Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wel, heb het gisteren kort kunnen testen maar er was relatief veel wind. Ik ben zelf maar 1m70, dus het bevalt me wel goed.
Er zijn er ook heel wat minder beschikbaar omdat de gaten anders zijn dan die van de 2014-2017.

Windscherm Puig Sport Yamaha MT-07 2018

Is deze, had graag de carbon gehad. Maar +-€33 meer vond ik wat asburd...
 
Dat is een mooie oplossing, vind die tassenset trouwens ook een van de mooiere :t

Prima tassenset idd :t. Omdat de set niet waterdicht is zitten er binnentassen bij. Afgelopen weekend de tassen gewoon laten zitten en de binnentassen - met daarin de bagage - er uit gehaald. Hoef je de tassen er niet af te halen. Konden hier mooi de flesjes water in met die warmte :P . Met het rijden merk je ook niets van de tassen. Dus dikke prima :t .

Heb ze trouwens nog met een extra spanbandje op de duoseat steps vastgezet. Zit dan net wat steviger naar mijn idee.

Ha wim wat leuk, ik vertrek morgen met 4 vrienden naar de Eifel, overnachten ook bij Bikers Moment. Kan niet wachten, heerlijk rijden daar.

Gaaf man :] :t . Veel plezier ieder geval. Met 4 man is dat ook prima. Eind mei met 6/7 man geweest. Met 2-4 personen kun je net wat meer doorrijden en kost tanken/eten ook minder tijd _O- :P .

Windschermpje gemonteerd, heb nu tenminste niet meer het gevoel dat ik van de moto zal gecatapulteerd worden boven de 80km/u (lichtgewichtje :) ).

[~[url="https://preview.ibb.co/fOpiwU/IMG_0617.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/egtyVp/IMG_0618.jpg"]afbeelding~][/url]

Wat is jullie mening trouwens over het verwijderen van de DB-killer? Die euro4 akrapovic met de carbon tip klinkt best ok, maar ik zou het toch graag een tandje luider willen.
Naar het schijnt is het verwijderen hiervan wel absurd luid, maar eventueel een beetje aan knutselen en terug plaatsen?
Of gewoon een no-go?

Heb een tijd geleden een schermpje op mijn MT gezet. Net wat hoger dan de jouwe. Heb deze er na één buitenlandtrip er ook weer afgehaald. Kreeg alle wind op mijn helm, in plaats van op mijn lichaam. Ben ook niet de zwaarste trouwens (61 kg bij 1,71 meter).

Andere uitlaten doe ik niet meer aan. Houd hem lekker origineel. Val ik ook niet meer zo op ;) ."Vroeger" was dat een ander verhaal _O- . Toen voorzag ik elke motor van een andere uitlaat.
 
Wat is jullie mening trouwens over het verwijderen van de DB-killer? Die euro4 akrapovic met de carbon tip klinkt best ok, maar ik zou het toch graag een tandje luider willen.
Naar het schijnt is het verwijderen hiervan wel absurd luid, maar eventueel een beetje aan knutselen en terug plaatsen?
Of gewoon een no-go?

Ik heb de oude titanium op mijn 2018 geschroefd. Klonk met db-killer bijna net zo ruk als de originele uitlaat. Die db killer zat met een bout vast, maar de db killer zelf zat zo vast als een huis en moest met een beetje beleid en veel geweld losgemaakt worden. Ik weet niet of het geluid verschilt, volgens mij is het alleen het carbon kappie en een vaste katalysator en db killer verschillend m.b.t de nieuwe euro-4 versie.

Ik heb in mijn oude db killer ook een 4 tal gaatjes van 4mm geboord, maar dit maakte qua geluid niet echt een verschil. Custom db-killer laten maken, nu maakt een lekker geluid maar is het niet te overdreven.
 
Laatst bewerkt:
Had ik volgens mij al eens eerder gepost.

Hier kun je goede kwaliteit DB-killers kopen van verschillende merken:
http://db-hunter24.de/db/akrapovic/
Nu weet ik niet of jullie de 40mm of 42 mm moeten hebben voor de akra?
Ik heb een Sc-Project.

Zodat je dus de originele op de achtergrond kan houden:)
Dat zou ik doen en zeker voor dat geld....
En je doet nog eens een keer wat zelf:) Gaatje boren :Z

Was ik ook wel een keer van plan voor mijn uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
w0l0g1.jpg



Yaaaay Gister een nieuwe uitlaat gemonteerd!
wauw wat een bruut ding :} :}
 
Onderhand maar eens een plaatje van de mijne posten. De meeste accessoires zitten er zo wel op, behalve rem- en koppelingshendels en misschien nog een kapje... Maar de fun-pot is onderhand wel leeg.

full


EDIT: De db-killer zit er hier wel in, expres zo gemaakt omdat de open pijp er toch wat gaver uitziet :t
 
Laatst bewerkt:
Ah, een kleine 4 uur later en toen beland op de eerste pagina van (alweer) dit IIIe topic deel. Na 77 pagina's intensief en geïnteresseerd lezen (Ja, ik weet dat ik "terug" las) - besloten om zelf te registeren en daarom ook gelijk mijn eerste post!

Mijn naam is Willem.

Ik wil graag z.s.m. een MT07 aanschaffen om, net zoals jullie, te genieten van deze mooie beestjes. Ik moet nog met een A2 rijbewijs rijden, dus for the time being een 35KW. Vandaar dat ik er aan denk om hem met de kop er af / ingereden te kopen, zodat dit op termijn wat scheelt wanneer ik wil upgraden!

Iemand tips/tricks/verwijzingen m.b.t. aanschaf? Op het moment aan het onderhandelen over een MT07 35KW uit 2015 met c.a. 7500km. Enige opties: Sliders en tanktas. Niets bijzonders dus. (Wat zal ik hier maximaal aan uitgeven?! En waar moet ik op letten bij bezichting/testrit?)

Wil het liefst een volledig zwarte (of deels - gezien het jaar, en dan poedercoaten). Opties die ik sowieso er op wil zetten: korte ketenplaathouder, led lampjes achter/voor en smoke flyscreen.

Dank voor jullie geduld m.b.t. mijn lange bericht! :-)
 
Ah, een kleine 4 uur later en toen beland op de eerste pagina van (alweer) dit IIIe topic deel. Na 77 pagina's intensief en geïnteresseerd lezen (Ja, ik weet dat ik "terug" las) - besloten om zelf te registeren en daarom ook gelijk mijn eerste post!

Mijn naam is Willem.

Ik wil graag z.s.m. een MT07 aanschaffen om, net zoals jullie, te genieten van deze mooie beestjes. Ik moet nog met een A2 rijbewijs rijden, dus for the time being een 35KW. Vandaar dat ik er aan denk om hem met de kop er af / ingereden te kopen, zodat dit op termijn wat scheelt wanneer ik wil upgraden!

Iemand tips/tricks/verwijzingen m.b.t. aanschaf? Op het moment aan het onderhandelen over een MT07 35KW uit 2015 met c.a. 7500km. Enige opties: Sliders en tanktas. Niets bijzonders dus. (Wat zal ik hier maximaal aan uitgeven?! En waar moet ik op letten bij bezichting/testrit?)

Wil het liefst een volledig zwarte (of deels - gezien het jaar, en dan poedercoaten). Opties die ik sowieso er op wil zetten: korte ketenplaathouder, led lampjes achter/voor en smoke flyscreen.

Dank voor jullie geduld m.b.t. mijn lange bericht! :-)

Welkom bij de club Willem. Als je er toch wat meer extra’s op wilt hebben, Gebben motoren heeft nog een hele mooie 35KW staan met een boel leuke extra’s erop. Is zeker het aankijken waard.
 
Ah, een kleine 4 uur later en toen beland op de eerste pagina van (alweer) dit IIIe topic deel. Na 77 pagina's intensief en geïnteresseerd lezen (Ja, ik weet dat ik "terug" las) - besloten om zelf te registeren en daarom ook gelijk mijn eerste post!

Mijn naam is Willem.

Ik wil graag z.s.m. een MT07 aanschaffen om, net zoals jullie, te genieten van deze mooie beestjes. Ik moet nog met een A2 rijbewijs rijden, dus for the time being een 35KW. Vandaar dat ik er aan denk om hem met de kop er af / ingereden te kopen, zodat dit op termijn wat scheelt wanneer ik wil upgraden!

Iemand tips/tricks/verwijzingen m.b.t. aanschaf? Op het moment aan het onderhandelen over een MT07 35KW uit 2015 met c.a. 7500km. Enige opties: Sliders en tanktas. Niets bijzonders dus. (Wat zal ik hier maximaal aan uitgeven?! En waar moet ik op letten bij bezichting/testrit?)

Wil het liefst een volledig zwarte (of deels - gezien het jaar, en dan poedercoaten). Opties die ik sowieso er op wil zetten: korte ketenplaathouder, led lampjes achter/voor en smoke flyscreen.

Dank voor jullie geduld m.b.t. mijn lange bericht! :-)

Welkom Willem :t . Ik zie bij Gebben motoren in Rogat idd een mooie 35KW MT-07 staan. Wellicht wel een stukje rijden voor jou, maar een hele goede motorzaak (klik).
 
Welkom Willem :t . Ik zie bij Gebben motoren in Rogat idd een mooie 35KW MT-07 staan. Wellicht wel een stukje rijden voor jou, maar een hele goede motorzaak (klik).


Dank je, Wim! Ik heb hem bekeken. (Onhandig dat zij geen directe links hebben zeg. Alle occasions komen uit bij dezelfde link.)

Ik vind hem ietwat aan de prijs voor een MT met meer dan 10k km er op zitten. De opties zijn wel interessant, echter niet (zo) veel geld waard.

Momenteel ben ik bezig met een zwart/grijze MT07 uit 2015, 7.5k km. Ik probeer hem te kopen voor €6000,- en dan laat ik er zelf korte kentekenplaat opzetten, incl. led knippers, smoke windscreen. Kost mij totaal €200,- en ben ik nog stuk goedkoper uit. En heb ik de motor in mijn kleur. Toch?! :?

Wat vinden jullie nog meer écht fijne opties? Dus niet voor de kick / personaliseren maar puur technisch gezien.
 
Dank je, Wim! Ik heb hem bekeken. (Onhandig dat zij geen directe links hebben zeg. Alle occasions komen uit bij dezelfde link.)

Ik vind hem ietwat aan de prijs voor een MT met meer dan 10k km er op zitten. De opties zijn wel interessant, echter niet (zo) veel geld waard.

Momenteel ben ik bezig met een zwart/grijze MT07 uit 2015, 7.5k km. Ik probeer hem te kopen voor €6000,- en dan laat ik er zelf korte kentekenplaat opzetten, incl. led knippers, smoke windscreen. Kost mij totaal €200,- en ben ik nog stuk goedkoper uit. En heb ik de motor in mijn kleur. Toch?! :?

Wat vinden jullie nog meer écht fijne opties? Dus niet voor de kick / personaliseren maar puur technisch gezien.
Mocht je evt ook nog een ander uitlaatsysteem ervoor willen, zou ik rond de €5750,- bieden. Ik heb die van mijn vrouw met alle opties die je noemt + Akrapovic lijn voor €6000,- gekocht. Weliswaar een jaartje ouder en met 20k op de teller, maar we zijn inmiddels ook weer een jaartje verder. Succes iig met de aanschaf...
 
Mocht je evt ook nog een ander uitlaatsysteem ervoor willen, zou ik rond de €5750,- bieden. Ik heb die van mijn vrouw met alle opties die je noemt + Akrapovic lijn voor €6000,- gekocht. Weliswaar een jaartje ouder en met 20k op de teller, maar we zijn inmiddels ook weer een jaartje verder. Succes iig met de aanschaf...


Dank je! Ik zit weliswaar al €400,- onder de vraagprijs met een akkoord. Ik twijfel (want kriebelt wel) om er een ander uitlaatsysteem onder te zetten.

Als het maar niet te veel gromt.... _O-
 
Wij zaten €500,- onder de vraagprijs. Wij hadden dat budget om een mt te kunnen kopen en dat de verkoper laten weten, hij kon er op zijn gemak over nadenken en als hij akkoord ging, kon hij het laten weten. Uiteindelijk akkoord als er naast de motor niets meer af ging omdat hij dat bedrag zelf ook al in gedachten had als uiterste prijs. Hij blij, wij blij...

Uitlaatlijn is over het algemeen wel de duurste aanschaf, vandaar. Poen mee, laten zien en dan zeggen dat je dit ervoor neer kan leggen en 'm gelijk meeneemt daarvoor. Nu heb je al een soort van prijsafspraak staan, maar anders wil een pak centen nog wel eens werken om de koop naast de motor te fixen.

Mocht je nou verder erover na willen denken, doe dat dan ook, er staan er zat te koop die het eea aan wensen er al op hebben zitten. Laat je dan niet door emotie leiden, tenzij je 'm echt wil en je zelf vind dat de prijs goed is.

Wat je kan verwachten mbt een proefrit... Ding heeft weinig gelopen en is net een paar jaar oud, die is net ingereden. Als er niks aan ongelukken mee gebeurd is, dan kan je er wel vanuit gaan dat ie gewoon goed is.
 
Laatst bewerkt:
Wij zaten €500,- onder de vraagprijs. Wij hadden dat budget om een mt te kunnen kopen en dat de verkoper laten weten, hij kon er op zijn gemak over nadenken en als hij akkoord ging, kon hij het laten weten. Uiteindelijk akkoord als er naast de motor niets meer af ging omdat hij dat bedrag zelf ook al in gedachten had als uiterste prijs. Hij blij, wij blij...

Uitlaatlijn is over het algemeen wel de duurste aanschaf, vandaar. Poen mee, laten zien en dan zeggen dat je dit ervoor neer kan leggen en 'm gelijk meeneemt daarvoor. Nu heb je al een soort van prijsafspraak staan, maar anders wil een pak centen nog wel eens werken om de koop naast de motor te fixen.

Mocht je nou verder erover na willen denken, doe dat dan ook, er staan er zat te koop die het eea aan wensen er al op hebben zitten. Laat je dan niet door emotie leiden, tenzij je 'm echt wil en je zelf vind dat de prijs goed is.

Wat je kan verwachten mbt een proefrit... Ding heeft weinig gelopen en is net een paar jaar oud, die is net ingereden. Als er niks aan ongelukken mee gebeurd is, dan kan je er wel vanuit gaan dat ie gewoon goed is.


Dank je! Goede tips. Het voordeel is, ze willen wel alle montage doen van de zooi die ik er nog extra op wil hebben. Dat scheelt dan weer wel. Is een dealer! Dat maakt onderhandelen ook een stuk lastiger. Hun bodemprijs al bereikt, volgens mij.
 
Bij een dealer is onderhandelen idd vaak wat lastiger, zij hebben een inkoop/inruil waarde en willen er (logisch) nog wat winst uit halen. Wellicht kan je er nog wat garantie uit halen...

Voor wat ik over de proefritten zei, denk ik dat het met dit model zowel wel voor particulieren als motorzaken geldt.
 
Dank je, Bassie.

Iemand ervaring(en) waar ik voor een net bedrag (en goed) in de buurt van Amsterdam enige onderdelen kan laten poedercoaten?

Ik zit er aan te denken de volgende onderdelen te poedercoaten voor een volledigere "black" look.

a2r70o.jpg


Dank!
 
Ik wil ook kijken of dat mooi staat bij die van mijn vrouw. Weet alleen niet of ik die laat coaten, of dat ik een oem zwart setje op de kop tik... Eerst even kijken of iemand de foto kan shoppen in het fotosoep topic...
 
Wat mag dat kosten?

O-) Staat wel heel gaaf denk ik!
Stond laatst op MP een mooie zwarte rem-schakelset van een schadefiets te koop voor, ik dacht, iets van €125,-.

Denk dat als je zoiets kan fixen en je je eigen set nog voor een mooi prijsje kan verkopen, je zelfs nog wat centen in je pocket kan steken.

De frame covers staan geregeld op ebay.uk of ebay.de te koop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan