Het MT-07 Tracer topic - deel I

Voor schijnwerpers en uitlaat heb ik al het nodige klikwerk achter de rug. Voor Blue (2018) hebben de hoge kosten mij telkens weerhouden en blijkt...de huidige standaard uitlaat en het gemis van mooie mistlampen went.. De nood is niet echt meer aanwezig

Plan is op de vrijdagmiddag met de motor naar Utrecht te gaan. Yamaha stand staat natuurlijk op 't program.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Hey collega's, sinds deze middag start mijn tracer niet meer als die in versnelling staat. Ik moet het echt in neutraal zetten om hem gestart te krijgen. Dat was hiervoor niet. Iemand die dit kan verklaren?
 
Hey collega's, sinds deze middag start mijn tracer niet meer als die in versnelling staat. Ik moet het echt in neutraal zetten om hem gestart te krijgen. Dat was hiervoor niet. Iemand die dit kan verklaren?
Misschien sluiting - storing in het schakelaartje van je Jiffy stand.

Grtzz Look.
 
Hey collega's, sinds deze middag start mijn tracer niet meer als die in versnelling staat. Ik moet het echt in neutraal zetten om hem gestart te krijgen. Dat was hiervoor niet. Iemand die dit kan verklaren?
Tijdens het lessen ook een keer gehad op de MT-07 (niet tracer). In dit geval geval lag dat aan de bedrading bij de koppeling. Toen de instructeur wat aan het prutsen was met de draden kon ik de motor wel weer starten (zolang hij de draden op de juiste plek hield), dus misschien die ook eens controleren?
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Voor schijnwerpers en uitlaat heb ik al het nodige klikwerk achter de rug. Voor Blue (2018) hebben de hoge kosten mij telkens weerhouden en blijkt...de huidige standaard uitlaat en het gemis van mooie mistlampen went.. De nood is niet echt meer aanwezig

Plan is op de vrijdagmiddag met de motor naar Utrecht te gaan. Yamaha stand staat natuurlijk op 't program.
Ja, uitlaten zijn duur. Zeker gezien de nieuwwaarde van de motor. Dus ik snap wel wat je bedoel. Ik ga er ook nog van uit dat de standaard uitlaat er op blijft. Althans voorlopig. Maar soms heb ik wel eens een meevallertje. Dan is het een leuk cadeautje voor mij en de Tracer.

Grtzz Look.
 
Plan is op de vrijdagmiddag met de motor naar Utrecht te gaan. Yamaha stand staat natuurlijk op 't program.
Hoi Michel. Bespaar je de moeite. Kom net bij de dealer vandaan. Yamaha heeft geen stand op de beurs.
Volgens hem heeft ook Suzuki en Kawasaki geen stand. Kortom ik vind het programma niet zo denderend.


Grtzz Look.
 
Hoi Michel. Bespaar je de moeite. Kom net bij de dealer vandaan. Yamaha heeft geen stand op de beurs.
Volgens hem heeft ook Suzuki en Kawasaki geen stand. Kortom ik vind het programma niet zo denderend.


Grtzz Look.
Wow, dat wordt dan inderdaad een magere beurs. sjammer... misschien toch even een jaartje overslaan. Motorparkeren kost tegenwoordig ook vijf euro.

Komende vrijdagmiddag nog wel van plan om even naar Bodegraven te rijden, seizoensopener bij Goedhart Motoren. Week daarna dan ipv Motorbeurs misschien naar Hans van Wijk, deze staat ook niet meer op de beurs en organiseert het e.e.a. in de eigen zaak.

Bedoeling is sowieso om motor te rijden, doel is dan toevallig een beurs en waar dat is is dan minder van belang..
 
@ Michel, Arie Molenaar, ook leuk en redelijk in de buurt.

@ Tim, al bekend wat het was?

Grtzz Look.
 
De 'smeerkees' is gemonteerd! Wel een beetje gefrunnik om met dat 'soepele' lijf liggend op de garagevloer het spuitmondje bij het achtertandwiel te plaatsen en het olie aanvoerende slangetjes netjes onder de achterbrug te bevestigen. De ietwat roestige ketting is nieuwigheid!
 

Bijlagen

  • smeerkees 02_DS.jpg
    smeerkees 02_DS.jpg
    125,3 KB · Weergaven: 29
  • smeerkees 01_DS.jpg
    smeerkees 01_DS.jpg
    156,7 KB · Weergaven: 61
Grappig, vrijdagmiddag den laarzen aangetrokken en met Blue op weg naar Bodegraven. De Tomtom nog even van een verse kaart voorzien en een leuke kronkelroute door het groene hart laten voortoveren.

Ik was al eventjes onderweg en reed tussen weidse velden over kleine wegen langs boerderijen en slootjes. Genieten. Stopte de Tomtom ermee! Weg beeld, geen route.

Geen probleem, normaal met een beetje schatten waar de zon staat kun je nog wel een beetje postduif nadoen maar…. Het was geheel bewolkt en grijs. Niet na te gaan waar de zon zich bevond. Noord? Zuid? etc..?

Gevoelsmatig maar op de gok de richting aanhouden waar ik dacht naar toe te rijden, richting Den Haag. Nu braken ook allerlei wegwerkzaamheden mij op. Omleidingen met vele bochten te over.

Zo ruim een uurtje richting Den Haag gereden, dacht ik. Tot er een bord opdoemde met de naam …. Woerden.
Aha, tikkie uit de richting, ik was het zat. De snelweg op en de snelste route naar Bodegraven.

Aldaar was het niet erg druk, een tochtige tent met enkele modellen, verder de winkel als vanouds. Niets gekocht! Wel veel gesproken met wat grijze heren die lange toertochten gemaakt hadden en op nieuwe motoren alweer plannen voor de Dolomieten aan het smeden waren. Allen gepensioneerd en blijkbaar geld en tijd genoeg. Ik ben nog even van mijn pensioen verwijderd maar dat lijkt een goed vooruitzicht.

Thuisgekomen blijkt de houder van de Tomtom -weer- defect. Er staat spanning op het snoertje maar op de contactjes van het dock niet. Waarschijnlijk de zekering, ondanks dat er een afdekkapje over de contacten zit als de navi niet gebruikt wordt.

Nu dus in twijfel. Alleen een nieuw dock kopen? (€ 60,-/ € 90,-) of toch maar gelijk een complete Rider 500 trachten te scoren op de beurs?
 
  • Leuk
Waarderingen: Look
Hallo Hallo,

Ik ben nieuw hier, even voorstellen :W

Onder andere naar aanleiding van de postieve ervaringen op dit forum geinteresseerd geraakt in de Tracer. Ik wil iedereen dan ook bedanken voor het uitgebeid delen van alle ervaringen. Zeer nuttig!

Na uitgebreid proefrijden op de tracer 9, tracer 7 en Tiger 660 sport vorige week een nieuwe Tracer 7 besteld. Net zoals Look een model van vorig jaar, maar wel nieuw. Zelfde kleur (Tech Camo) alleen dan de GT uitvoering. Het is mijn eerste moderne motor, hiervoor een Honda cb 400 gehad van rond 1980 om de periode van licht rijbewijs door te komen. Daarna een tijdje niet gereden, om vervolgens een Honda CB750 Bol D'or aan te schaffen weer van rond 1981. Die laatste is net opgehaald om ruimte te maken voor de tracer. ;) Hopelijk de komende tijd meer rijden, en minder klussen. Dat moet wel goed zitten als ik jullie ervaringen lees qua betrouwbaarheid.

Aangezien het mijn eerste nieuwe motor is, heeft er iemand tips voor het inrijden? Of kwestie van het boekje volgen.
 
Welkom en alvast veel plezier :]
Over inrijden is op het WWW veel te vinden Van super voorzichtig tot onzin.
Zelf heb ik me aan het boekje gehouden qua max toerental (ofschoon dit af en toe lastig is |().
Verder gevarieerd rijden, veel schakelen en ook weer niet te laag in toeren rijden.
Voor de rest rijden alsof je nieuwe banden en remblokken hebt *O*
Het belangrijkste: "Have fun".
 
Tsja, wat zal ik zegge, ha ha. Welkom. Ik denk dat je net zo nieuwschierig bent als ik. Als het goed is gaan ze die van mij morgen klaar maken. Maar kan zo maar een weekje opschuiven want er waren zieken.

Uiteraard volgen de foto’s als die op het erf staat :-)

Grtzz Look.
 
Aangezien het mijn eerste nieuwe motor is, heeft er iemand tips voor het inrijden? Of kwestie van het boekje volgen.
Ik rij nieuwe motoren altijd zo in. Eerst 1000 km veel schakelen en korte stukken rijden. Langen afstanden vermijd ik dan. Als die goed warm is dan gewoon lekker van onderuit doortrekken. Dan mag die gerust wat meer toeren maken. Maar niet constant.
Dat is me tot nu toe het besten bevallen. Ik heb nu 5 nieuwe motoren gehad en me 1 keer aan de inrij instructies gehouden. Die ene keer had ik een behoorlijk olie verbruik. Alle andere keren nooit geel last gehad.

Maar nogmaals mijn mening. Ik zeg niet dat ik het bij het juiste eind heb.

Grtzz Look.
 
Welkom. Gewoon lekker gaan rijden en niet de top qua toerental opzoeken. Je mag best af en toe flink gas geven. Houdt rekening met het inrijden van de banden.
 
Look wat inrijden betreft, eerst de motor rustig (betekent niet truttig) warm rijden en je aan de instructie van de handleiding houden. I.i.g. niet hoog in toeren jagen, maar wel snelheid wat variëren en regelmatig schakelen. Dat lukt het beste op bochtige binnendoor wegen (geen snelweg dus).

UPDATE: Look mz Tsja
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ulmpos. Het was tsja die naar het inrijden vroeg. Maar je tips zijn in ieder geval ontvangen.

Grtzz Look.
 
Terug
Bovenaan Onderaan