Is het ookMet "On tour" bedoel ik natuurlijk als je meerdere dagen onderweg bent. Dan is het toch wel zo verstandig om na vijf á zeshonderd km. de kettingspray te gebruiken. Dan is de middenbok ideaal.
Yes, Breda, werk regelmatig in Etten-Leur
Jij hebt toch die hyperpro las ik ergens? Bevalt ie?
Klopt inderdaad, zit er nu 2 weken op volgens mij. Is echt een wereld van verschil. In plaats van 3x naveren na een drempel is het gewoon bam-bam klaar met veren. Het is dat ik hem voor een mooie prijs kon overnemen van iemand, anders had ik het niet gedaan hoor. Dikkere olie in je voorvork is ook een dikke, en redelijk goedkope, tip.
Ben heel benieuwd naar die FT Ecu kit.
Als je jouw bevindingen zou posten zou ik dat wel waarderen
En wat je allemaal nodig hebt qua hard/software om dit te kunnen doen.
Ik geloof dat je 1 licentie afkoopt voor motor toch?
hahahaa, We're sorry but all combinations for this product are currently out of stock.
Lekker hoor
Nu maar hopen dat deze op tijd binnenkomen, zo niet dan zit me ondertussen al te beraden hoe risicovol het zou zijn om terug naar Nederland te rijden met de motor in de huidige staat (350km).
Het resevoir (zo noemt de handboek het, maar is volgens mij meer een expansievat, correct me if I'm wrong)is er inderdaad vanaf gevallen. De radiateur zelf zit wel gewoon vol met koelvloeistof, deze heb ik nog specifiek gecontroleerd en iets bijgevuld (100ml ongeveer erbij). De motor staat gewoon stil sinds het resevoir weg is, in deze toestand ga ik er zeker niet voor de lol erop rondrijden.Neem mij niet kwalijk. Je bent dus nu op vakantie met je motor terwijl er geen koelvloeistof aanwezig is? Begrijp ik dat goed?
Dat was ook mijn eerste gedachteNeem mij niet kwalijk. Je bent dus nu op vakantie met je motor terwijl er geen koelvloeistof aanwezig is? Begrijp ik dat goed?
Hoi allemaal,
Eind deze maand ben ik ook in het bezit van een nieuwe MT07 in de kleur blauw. Moet alleen over 1.5week nog op voor AVD examen. Heb al veel in deze topics gelezen en dacht laat ik me ook eens aanmelden. Aangezien het nieuw is hoop ik ook nog eens gebruik te kunnen maken van jullie tips en adviezen.
Heb via Barracuda al valdoppen en een korte kentekenplaat houder besteld. Alleen kwam ik er achter dat ik dan ook andere knipperlichten moet hebben. Maar ik heb de tijd nog even gelukkig.
zo niet dan zit me ondertussen al te beraden hoe risicovol het zou zijn om terug naar Nederland te rijden met de motor in de huidige staat (350km).
Bedankt voor het advies, wil er zelf liever ook geen lange reis mee maken in deze toestand vanwege alle genoemde gevaren. Het resevoir staat sinds maandag in de bestelling bij de lokale Yamaha dealer en zou vandaag of morgen binnen moeten komen. Duimen dat dit inderdaad ook gebeurt en ik snel weer kan genieten van deze heerlijke fiets.Gewoon niet doen. Koelvloeistof gaat eruit lopen, koelvloeistof voor je achterband betekend op je plaat. Niet voldoende koelvloeistof (hoe kan je dat controleren als je geen reservoir hebt waar je het min/max level ) is warm lopen motor = kromme kop = stilstaan.
Zoek anders Yamaha dealer in de buurt op en haal daar het reservoir (desnoods halen ze het van een nieuwe motor)
Ik zou echt niet gaan rijden zo.
Suc6
Hoi allemaal,
Eind deze maand ben ik ook in het bezit van een nieuwe MT07 in de kleur blauw. Moet alleen over 1.5week nog op voor AVD examen. Heb al veel in deze topics gelezen en dacht laat ik me ook eens aanmelden. Aangezien het nieuw is hoop ik ook nog eens gebruik te kunnen maken van jullie tips en adviezen.
Heb via Barracuda al valdoppen en een korte kentekenplaat houder besteld. Alleen kwam ik er achter dat ik dan ook andere knipperlichten moet hebben. Maar ik heb de tijd nog even gelukkig.
Inmiddels zit het resevoir er weer op. Wat kan een plastic bakkie toch duur zijn, maar ben allang blij dat het is gefixed en ik weer lekker mobiel ben.Bedankt voor het advies, wil er zelf liever ook geen lange reis mee maken in deze toestand vanwege alle genoemde gevaren. Het resevoir staat sinds maandag in de bestelling bij de lokale Yamaha dealer en zou vandaag of morgen binnen moeten komen. Duimen dat dit inderdaad ook gebeurt en ik snel weer kan genieten van deze heerlijke fiets.
Inmiddels zit het resevoir er weer op. Wat kan een plastic bakkie toch duur zijn, maar ben allang blij dat het is gefixed en ik weer lekker mobiel ben.
Overigens sprak ik de Nederlandse Yamaha dealer vandaag nog die aangaf dat ik wat hun betreft prima naar Nederland had kunnen rijden zonder resevoir, daar waar de Duitse dealer juist aangaf uiterst voorzichtig te doen en zo min mogelijk ermee te rijden. Altijd leuk als beoogde deskundigen elkaar tegenspreken. Gelukkig hoef ik de keus om al dan niet terug te rijden zonder resevoir niet meer te maken.