Hier wel, tot de temperaturen weer beter worden en de pekel totaal weggespoeld is, komen ze weer buiten...Heeft iedereen zijn motor stilstaan in de winter? Ik heb nog aardig wat km's gemaakt afgelopen 2 maanden. Voor de temperaturen hoeven we het niet te laten hier in Nederland.
Heeft iedereen zijn motor stilstaan in de winter? Ik heb nog aardig wat km's gemaakt afgelopen 2 maanden. Voor de temperaturen hoeven we het niet te laten hier in Nederland.
Heeft iedereen zijn motor stilstaan in de winter? Ik heb nog aardig wat km's gemaakt afgelopen 2 maanden. Voor de temperaturen hoeven we het niet te laten hier in Nederland.
Gecondoleerd.Hij staat lekker gesmeerd en gevet warm in de schuur met zn kacheltje, pas van het voorjaar gaat hij weer de weg op (en om te worden verkocht)
Heeft iedereen zijn motor stilstaan in de winter? Ik heb nog aardig wat km's gemaakt afgelopen 2 maanden. Voor de temperaturen hoeven we het niet te laten hier in Nederland.
Wat moet ik me daarbij voorstellen, althans, wat zou er dan allemaal gedaan moeten worden? Nu zit onze MT al net over de 25k heen, dus is die beurt (waarschijnlijk) al gedaan. Maar ben wel nieuwsgierig...Die 20.000km is een aardige beurt Wim.
Je krijgt je MT anders terug.
Helaas voel je dat ook in je beurs...
Aha ok, dat loopt dan wel op ja.- Nieuwe bougies
- Nieuwe luchtfilter (Kan ik ook nog wel)
- Trottle body sync (Dit ga ik wel een keer zelf doen/leren)
- Nieuwe olie (zou ik ook nog wel kunnen)
- Remmen nakijken en remvloeistof bijvullen (remmen vind ik altijd een beetje tricky is namelijk erg belangrijk dat ze het goed doen)
- Algemeen bouten en moeren controleren zo nodig weer aandraaien (Ook hier moet je de bike goed kennen)
Bij veel van het bovenstaande is een goed momentsleutel wel een must!
Anders zou ik er niet eens aan beginnen.
- In mijn geval nieuwe banden voor en achter
Kost wat maar ik heb het gevoel dat mijn motor veiliger is dan dat ik dit allemaal zelf moet doen.
Ik ben best handig en wil het graag zelf doen maar als ik goed nadenk is dit niet mijn expertise.
Dus hou ik het maar op simpele dingen onderhouden en laat ik een goede beurt aan de dealer over
die daar ook echt verstand van heeft.
Mijn dealer geeft mij ook advies zou er iets vervangen moeten worden.
Die 20.000km is een aardige beurt Wim.
Je krijgt je MT anders terug.
Helaas voel je dat ook in je beurs...
20K beurt heb ik ook bij de dealer laten doen. Was redelijk wat geld maar je krijgt er echt een nieuw voelende motorfiets voor terug. Remvloeistof word elk jaar gedaan vanuit veiligheid.
Tevens, beetje vloeken in de kerk hier maar voor circuit heb ik een andere fiets gekocht
GSXR 600 SRAD van 1996
Dat geloof ik graag! Wilde eerst zelf de grote beurt doen, maar heb daar nu eigenlijk niet zo`n zin in. Daarnaast kan ik mij ook voorstellen dat ze de MT-07 ook aan de computer hangen om afstellingen en dergelijke te bekijken. Die mogelijkheid heb ik thuis natuurlijk ook niet.
Ben heel benieuwd hoe de MT-07 dan straks aan voelt. Ga er overigens vanuit dat ze de remvloeistof ook vervangen. Dat is normaal gesproken één keer per twee jaar.
Netjes Energyre. En ook wel zo slim. Het is eeuwig zonde om je MT-07 in de grindbak te leggen. Van deze natuurlijk ook. Dus beter is het om dat te voorkomen . Had ook eerder een circuitfiets moeten kopen toen ik begon met circuitrijden. Erg jammer dat ik mijn straatfiets heb plat gelegd .
Dat is inderdaad de insteek dat ik deze heb gekocht. Moet overigens nog wel wat aan gebeuren voor ik er mee het circuit op kan, zo veilig mogelijk maken. Voorvorkpoten moeten gereviseerd worden, voorremmen wil ik stalen leidingen, rempomp reviseren etc. Eigenlijk compleet nakijken aangezien het beestje zo'n 8 jaar heeft stilgestaan. De olie is al ververst, nieuwe bougies erin, carb's zijn ultrasoon gereinigd. Er zit echter wel een mega dip in, maar ik vermoed dat dit komt door het K&N filter wat er in zit.
Ah, das een mooi lijstje. Als je je voorvork poten laat reviseren, dan adviseer ik je achterschokdemper ook te laten reviseren. Dan heb je alles in één keer goed. Zo deed dat met mijn racer ook altijd. Waar ga je je vering naar toe brengen ?
Ben ik nog niet over uit dus ik sta open voor suggesties. Tevens kan ik het zelf proberen met de manual, maar weet niet of dit verstandig is.
Ik zou het zeker laten doen. Vering is toch weer een vak apart. Ik sleutelde mijn vering zelf altijd uit mijn racer en bracht het dan naar een veringsspecialist. Ik ging altijd naar Öhlins Rooske. Hij zit in het dorpje Tynaarlo hier vlakbij. Veel mensen uit het ONK brengen hier ook de vering heen. Volgens mij kan opsturen ook. Een man met heel veel ervaring in vering!
Of bij jou in de buurt zoeken natuurlijk. Hyperpro zit volgens mij in Werkendam.