Het MT-07 Tracer topic - deel I

Bedankt voor alle reacties. Het klopt allemaal. De proefrit ga ik zeker maken. Ik was vandaag bij RB motoren, die hadden alleen een nieuwe staan. De demo om proef te rijden moest nog binnen komen. Ik kon hem dus wel even goed bekijken en er op zitten. En ik moet zeggen dat in het echt het achterlicht wel mee valt. Ook de nieuwe uitlaat is in het echt mooier als op de foto. Van de nieuwe top Kuip werd ik helemaal enthousiast. Dus het gaat wordt vervolgd worden. Ik ga eerst mijn KTM-etje terug origineel maken en verkopen. Of ik moet hem goed kunnen inruilen.
Hoe dan ook die Tracer zie ik er nog wel komen.

Grtzz Look.
Leuk! Hopelijk ga je snel slagen in de verkoop en aankoop!
 
Men kan prima achterop zitten, alleen een vakantie duo zou ik niet doen. Het is een compacte motorfiets en dat heeft zn voor en nadelen. Achtervering is instelbaar en bij duo moet je die wel ff op zn sterkste instelling zetten.

Als je bijpassende koffers wilt zou je voor de gt versie kunnen kijken (model vanaf 2020). Volgens mij past er geen helm in de koffer. Anders maakt het merk Shad wel goede koffers die betaalbaar zijn.
 
Tnx, het is idd een compacte fiets. Ruimte voor de duo is nog wel te testen met proefrit, maar dan heb je geen bagage achterop.
 
Ze waren echt verschrikkelijk duur maar wat zijn die Road 6 een fantastische banden zeg. Zoveel tractie en ze gedragen zich heel stabiel in de lange snelle bochten. Nieuwe top snelheid ook gehaald zonder overdadig trillen of instabiliteit.
 
Wat zijn jullie ervaringen met duo e/o bagage?
Bagage achterop gaat prima :P

59041EB9-6EB4-4669-981F-35302F1D3AF0.jpeg
 
Hoi,

Al een tijdje meegelezen en vorig jaar een tracer 7 gekocht. Allereerste motor was ook een Yamaha en daarna Norton en een aantal BMW's
Ik vind het een geweldige fiets. Zeer handzaam.
Ik heb vorig jaar eerst de Tracer gehuurd in Hengelo en er zo ongeveer 400 km mee gereden. Vooral in D. Ik was erg benieuwd hoeveel last ik zou hebben van het windgeruis. Dat was goed te doen . Ik had toen nog earmo oordoppen van zo ongeveer de vorige eeuw. Helaas ben ik die na zoveel jaar kwijtgeraakt. Met de huidige oordoppen (noizz van het schap) valt het windgeruisgeluid erg tegen. Ik heb al een ruit van een GT gescoord, maar dat helpt weinig. Ook het verstellen van de ruit heeft amper invloed op het geluid. Ik heb een vrij nieuwe shoei systeemhelm.
Mijn vorige motor was een BMW k 110 LT en wat kuipcomfort betreft was ik misschien ook wel wat verwend. Ook de bagage mogelijkheden zijn wat beperkter, maar dat is aanpassen en wennen. Ik heb er thans een 50 l topkoffer op en dat gaat prima. Ik moet wel zeggen dat ik ook niet probeer om Rossi te imiteren.
Mijn dochter zit regelmatig achterop en ( 175 cm en +/- 55 kg) en dat gaat prima. Ik merk amper verschil.

Kortom ik heb heel veel schik met deze fiets, maar ik kan iedereen aanraden om een dag een beoogde motor te huren.

Daarnaast heb ik nog een dag een BMW F750 gehuurd in het Sauerland. Was ook een heel fijne fiets, maar ook duur. Daarna nog een proefrit gemaakt op een BMW F 700 en dat viel erg tegen.

Zo werd het de tracer 7.
 
Rinus, ik heb op 4x een FJR, 2x TDM900 en 1x XJ900S nimmer een goede ruit kunnen vinden waardoor herrie van turbulentie van de rijwind werd weggenomen. Een mega-schuifpui (super lelijk) heb ik nimmer gemonteerd gehad.
Uiteindelijk was het dragelijk met een lage ruit, dan wel de ruit in de laagste stand zodat hoofd + helm zich in de 'schone' (geen turbulentie) rijwind/luchtstroom bevond. Wel hield de ruit m'n bovenlichaam uit de rijwind en daardoor minder snel vermoeid raakte.
De gekuipte BMW's (K of R toerfietsen) zijn wat dat betreft goed gestroomlijnd, maar in de zomer weer warm en met meer motorherrie in de kuip. Elk voordeel, hep zun nadeel...
 
wat blijft dat een wijze uitspraak!

Vermoeidheid op de SP kreeg ik overigens juist met lagere snelheden, want met hogere snelheden vermindert de druk je armen naar beneden, dus een andere ervaring dan jij weer hebt met de rijwind, maar natuurlijk ook een andere positie op de motor.
 
Het is idd een luidruchtige fiets. Korter windscherm is stiller. Motorrijden zonder oordoppen is sowieso not done. Maakt niet uit wat voor motor.
 
Het is idd een luidruchtige fiets. Korter windscherm is stiller. Motorrijden zonder oordoppen is sowieso not done. Maakt niet uit wat voor motor.
Ben ik nu ook achter:-(
Het gekke is dat het mij toen (begin jaren 80 niet stoorde) maar nu ik een gehoorbeschadiging heb veel meer.

Bijzonder ervaring met Earmo: Op de mail van oktober en ook op de mail van begin januari werd niet gereageerd.
Bij telefonisch contact kreeg ik als antwoord dat ze wegens drukte geen tijd hadden om op mail te reageren!!!
Ik denk dat ze de autoreply mogelijkheid nog niet kennen.
 
Ik heb ook otoplastieken maar prefereer nogsteeds de M3 1100 schuimdoppen. Die dempen toch echt een stuk beter. De otoplastieken draag ik vrijwel niet.
 
Zelf heb ik al jaren zoiets: Oordoppen MOLDEX® Rockets® Full Detect, SNR-waarde dB 27 | Jungheinrich PROFISHOP

maar dan van een ander merk en vele malen goedkoper (onder een tientje) (geen idee, ooit gekocht bij een motorzaak)... die bevallen met ook prima, makkelijk in te doen en eenmaal in, hoor je nagenoeg niks meer (zeker als ook de helm erover heen zit).

Ik heb 2 paar en wissel ze soms om, maar ze zijn dus ook makkelijk schoon te maken en je gooit niet steeds iets weg (.... misschien moraalridderig, maar ik hou niet zo van dat wegwerp spul...)
 
Wel een aandachtspuntje is het maximale beladingsgewicht. Dat is wat laag voor de 700.

Ik meen iets van 167 Kg max en daar zit je al snel aan:

- 2 personen met hun lichaamsgewicht, al snel iets van 80 + 65 kg = 145kg
- beiden een motorpak met een helm die enige kilo's wegen, dit gewicht wordt nog wel eens vergeten. (pak ca 5 kg, helm 1,6kg x2 =) 13,2kg
- Dan nog de lege kofferset (Blue heeft twee zij- en een topkoffer) met hun eigen gewicht.. 3,5 kg?

Blijft over dat je nog maar iets van 5 kg bagage voor twee personen mee mag nemen.
Lang weekeindje weg met z'n tweetjes? 4 schone onderbroeken en een creditcard!
 
Ik/wij wegen wat minder (70 + 60), maar kan me niet zo goed voorstellen wat er met meer gewicht mis zou moeten gaan. Vering zal wel aangepast moeten worden, maar verder...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan