Het MT-03 Topic deel Vieah! *insert zwarte zijn sneller grap

Status
Niet open voor verdere reacties.
gister moest ik naar mijn werk, wil de MT niet starten.. als contactsleutel erin deed verlichting alles ging aan. maar druk ik start valt alles uit......
uiteindelijk na wat testen blijkt dat mijn accu gewoon kapot bale maandag ff ergens een nieuwe halen.

Is die echt stuk? Heb het zelfde gehad, en dacht toen ook dat de accu stuk was, maar het bleek dat de massa kabel niet helemaal goed op het frame aangesloten was. Volgens de monteur een bekende kwaal.
 
@Rupke
@Danny
ja volgende week (9mei) ga ik er zekerste weten heen, ik woon vlakbij nijmegen,
en jullie, wonen jullie op de route naar veenendaal kunnen we samen rijden. en anders zien we mekaar daar wel... misschien dat ik één van me vrienden als bijrijder meeneem
vinden dit soort dingen ook leuk

ik neem dan ook HD camera mee want er zullen zekers burnout en stunts komen altijd leuk om op de film te zetten

@surfdude
thx voor de tip zal morgen ff checken of het dat is wou morgen al een nieuwe accu gaan kopen.
 
Laatst bewerkt:
motor forum mega miet............. kom op, je snapt 'm wel. wij bestelden pils jij een breezertje. toch?
 
Laatst bewerkt:
@danny idd dat is goed idee

wie van jullie hebben een powercommader? want ik wil er miss toch een in laten bouwen.
ik heb ff een aantal pagina's terug bekeken waar jullie het over de PC 3 hadden.
maar nog niks gelezen over jullie ervaring er over.

hoeveel PK / koppel heb je erbij
wat is het rijgedrag onder 2500 toeren

als ik het laat doen zal ik waarschijnlijk naar power-point in Tiel gaan,
maar wat hebben jullie daar betaald. ik had hem een mail gestuurd en zij dat het €450 kost voor PC3 + montage + aftellen op testbank. en dan natuurlijk een K&N luchtfilter á €45 kopen.
 
@danny idd dat is goed idee

wie van jullie hebben een powercommader? want ik wil er miss toch een in laten bouwen.
ik heb ff een aantal pagina's terug bekeken waar jullie het over de PC 3 hadden.
maar nog niks gelezen over jullie ervaring er over.

hoeveel PK / koppel heb je erbij
wat is het rijgedrag onder 2500 toeren

als ik het laat doen zal ik waarschijnlijk naar power-point in Tiel gaan,
maar wat hebben jullie daar betaald. ik had hem een mail gestuurd en zij dat het €450 kost voor PC3 + montage + aftellen op testbank. en dan natuurlijk een K&N luchtfilter á €45 kopen.


Kijk hier: hjr1100s in "Het Yamaha MT-03 topic"

en hier Blue_eyes in "Het Yamaha MT-03 topic"

maar eens voor wat info.

Met name in het eerste MT-03 hoofdstuk vind je veel info wanneer je ff zoekt op PC of PowerCommander.

Niemand van ons heeft hem bij PowerPoint in Tiel laten afstellen, simpelweg omdat die vrij nieuw is, en wij al wat langer rondrijden met een PC.

Monteren en afstellen is circa 1 à 1,5 uurtje werk als je het op je gemakkie doet, dus da's zegmaar 60 euro arbeidsloon en 40 euro voor een run = 100 euro.

De PC 3 kost circa 300 euro dus dan is 400 a 450 euro wel realistisch, maar ik denk dat je met een beetje onderhandelen er wel iets af kan krijgen, of vraag er het K&N luchtfilter gratis bij, scheelt hem slechts de inkoopprijs en jou de verkoopprijs, is een win-win dus voor beiden.

PowerPoint Tiel is een goeie en officiële Dynojet dealer, dus die kan je met een gerust hart aan de gang laten gaan heeft Hans Kerkhoven (importeur en research center Dynojet te Oss) me een keer verteld.

Gewoon doen, maar verwacht geen wonderen qua extra power, hij loopt mooier en trekt iets mooier en makkelijker door, en het aan/uit effect is vrijwel weg.

Ennuh, onder de 2500 toeren is een "No Go Area" voor de MT-03, dan heb je grote kans op bokken wanneer je niet in de juiste versnelling rijdt, en dat is niet goed voor je aaandrijflijn en versnellingsbak.
 
Laatst bewerkt:
keej dankjewel.

toen ik tijdje terug bij termaat was en die man met de Xt660 sprak, zei hij dat hij een 60pk had na de PC3+ leovince uitlaat en uitlaat systeem + K&N + denso iridium.
maar kan ook zijn dat ik hem iets had horen zeggen over een andere krukas weet ik niet zeker.

maar iig bedankt heb ik weer wat stof om over na te denken.
 
@ surfdude thx man ff mijn - draad v/d accu nagelopen en die zat nog goed aan boutje vast,
d8 hoe kan ie dan geen goed contact maken, maar boutje losgedraaid en toen wist ik waarom ie geen goed contact maakte
full

full


linkse is dat boutje ( helemaal oxideerd) hoort er als de rechtse uit te zien.
daarna nog ff aan elkaar doorgelust met draadje en ik kon de motor weer starten.
 
niet om het een of ander maar die massa moet niet over dat stalen plaatje lopen maar 1 blokmoertje verder naar achteren. ook dat wille doorlussen gaat op termijn minder goed want dat staal oxideerd zoals je merkte. direct aan het blok en meteen een beetje kopervet eraan. Want dat loskrijgen gaat steeds lastiger.
 
zo te zien zie ik een kabel schoen, kan je niet beter op het blok doen met een cupal ring er tussen (1 kant koper, 1 kant alu) of is het geen alu blok?
 
@ surfdude thx man ff mijn - draad v/d accu nagelopen en die zat nog goed aan boutje vast,
d8 hoe kan ie dan geen goed contact maken, maar boutje losgedraaid en toen wist ik waarom ie geen goed contact maakte

Scheelt toch weer een paar munten. Kan je misschien de MT-03 Powercommander van kopen die op Marktplaats staat, al weet ik niet wat zoiets 2de hands moet kosten.
 
ik denk niet dat ik mee ga
heb bij iemand een belachelijke prijs neer gelegd
voor 60 m2 plofond te stuccen en hij is akoord gegaan
dus nu moet ik dat zaterdag en zondag maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan