Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee maar probeer dat maar eens i.c.m. een mond/neus maskerIs het onbeleefd om een systeemhelm (open) op je hoofd te houden als je een tankstation bezoekt?
Ik ben juist zo'n hork die vrijwel altijd z'n helm op houdt. Bij sommige hangt er een sticker op de pomp dat hij af moet, dan zet ik hem wel af. Maar anders houdt ik hem in 9 van de 10 gevallen op.Bij tanken zet ik eigenlijk altijd mijn helm af, maar dat komt ook omdat ik het wel lekker vind om de helm af te zetten en ook wel zo netjes bij de pompbediendes. Overigens dacht ik ook altijd dat het een regel is: helm moet toch af bij de pomp? Alleen bij een onbemande pomp doe ik het niet.
Waarom ga je aan een nieuwe helm dan? Als deze je goed bevalt??Dank, tot nog toe altijd een goed passende Schuberth gevonden. Ik ga ervan uit dat ook de C5 goed past, maar dat moet inderdaad nog gecheckt worden voor een koop gesloten wordt.
De S2 heb ik al, en deze past dus tot grote tevredenheid.
gek dat ik toch gevoelig blijk te zijn voor het cosmetische effect…..welke is mooier??
de S2 in geel/wit is wel beter zichtbaar…
Ok, tnx.Op krappe passen zoals de Mortirolo of de Umbrail is ie echt briljant in mijn ogen. Maar ik zocht iets meer onverhard capaciteit, en vooral iets meer comfort voor de eerste dag van de trip. Die is meestal iets van 1100-1200 km nl..
En daarnaast is de V-Strom in mijn ogen echt een onderschatte fiets, wel ander segment natuurlijk dan de Tracer. Maar dat ding stuurt als op rails, waarbij de Tracer ook door z'n lagere gewicht en z'n kleinere voorband wat schichtiger is.
De huidige Schuberth S2 is ruim zes jaar oud en intensief gebruikt... aan vervanging toe.
Fijne helm, maar qua geluid valt ie me toch wat tegen. De integraal is zóveel stiller.....
Misschien heb je hier wat aan. Persoonlijk zou ik de Neotec 2 eens gaan checken, marktleider voor systeemhelmen. Deze heeft zichzelf reeds bewezen.
Ok, tnx.
En je gaat dan niet voor de T7 omdat de V-Strom wat meer comfort biedt, denk ik? Onverhard lijkt de T7 mij de betere fiets? Ik heb wel op de T7 gereden maar niet op de V-Strom.
Grappig..T7 is nooit een kanshebber geweest, het is vooral een stuk comfort vanwege de hoge dag-kilometrages op vakantie en de mogelijkheid om een gravelpaadje met wat meer vertrouwen te nemen. Ben geen begenadigd offroader, dus een T7 is op dat vlak overkill. Daarnaast is de Strom een ongelofelijk goede stuurfiets, waarbij ik merk dat ik beter rijd vanwege de rust in het rijwielgedeelte (langere wielbasis, groter voorwiel). Maar is dus vooral persoonlijk. V-Strom is op onverhard beter dan de Tracer, ik rijd er makkelijker een hoog tempo op op verhard dan op de Tracer en zeker dan op de T7 en hij is veel comfortabeler dan beiden over lange dag-etappes (8/9/10 uur in het zadel in de Alpen).
V-Strom is misschien niet de meest sexy fiets, maar heb hem bij toeval ontdekt toen ik een weekend een motor moest huren en kreeg hem toen niet meer uit mijn hoofd!
Vind die V-strom zo'n saaie motor, doet echt helemaal niets met me.
Grappig..
Lijkt dat we dezelfde dilemma's hebben. Mijn SMR is tot nu toe mijn ultieme passenfiets, hoewel ik solo liever een 690Duke zou rijden. Een Tracer 7 leek me juist ideaal (iets kleiner dan de SMR maar krachtig genoeg voor 2), dus ik vind het grappig dat de V-Strom jou dan beter past (makkelijker rijdt). Mij misschien ook wel, maar ik ben ook niet zo weg van de looks van de Strom.
Is die verlaging ondertussen al ongedaan gemaakt?Surferboy, is de V-strom ook niet wat groffer in de bouw/grootte? Ik had namelijk wel de V-strom op mijn lijstje gezet vanwege het feit dat het volgens mij een prima fiets moet zijn, echter de dag dat wij de Tracer tegenkwamen, was er geen vergelijk van een V-strom... ik heb me toen laten verleiden door het gemak van de Tracer (maar ja, ik stapte af van een VTR SP-1...)... achteraf vind ik de Tracer dus wat minder geschikt voor langere stukken... en twijfel daardoor continu of ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt.
Echter na 2 jaar CBR600f en daarna 16 jaar op een SP-1 met daarnaast een oude VFR750f, was ik te snel om... ik had gewoon veel meer proefritten moeten maken denk ik. De passen in heb ik helaas nog niet meegemaakt met deze fiets, maar daar was de VTR enerzijds wel heerlijk voor (vermogen en makkelijk sturen), maar door de houding was naar beneden rijden enorm zwaar (je ligt al flink voorover en dan helpt die helling naar beneden niet echt).
Als ik nu bv een Tracer 9 zie staan denk ik ook altijd: volgens mij past dat veel beter bij me omdat het veel groffer lijkt... al heb ik destijds ook op de varadero 1000xl gezeten en die vond ik dan weer te lomp...
De versys stond overigens toen ook wel in die showroom, de 1000 en de 650... maar deze vond ik ook wat lomp... dus ik snap nog steeds niet zo goed waar mijn gevoel vandaan komt dat de Tracer 'te klein' is... terwijl ik veel andere fietsen te lomp lijk te vinden.
Surferboy, is de V-strom ook niet wat groffer in de bouw/grootte? Ik had namelijk wel de V-strom op mijn lijstje gezet vanwege het feit dat het volgens mij een prima fiets moet zijn, echter de dag dat wij de Tracer tegenkwamen, was er geen vergelijk van een V-strom... ik heb me toen laten verleiden door het gemak van de Tracer (maar ja, ik stapte af van een VTR SP-1...)... achteraf vind ik de Tracer dus wat minder geschikt voor langere stukken... en twijfel daardoor continu of ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt.