Het MT-07 Tracer topic - deel I

Hier vorig jaar ook een gevalletje "uitgebroken" kentekenplaathouder. Voorzien van nieuw exemplaar en vastgezet met aan beide zijden grote onderlegschijven voor meer oppervlak.
De kentekenplaat zelf op de hoeken vastgezet met 2 kleine (2 mm) popnagels zodat trillingen of losse handjes ook minder kans hebben.

IMG_0634.jpg


IMG_0636.jpg
 
Laatst bewerkt:
knip... Voorzien van nieuw exemplaar en vastgezet met aan beide zijden grote onderlegschijven voor meer oppervlak.
Als je grote onderlegringen gebruikt (overigens een goede gedachte), dan moet je vlgs. mij de om het boutgat liggende verstevigingsribbetjes weg schuren/vijlen/snijden. Welliswaar verdeel je met de grotere onderlegring de kracht van de vastgezette boutkop over een groter deel van de kentekenplaathouder, maar je verzwakt vlgs. mij het materiaal om bevestigingspunt/boutgat van de kentekenplaathouder, immers die ribbetjes zitten er niet voor nix...
 
immers die ribbetjes zitten er niet voor nix...
Klopt, maar omdat die van de "originele" houder in dun materiaal zitten voegen ze m.i. niets toe, sterker nog: die waren bij mij uit het materiaal gescheurd :?.
Mijn nieuwe houder is iets anders van constructie, alles zit nu vlak tegen elkaar geklemd. Om geen "drukpunten" te krijgen heb ik zelf-borgende moeren gebruikt i.p.v. de veerringen. Een veerring, zeker die met 1 tandje, heeft gewoon een bepaalde voorspanning nodig.
Voor de niet liefhebbers van nylon veerringen: er is ook borgvloeistof gebruikt onder het mom "better safe then sorry" 8)7
Kentekenplaat houders lijken een eenheidsworst maar in detail zijn er best verschillen. Ik denk zelfs dat materiaal technisch er budget exemplaren in de handel zijn die op termijn door weersinvloeden bros worden en gewoon de geest geven.
Grappig is wel dat van alle fietsen die ik heb gehad de eerste (1985 Kawa CSR305 :]) en de laatste Tracer 700 nieuw gekocht zijn. De rest allemaal 2e hands fietsen tussen 5 en 15 jaar oud. Laat ik nu net bij de modernste fiets bijna mijn nummerplaat verliezen :?

"Och vroeger was het echt beter", als je je plaat verloor liet je gewoon een nieuwe maken. Nu heb je een bak administratieve ellende ✍️.
Als deze houder ook faalt monteer ik de plaat net als vroeger met dikke popnagels ergens tegen het frame O-)
 
Goedemorgen heren,
Kan ik hier misschien iemand nog interesseren in een comfort zadel of hoge Givi ruit?



 
Misschien moet je de prijs van dat zadel even aanpassen, nieuw kost het €125 🙄
Precies nampus en dan verkoop je het 2e-hands zadel voor € 80. Lijkt me redelijk voor een 2e-hands die je nieuw voor € 125 kunt kopen. Voor dat bedrag heb ik er ook een gescoord via MP.
 
Oh kak😅
Ik had hem alleen bij Ter maat en Goedhart gezien voor 200 dus dacht dat het nog wel een redelijke prijs was...

125 voor een nieuw origineel comfort zadel is eigenlijk ook geen geld dan, die bagster dingen betaal je zo 300 euro voor.
 
Ikzelf heb op langere ritten vaak 'n fietsbroek onder m'n pak. Werkt prima voor mij. Voor 'n dagje rijden vind ik het standaard zadel niet verkeerd. Had het alleen graag iets hoger gewild.
 
Ik lees online dat die comfort zadels niet echt een vooruitgang is?
Persoonlijk vind ik het comfortzadel ook geen spectaculaire verbetering. Voor mijn gevoel door de wat steviger polstering zit je iets hoger. In de winter draag ik onder mijn Rev'it textielbroek een lange wollen wielrenbroek met zeemleren kruis. In de zomer een lange dunne athletiekbroek waarbij transpiratievocht van de huid wordt weggevoerd.
 
Dank voor de tip. Die kende ik nog niet. Ziet er ook mooi uit het gaat mij vooral om de turbulentie rond de helm te verminderen. Merk jij hierin verschil? Het originele scherm doet dit niet in welke stand ik 'm ook zet. Ik heb dan liever 'n lager scherm dan 'n hoger.
 
Het originele scherm is best wel waardeloos vind ik 🙈 Gelukkig geen last meer van druk op m’n hoofd en schouders met het Givi windscherm.

Na een half jaar twijfelen heb ik het toch maar besteld: een nieuw uitlaat systeem! 🤩 Het is een Mivv Oval uitlaat geworden in Carbon versie. Nog wel even wachten op de levering en dan monteren, ben heel benieuwd hoe het zal klinken.
 
Dank voor de tip. Die kende ik nog niet. Ziet er ook mooi uit het gaat mij vooral om de turbulentie rond de helm te verminderen. Merk jij hierin verschil? Het originele scherm doet dit niet in welke stand ik 'm ook zet. Ik heb dan liever 'n lager scherm dan 'n hoger.
Welke tracer versie heb je? Je mag die ermax sport van mij wel ff proberen. Ik heb een tracer 7 2021. En anders kan je altijd 1 kopen en binnen 2 weken retourneren.
 
Gelukkig geen last meer van druk op m’n hoofd en schouders met het Givi windscherm.
Heb met mijn maar 1.70 m ook nog steeds last van turbulentie op mijn helm. Heb met het originele scherm van de tracer 7 al van alles geprobeerd en ook het GT scherm biedt geen oplossing. Zonder scherm rijden is nog het meest comfortabel maar niet wenselijk. Welk scherm van Givi heb je gekocht en wat is je lengte?
 
Heb met mijn maar 1.70 m ook nog steeds last van turbulentie op mijn helm. Heb met het originele scherm van de tracer 7 al van alles geprobeerd en ook het GT scherm biedt geen oplossing. Zonder scherm rijden is nog het meest comfortabel maar niet wenselijk. Welk scherm van Givi heb je gekocht en wat is je lengte?
Ik heb dit scherm gekocht van Givi en zet ‘m in de hoogste stand:

Mijn lengte is 1,77 m. Zelf merkte ik al gelijk verschil, met jouw lengte zal je het ook goed merken en dan hoef je het scherm niet eens in de hoogte stand te zetten denk ik :)
 
Zo net een setje valdoppen gemonteerd. Besteld bij Ome Ali incl. verzendkosten voor nog geen € 39. De kleur rood op de foto (nogal zoet) is in werkelijkheid wat zachter. Nogal lastig om dat met een bewerkingsprogramma correct te kijgen, want dan worden de donkere kleuren weer onecht...
 

Bijlagen

  • valdop li_DS.jpg
    valdop li_DS.jpg
    310,4 KB · Weergaven: 7
Mijn lengte is 1,77 m. Zelf merkte ik al gelijk verschil, met jouw lengte zal je het ook goed merken en dan hoef je het scherm niet eens in de hoogte stand te zetten denk ik :)
Dank voor je reactie. Heb laatst een tracer GT scherm er op gezet. Deze is ook al 10 cm hoger dan het originele. Deze gaf eigenlijk nog meer turbulentie rond mijn helm. Misschien ben ik juist geholpen door een lager schermpje te plaatsen maar krijg de indruk dat die er niet zijn. Ging vanmiddag al rijdend rechtop staan en had geen last van turbulentie. Nu scherm verwijdert en morgen eens zonder rijden. Kijken hoe dat gaat :)Had bij een naked bike niet het idee dat ik zoveel last had van turbulentie.
 
Nu scherm verwijdert en morgen eens zonder rijden. Kijken hoe dat gaat :)Had bij een naked bike niet het idee dat ik zoveel last had van turbulentie.
Vandaag zonder scherm en inderdaad geen turbulentie op de helm maar normaal windgeruis. Heb nu het originele scherm in de laagste stand en daar moet ik voor nu maar even mee doen. Ieder geval minder turbulentie op de helm maar nu op borst. Vind ik zelf beter. Morgen gaat ze voor een service beurt (1500 km). Afgesproken met dealer dat ik een MT 07 mee mag nemen om te proberen :} Ben benieuwd......
 
De kogel is door de kerk.Vandaag op de MT-07 gereden en dit rijdt voor mij een stuk ontspannender. Gewoon wind en geen turbulentie. Jammer want ik ging juist voor het verwachte comfort van de Tracer. Motor wordt verkocht of ingeruild. Moet nog met de dealer overleggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan