Het MT-07 Tracer topic - deel I

De reviewer In www.testmotor.nl (Test: 2022 Triumph Tiger Sport 660 - Testmotor.nl - De nieuwste motortesten) was kritisch t.a.v. de vering en vond de motor "klein" voor langere mensen, maar uiteindelijk toch een zeer goede en mooi afgewerkte motor.
In de test van nr. 22 (meest actuele uitgaven) Moto73 las ik een nog positievere rijtest, een motor tegen een zeer concurrerende prijs... Een geduchte "new kid on the block" in dit segment, o.a. de Tracer 7(GT). Dus Yamaha: "aan de bak"!!! Een 3-cilinder Tracer 7?
De 3cilinder T7 is er al en heet Tracer 9... :P
 
True, maar ik zou voor Yamaha geen reden kunnen verzinnen waarom ze een 700cc 3cil zouden bouwen (en dan ook nog voor de prijs van de 2cil) als ze de de 700cc 2cil en de 900cc 3cil al hebben...

maar dromen mag natuurlijk! 🤔
 
Even een beetje het water testen, waarschijnlijk komt mijn Tracertje binnenkort beschikbaar. Heb geprobeerd om er de ultieme passen-fiets van te maken:
Hyperpro Streetbox
Powercommander V
DNA airbox (Stage 2)
Dynojet afgesteld (77pk op het achterwiel)
EBC HH remblokken
Givi Touring scherm
Comfortzadel
Handvatverwarming
Yamaha (SW-Motech) Zijtassen met bevestiging.
SW-Motech tanktas

Het plan is om in te ruilen, maar mocht ik er hier iemand blij mee kunnen maken dan is dat natuurlijk top! IMG_20210610_141720.jpgIMG_20210610_141839.jpg

Nog wat basisinfo:
Bouwjaar 2016
Kmstand ca. 14k
Prijs in gedachten: €7250
 
Laatst bewerkt:
Is niet de prijsklasse van de Triumph Tiger Sport 660, huidige Tracer 7, Kawasaki, Suzuki en wat er aankomt (zoals bijv. Be-a-Nelli TRK800)...
Nou de insteek van mijn beriggie is dat Yamaha in dit segment en prijsklasse stappen moet zetten om bij de les te blijven wat uitrusting betreft. De Triumph laat zien dat het voor dat geld moet kunnen...
 
Het plan is om in te ruilen, maar mocht ik er hier iemand blij mee kunnen maken dan is dat natuurlijk top!
Waardevolle toevoegingen aan je Tracer. Maar geef ook aan welke bouwjaar, de km-stand en een prijsindicatie. Stel dat iemand iets zoekt of weet van iemand die iets zoekt, dan is dat duidelijk.
Overigens, op welke vervaning heb je je zinnen gezet? Ben benieuwd...
 
Aangezien accessoires bij inruil weinig opleveren: ben je bereid om spullen los te verkopen?
In dat geval heb ik misschien wel interesse in de powercommander.
 
Waardevolle toevoegingen aan je Tracer. Maar geef ook aan welke bouwjaar, de km-stand en een prijsindicatie. Stel dat iemand iets zoekt of weet van iemand die iets zoekt, dan is dat duidelijk.
Overigens, op welke vervaning heb je je zinnen gezet? Ben benieuwd...

Thanks, goed punt! Toegevoegd aan de post! Vervanging wordt een V-Strom 1050!

Aangezien accessoires bij inruil weinig opleveren: ben je bereid om spullen los te verkopen?
In dat geval heb ik misschien wel interesse in de powercommander.

Initieel nog even niet, maar ik houd het in gedachten!
 
Goed bezig, maar wanneer begint voor jou het nieuwe seizoen? Als ik tijd heb, het droog is/blijft (ook het wegdek) en eerder gestrooide pekel is weggespoeld, ga ik bij redelijke temperatuur (± 10° of meer) echt wel rijden. Thermosflesje warme koffie en koekje mee voor onderweg. Het liefst door-de-week, want dan is het lekker rustig...
 
Dat ligt aan het weer. Ik ben wel een mooi weer rijder 😅
Zoals het nu is met overal drek op de weg vind ik er weinig aan.
 
Weet iemand op hoeveel NM de bouten voor de motorbeschermers moeten? Ik heb een setje liggen maar kan op internet niet direct juiste info vinden. Het gaat dus om onderstaande set. Ik heb medium schroefborgmiddel beschikbaar. bvd

IMG_20211123_141657.jpg
 
Uit een servicemanual van een FJR tabel algemene aanhaalmomenten:
- M5 bout 4Nm
- M6 bout 6Nm
Maar voor sommige specifieke toepassingen worden voor deze maat boutjes andere (hogere) waarden aangegeven. Als je deze bevestigingsboutjes in lichtmetaal schroefdraad draait, zou ik zeker niet hoger gaan en zou je inderdaad een beetje schroefborgmiddel kunnen gebruiken. Ik heb dat met deze beschermblokken niet gedaan. Ik doe het meestal op gevoel...
 
Ik weet nog niet zeker of ik ze ga monteren aangezien ik ook valbeugels van sw motech heb liggen. Die gaan er wel op.

Voor die motor-sliders moet ik gaan dremelen in de tandwielkap dus dat heeft niet m'n voorkeur. Valbeugels én motor-sliders is misschien ook beetje overkill.
 
Even een beetje het water testen, waarschijnlijk komt mijn Tracertje binnenkort beschikbaar. Heb geprobeerd om er de ultieme passen-fiets van te maken:
Hyperpro Streetbox
Powercommander V
DNA airbox (Stage 2)
Dynojet afgesteld (77pk op het achterwiel)
EBC HH remblokken
Givi Touring scherm
Comfortzadel
Handvatverwarming
Yamaha (SW-Motech) Zijtassen met bevestiging.
SW-Motech tanktas

Het plan is om in te ruilen, maar mocht ik er hier iemand blij mee kunnen maken dan is dat natuurlijk top! Bekijk bijlage 1712191Bekijk bijlage 1712192

Nog wat basisinfo:
Bouwjaar 2016
Kmstand ca. 14k
Prijs in gedachten: €7250

Leuke fiets, zo eentje heb ik ook...:+
 
Even een beetje het water testen, waarschijnlijk komt mijn Tracertje binnenkort beschikbaar. Heb geprobeerd om er de ultieme passen-fiets van te maken:
Hyperpro Streetbox
Powercommander V
DNA airbox (Stage 2)
Dynojet afgesteld (77pk op het achterwiel)
EBC HH remblokken
Givi Touring scherm
Comfortzadel
Handvatverwarming
Yamaha (SW-Motech) Zijtassen met bevestiging.
SW-Motech tanktas

Het plan is om in te ruilen, maar mocht ik er hier iemand blij mee kunnen maken dan is dat natuurlijk top! Bekijk bijlage 1712191Bekijk bijlage 1712192

Nog wat basisinfo:
Bouwjaar 2016
Kmstand ca. 14k
Prijs in gedachten: €7250

Vind je dat het je zo gelukt is om er de ultieme passenfiets te maken..?

Aangezien je hem weg doet misschien niet, maar aangezien je naar een V-Strom kijkt, verwacht ik dat je de ultieme passenfiets ambitie misschien laat varen (ik zou tenminste niet verwachten dat dat een betere passenfiets is dan de Tracer).
 
Hoi allemaal, sinds een maand of 3 ben ik ook in het bezit van een MT07 tracer. Nu ben ik op zoek naar mogelijkheden voor zijtassen te monteren om zo met de moto op reis te gaan. Maar ik geraak er niet zo goed aan uit... Kunnen jullie hier mij een aantal zaken aanraden?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 250872457_10159910037804658_6239306612479762424_n.jpg
    250872457_10159910037804658_6239306612479762424_n.jpg
    233,2 KB · Weergaven: 15
Vind je dat het je zo gelukt is om er de ultieme passenfiets te maken..?

Aangezien je hem weg doet misschien niet, maar aangezien je naar een V-Strom kijkt, verwacht ik dat je de ultieme passenfiets ambitie misschien laat varen (ik zou tenminste niet verwachten dat dat een betere passenfiets is dan de Tracer).

Op krappe passen zoals de Mortirolo of de Umbrail is ie echt briljant in mijn ogen. Maar ik zocht iets meer onverhard capaciteit, en vooral iets meer comfort voor de eerste dag van de trip. Die is meestal iets van 1100-1200 km nl..

En daarnaast is de V-Strom in mijn ogen echt een onderschatte fiets, wel ander segment natuurlijk dan de Tracer. Maar dat ding stuurt als op rails, waarbij de Tracer ook door z'n lagere gewicht en z'n kleinere voorband wat schichtiger is.
 
Keuzestresssss

Aan een nieuwe helm toe. Eigenlijk heeel merkentrouw. Voor kleding valt de keuze al jaren op Rukka (kostbaar maar gaat jaren mee en.. voorwaarde: absoluut waterdicht) Voor helmen geldt hetzelfde. Als meerdere Schuberth helmen gehad en deze zitten comfortabel, zijn stil en licht, zonnevizier, met PINlock én hebben een waterdichte afsluiting.

Probleem is nu, wat wordt de opvolger van de huidige Schuberth S2?

Opties zijn:
- Een nieuwe S2 in de kleur Yellow, past goed bij het zomerpak
- Een nieuwe C5 klaphelm, kleur Blue wat lekker past bij motor Blue én ook bij het Blauwe winterpak.

Wellicht is de systeemhelm C5 handig omdat ik brildragend ben, maar de meeste systeemhelmen die ik gepast heb vallen tegen omdat de kinband altijd zo ver naar achteren zit en dus tegen den adamsappel zit. Moet nog even passen dus.

Als setjes zien ze er mooi uit (C5 bij winterpak / S2 bij zomerpak) maar omgewisseld??

Advies? Hellup!

Helmkeuze.jpg
 
Het beste advies dat iemand kan geven als iemand vraagt over helmen: passen passen passen.
Ieder hoofd is anders. En pasvormen van helmen kunnen ook bij hetzelfde merk nog verschillen.
 
Dank, tot nog toe altijd een goed passende Schuberth gevonden. Ik ga ervan uit dat ook de C5 goed past, maar dat moet inderdaad nog gecheckt worden voor een koop gesloten wordt.

De S2 heb ik al, en deze past dus tot grote tevredenheid.

gek dat ik toch gevoelig blijk te zijn voor het cosmetische effect…..welke is mooier??

de S2 in geel/wit is wel beter zichtbaar…
 
Terug
Bovenaan Onderaan