lol...

wanneer gaan we weer???

_O- _O- _O-

Precies! :P

Ik wil zeker nog een keer terug, ergens van de zomer denk ik. Mooi weer is toch wel een vereiste, met regen zie ik mezelf dit nog niet doen, sterker nog, dan was ik thuisgebleven denk ik. :$

Misschien een polletje maken voor een datum? Jordy, jij bent handig in dat soort dingen, dan kan je de poll mooi opnemen in de openingspost, en ik schuif dit soort werk graag af naar een ander... :P
 
zijn er mensen rond nijmegen die zin hebben om te rijden, ??? of willen jullie ff rust na gister
iig voor 12 uur ben ik op de dijk te vinden.. :D

:N Heb nu ff wat huiselijke verplichtingen, en in de namiddag heb ik een drive-by fotoshoot in Tilburg met een mede XJR rijder en fotograaf. Gaaaaaaaaf, foto's vanuit de auto, lekkere dynamiek.

Maar, geniet van je rit vanmiddag, het weer is top, en je weet... je hebt de meest fantastische fiets voor dit soort ritten! :] :}

Maar let wel goed op, de openbare weg is geen circuit, een ongeluk is zo gebeurt en dat hoeft niet jou schuld te zijn en kan je zomaar je leven kosten of je voor je leven invalide maken....

Take care! :W
 
Laatst bewerkt:
Zo ik ben ook weer ontwaakt uit mijn roes van Zandvoort! Heb mijn telefoon vanmorgen pas ergens terug gevonden in de rugzak dus ook toen pas geconstateerd dat je nog gebeld had.

Mijn excuses :$

Wat betreft Zandvoort... ik heb me super vermaakt! Leuke groep en veel gelachen!! Vond het wel leuk om de ss jongens te horen zeuren dat ze 1 of 2 keer moesten schakelen waardoor ze verkeerd uit kwamen in de bochten. Volgens mij doe ik niet anders?

Ik wil zelf ook zeker nog terug (wel vaker als 1 keer _O- )! Alleen denk ik niet dat ik met de MT-03 wil gaan. Ondanks dat je er ENORM veel fun mee hebt voel ik er weinig voor om ooit een keer mijn straatfiets in de grindbak te parkeren :N

Tijd om op zoek te gaan naar een fiets voor het circuit dus *O*
 
Laatst bewerkt:
ik kreeg niet het idee dat er veel grindbak in beeld kwam. de enige plek waar ik systematisch de roodwitte randjes raakte was bij het uitkomen van de hugenholz-bocht
26af3cs8ap78i


en bij het insturen van de Sbocht was dat in het begin ook steeds tot ik alvast links ging ztten voor ik naar de rechterzijde in moest sturen. Ik denk, wat Rossi kan kan ik ook. die doordraaier naar links dan helemaal goed meepakken en even accepteren dat de korte rechts niet maximaal plat was. Bleek na 1 keer missturen nog leuk uit te pakken. Want dat was de ronde waarin ik net achter de Marshal hing in de vierde sessie en ongeveer elke bocht met duim omhoog werd gereden.

Wat ook erg leuk is dat je je 48pk motor zo genadeloos hard kan laten meerollen. Als ik HJ achter de Marshal zag aanhaken aan het wiel dan ben ik nog maar een amateurtje. Is ook niet gek met netaan 100 minuten op de baan natuurlijk.

Opvallend was wel dat ik de eerste ronde nog echt reed als op straat. steeds in de spiegelkijken..........huh, welke spiegel??? en hakken tegen de pedaaltjes. En dat dat er bij de tweede sessie uit was en dat daardoor ook de mogelijkheden platter te gaan zonder je schoen te schrapen bij kwamen.
Af en toe in je ooghoek kijken wie er kortbij zit kon pas in de derde sessie en ook maar op heel beperkt aantal plaatsen want soms is je voorrijder op een supersport angstig hard aan het remmen voor een bocht waar een MT digitaal gassend in de 3 doorheen gaat.
Met name de achteraf praatjes zoals anderen ook zeiden, ik moest van de twee naar de drie en terug..........ik denk, en dan zit ik in de vier de vijf en weer de vierde en dan de drie.........en zovoorts. Doorschakelen in de ArieLuyendijk bocht om dan met een gruwelijke 145 eruit te komen lukte ook in de derde en vierde sessie steeds beter. alleen iedereen ging harder, dus 1x moest ik toch als harmonica terug in de rij komen.........waarbij de voorrijder wat rustiger de tarzan bocht in ging dan ik. Dus get verschil was voor de apex al weer terug en bij accelereren is het dan bij mijn vol gas en bij hun, rustig aan op het gas gaan. rara wie rijdt dan het gaatje dicht

Maar nogmaals , respect voor HJ die in een snellere groep de laatste sessie meedeed, en gewoon heel grappig eens met wat MF-mede-MT bezitters zo'n dagje te doen.

En alhoewel ik het leuk vond ga ik dit jaar niet nog eens. Ik moet nog zoveel leuke weggetjes zoeken en ritjes maken in de Eiffel dat ik dat circuit effe laat voor wat het was. Met een prachtig leuke herinnering uiteraard (inclusief de Team MT pet)
:Y
 
heb je ook al een auto met trekhaak en aanhanger? ook een aantal jerrycans is geen overbodige luxe (je kan niet ff op de hoek tanken aangezien je geen kenteken hebt) ik ben ook zeer benieuwd of de funfactor even hoog ligt met meer dan 100pk onder je kont...
 
heb je ook al een auto met trekhaak en aanhanger? ook een aantal jerrycans is geen overbodige luxe (je kan niet ff op de hoek tanken aangezien je geen kenteken hebt) ik ben ook zeer benieuwd of de funfactor even hoog ligt met meer dan 100pk onder je kont...

Precies... ik weet zeker dat ik op mijn MT-03 300% meer pret heb op dit circuit dan op mijn XJR. Simpelweg omdat je met 48 PK (vrijwel) zorgeloos rond kan boenjeren, heerlijk was het. :]
 
heb je ook al een auto met trekhaak en aanhanger? ook een aantal jerrycans is geen overbodige luxe (je kan niet ff op de hoek tanken aangezien je geen kenteken hebt) ik ben ook zeer benieuwd of de funfactor even hoog ligt met meer dan 100pk onder je kont...

Dat is allemaal al gebudgetteerd :Y
 
ik had gister voor ik ging touren me banden opgepompt, niks aan de hand. Zet me pa vandaag de motoren buiten,vraag ie aan mij of ik me banden wel is oppomp want hij vond me band wel erg zacht. dus ik kijken 0,5 Bar dus ik me band inspecteren zie ik een klein glimment stukje zitten midden op het loopvlak. was het een stuk spijker van 3cm lang :( dus dinsdag even nieuwe band er onder laten zetten ;( . iemand aanbevelingen?
 
Jaaaa, 't was een mooie dag gister op 't circuit park Zandvoort...

... en die begon al vroeg: om 6:00 zag ik op de motor voor een rit van 1,5 uur naar het einde van Nederland. Mooi wel dat het een van de koudste april nachten ooit was: rond het vriespunt, dus voor deze gelegenheid nog even de winterhandschoenen uit de kast gehaald.

Met tempootje 150 km/u in voorover gebogen houding vlogen het eerste uur de kilometers onder me door ... tot aan de ring van Amsterdam waar het op zaterdagochtend nog vrij rustig is: het tempo wordt alleen geremd door de flitspalen langs de route.

Uiteindelijk arriveer ik in de paddock van het circuit.... waar zojuist de andere leden van het MT-03 raceteam gearriveerd zijn. Dan maar meteen door naar de inschrijvingstent: gelukkig had ik m'n handtekening onder het formulier al gezet want nog na rillend van de kou was me dat nu niet gelukt! Pitbox was gereserveerd dus we konden ons installeren.

IMG00054.jpg


Spiegels demonteren, kentekenplaten afplakken of verwijderen... en tadaaaa: de MT-03 is race klaar! Geen gel*l over in- of uitgaande demping, bandenspanning, balhoofdhoek, naloop etc. Steveman's bike viel op want had een speciale demper gemonteerd op z'n uitlaat..... nog nooit gezien... EEN ORGINELE!!!
FZSsemans ging z'n fiets nog ter plekke poetsen in een poging de luchtweerstand te verlagen, niet in de gaten hebben dat zijn eigen postuur het grootste probleem is in deze...

De TieMMieT petjes werden uitgedeeld en als een collectieve coming out met trots gedragen. Hoewel Steveman geen petje wilde, viel hij qua geaardheid aardig door de mand. Huurt namelijk een zwart leren race overal die alleen comfortabel draagt wanneer je in gebukte houding door de paddock loopt _O- *O* :j .... waarbij we nu ook een masochistische kant vermoedden: hij liep namelijk veel rechtop en dat moet, met zo'n strakke raceoverall, toch aardig trekken in het kruis!

IMG00058.jpg


Dan even langs de technische keuring waar ze kijken of je fiets wel circuitwaardig is: banden, remmen, ketting en dempers wordt even nagekeken en of er geen onderdelen afvallen. Die van Bleu_eyes werd in 1e instantie afgekeurd omdat ie te hard glom: die schittering kan gevaarlijk verblindend werken op je medecoureurs. Ter plekke even wat snot uit gesmeerd over het hoogglans aluminium en toen was het OK:
files%5C20100417%5C17-04-2010%5COverige%5Clarge%5Cleukopdefoto_664247.JPG


Voor mij is het altijd weer spannend of ze alleen de motor keuren of ook de berijder gaan doorlichten:
files%5C20100417%5C17-04-2010%5COverige%5Clarge%5Cleukopdefoto_664255.JPG


Een lichte nervositeit zinderde in de pitbox en iedereen was razend benieuwd wat hem te wachten stond. De tijd tikte traag voorbij, maar toen was het onze beurt!

Opstellen in de pitlane, waar gaan we staan? Vooraan bij de A/snelle groep, of achteraan bij de H/langzame groep? Zolang staan treuzelen dat er geen keuze meer was: aansluiten daar waar nog plek was!

De 1e sessie is een echte verkenningsronde: toeren over het circuit. Gewoon om het te ervaren: die brede plaat asfalt, de bochten links en rechts, de klimmetjes een de afdalinkjes. Jordy was duidelijk teleurgesteld: 'dat moet toch echt wel wat harder gaan de volgende keer!' Rustig maar jongens: de dag is nog lang!

FZSsemans aan het toeren:
files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_664905.JPG


Bleu_eyes aan het toeren:
files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_664910.JPG


HJ aan het toeren :? :
files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_664895.JPG


De tijd tussen de sessie wordt gevuld met sterke verhalen en slap geouwehoer. Rond een uur of twaalf arriveert ook de MT-03 Fanclub: ElHippo en Roel03. Leuk jongens!

Het MT-03 raceteam weert zich dapper op de baan en laat menig supersporter in frustratie naar zijn veerafstelling grijpen of een andere smoes bedenken! Het is idd niet te geloven hoe sommigen op een +100PK supersport rijden terwijl ze met geen goed fatsoen een bocht door komen! Wel lachen dan als je na een paar bochten achter je kijkt en een heel gat ziet tot aan de eerstvolgende GSXR750R!

[rest komt nog... eerst eten!]

...

[lekker! en nu verder...]

of gewoon een beetje drukken en in het wiel hangen van zo'n buikschuiverpiloot:

... door HJ...
files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_665589.JPG


... door Bleu_eyes...
files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_666055.JPG


... door Jordy...
files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_666043.JPG


Sturen gaat dan ook steeds beter naarmate de dag vordert:

files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_666080.JPG


files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_666079.JPG


files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_665533.JPG


Na de 3e sessie wordt er een en ander geschoven om de groepen wat 'coherenter' te maken zodat de onderlinge snelheden wat beter op elkaar afgestemd raken. Anders wordt het een zootje op de baan, omdat groepen elkaar continue inhalen, zoals hier:
files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_664951.JPG


En zo komt er een beste man met een dikke BMW R1200ST bij ons cluppie.... die duidelijk nog veel moet leren. Nou heb ik zelf heel wat jaren op soortgelijk apparaat rond gereden dus weet wel hoe hard je er mee kunt:
Assen2006-1LR.jpg


... deze meneer niet :N Zijn achterwiel blokkeert bij het aanremmen van bijna iedere bocht (veel te bruut op de rem + gecombineerd remsysteem), de cardan reageert heftig wanneer hij na de bocht vol op het gas gaat... terwijl hij in de bocht bijna stilvalt! Lastig om achter te rijden en 1x ligt zijn tempo middenin de bocht zo laag dat ik er noodgedwongen buiten omheen moet sturen:
files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_665454.JPG


Nadien heb ik hem wat tips gegeven waarvan de belangrijkste is: later insturen en vloeiend rijden. Net als een MT-03 heeft zo'n dikke boxer koppel all-over-the-place dus gewoon lekker op het gas laten rollen en alleen hier en daar een beetje bijremmen. Ook op de weg, bv. in de Eifel of Schwarzwald, werkt dat goed om de bochtjes aan elkaar te reigen.

De laatste sessie vraag ik of ik in de A-groep (de snelste) mag meerijden. Die doen 2minuut30 over een rondje dus dat moet kunnen gezien mijn rondetijd vorig jaar. Ik meld me bij het A-clubje en wijs op m'n EMTEEtje.... De voorrijder van die groep benadrukt nog dat zij wel 'echt snel rond gaan, en dat ik maar gewoon moet proberen om ze bij te houden...' ... 'We zien wel' antwoord ik ;) De anderen rijden op een geprepareerde circuitfiets, een Yamaha R6 en een GSXR600R ofzo, terwijl de voorrijder een Ducati 999 bestijgt. Ben benieuwd hoe hard dit gaat!

files%5C20100417%5C17-04-2010%5CGroep%201%5Clarge%5Cleukopdefoto_666012.JPG


Dat valt allemaal nog mee. Wel echt lekker los kunnen gaan. Ik reed de 2e ronde achter de voorrijder en die keek na de Hugenholz achterom over zijn linker schouder en zag... niks 'Ha, die MT is weg....' totdat ie over zijn rechterschouder keek.... 'Verdomd hij zit aan m'n wiel'... Hup nog een tandje er bij, maar hij raakte me niet kwijt en op het rechte stuk na de Vodavone moest hij van het gas.... .om op de rest te wachten }) MUHAHAAHA!!!

Na afloop vraag hij me hoe het ging: 'Mooi tempo!' Hij weer: 'Sorry, dat het niet harder ging. M'n achterband begon te glijden .... blablabla....' ... en de rest heb ik niet gehoord 8-)

Kortom een mooie afsluiting van een mooie dag. Terug naar de box, de spiegels er weer op en huiswaarts gingen wij!

Heren bedankt voor de gezelligheid en totdevolgendekeermaarweer!

HJ
 
Laatst bewerkt:
hehe...nog steeds een beetje hoor...weet dat er nog veel meer uit te halen viel, maar gezien dit de eerste keer was denk ik dat het goed is dat we het op dit tempo gedaan en opgebouwd hebben!
 
zou ik wel doen. twee verschillende banden qua merk is niet okee! dus tenzij je geld te veel hebt gooi je er voor en achter nieuw plakrubber onder, maar ik zou het niet doen
 
Ik zei nog, 10% is een understatement!

Twee banden van hetzelfde merk (en dus zelfde filosofie betreft vervorming van 't carcas etc etc) kan ik zeker aanraden. Zo is de combinatie Bridgestone en Michelin een zeer onwenselijke bijvoorbeeld.

Al is het alleen al voor tussen de oortjes...
 
Laatst bewerkt:
Vraag ik heb gister mijn ketting schoon gemaakt en opnieuw in gevet. Bij het schoonmaken voelde ik iets speling van mijn achter tandwiel.Hoop dat dat normaal is?
 
Vraag ik heb gister mijn ketting schoon gemaakt en opnieuw in gevet. Bij het schoonmaken voelde ik iets speling van mijn achter tandwiel.Hoop dat dat normaal is?

't Tandwiel zit op rubbers bevestigd "transmissiedemping". Bij mij zijn ze laatst vervangen, en nu zit ie meteen een stuk strakker...

Maar een beetje beweging is op zich geen ramp, vanaf hoeveel beweging 't dat wel is, weet ik eerlijk gezegd ook niet :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan