Het MT-07 Tracer topic - deel I

Maar zie je in de Husky een gelijkwaardig motortype voor wat expedities/reizen naar het buitenland betreft?
Heb net een reis van 10 dagen naar de Isle of Man achter de rug op de Husky, en dat is prima bevallen.
Maak op de Husky makkelijker dagen van >400km dan op de Tracer.
 
Welke Husk is dat..?
Vitpilen 701
20220828_101559.jpg
 
Met de Tracer begin ik na 150-200km last te krijgen van m'n zitvlees. Met de Husqvarna zit ik meer voorover en heb ik nergens last van 🤷🏽‍♂️
 
Met de Tracer begin ik na 150-200km last te krijgen van m'n zitvlees. knip...
Dat herken ik wel, ondanks een zogenaamd 'comfort'-zadel. Afgelopen maandag nog rijdend met een Rev'it motorjeans en daaronder een dun ademend, vochtafvoerend strakke sportlegging. Ik overweeg nog een wielrenshorty met een zeemleren kruis te proberen. Maar denk ook aan een Topsellerie zadel. Een motormaatje van me op een Tracer900 is er zeer content mee.
 
Laatst bewerkt:
Op de VTR had ik ook maar een soort plankje onder mijn kont, maar ik kreeg op lange afstanden vaak alleen maar last van mijn polsen/muis van de hand of mijn knieen, zitvlees (heb ik overigens nauwelijks) deed nooit pijn, op de Tracer wel ... Het is vooral de houding denk ik. Het is net als met gewone fietsen natuurlijk, langere afstandsfietsen zit je ook nooit recht op, altijd voorover gebogen en meestal zijn de zadels dan juist hard in plaats van zacht...
 
Met de Tracer begin ik na 150-200km last te krijgen van m'n zitvlees. Met de Husqvarna zit ik meer voorover en heb ik nergens last van 🤷🏽‍♂️
Makes sense (zolang je niet zo veel voorover zit dat je weer last krijgt van je polsen á la een supersport, natuurlijk).
 
Het past dus wel aan de linkerkant, maar rechts niet want de handkap staat verder naar voren :? (altijd al wel gezien dat het scheef was maar nooit last van gehad, ik vrees dus een historisch schade gevalletje)
Ik zie niks wat er echt anders of verbogen is of iets waar ik dat mee kan verstellen, iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Ik merkte precies hetzelfde bij de mijne. Dus wellicht niet per se een schade erfenis?

Voor de geïntresseerden onder ons; ik heb meerdere ruitjes geprobeerd en dit zijn mijn bevindingen.
Standaard ruit: mooi compact, maar dat is het dan ook wel.
Puig touring ruit: mooi vormgegeven en loopt mooi hoog door. Stuk beter tov origineel. Wel smal, doet bij mij niet genoeg op de torso.
Givi touring ruit: heel anders dan de Puig maar breder. daardoor ook beter. Oogt wat lomper, dat wel. Lijkt voor mij een stuk stiller dan de Puig. Alleen jammer dat de smoked versie minder hoog is dan de transparante. Daarom een (Puig) spoiler besteld om de wind het laatste stukje over de helm heen te wippen. Givi geeft aan dat de max. snelheid met dit ding 130 bedraagt.
 
Ik merkte precies hetzelfde bij de mijne. Dus wellicht niet per se een schade erfenis?

Voor de geïntresseerden onder ons; ik heb meerdere ruitjes geprobeerd en dit zijn mijn bevindingen.
Standaard ruit: mooi compact, maar dat is het dan ook wel.
Puig touring ruit: mooi vormgegeven en loopt mooi hoog door. Stuk beter tov origineel. Wel smal, doet bij mij niet genoeg op de torso.
Givi touring ruit: heel anders dan de Puig maar breder. daardoor ook beter. Oogt wat lomper, dat wel. Lijkt voor mij een stuk stiller dan de Puig. Alleen jammer dat de smoked versie minder hoog is dan de transparante. Daarom een (Puig) spoiler besteld om de wind het laatste stukje over de helm heen te wippen. Givi geeft aan dat de max. snelheid met dit ding 130 bedraagt.
Mooi die bevindingen, nog slechts 1 vraag daarover: wat is je postuur/lengte? Dat maakt nogal verschil voor dit soort zaken.
 
Gisteren lekker getoerd, fotootjes gemaakt, visje gegeten en bij thuiskomst olie ververst, oliefilter vernieuwd en meteen een magnetische aftapplug gemonteerd. 's Avonds wat roadkill weggewassen, kuip en ruit gepoetst.
Overigens om het zitongemak te verlichten, onder m'n Rev'it motorjeans een oude lange wollen wielrenbroek met zeemlederen kruis aangetrokken. En inderdaad had ik minder last van m'n zitvlak. Volgende keer m'n oude lederen Richa broek weer eens proberen. Wel heb ik het gevoel dat de oplopende rand van het comfortzadel me in de weg zit. Misschien toch maar eens het zadel laten 'vermaken' door een deskundige. Ik heb daarvoor nog een standaardzadel beschikbaar.
 

Bijlagen

  • 01 Tracer700 - Waddenzee.jpg
    01 Tracer700 - Waddenzee.jpg
    289,9 KB · Weergaven: 19
Steeds meer fabrikanten kiezen voor en het ontwikkelen van een parallelle twin in het 800CC segment. Nu ook Honda en Suzuki:
nieuwe Suzuki twin
nieuwe Honda twin
Het zou mij niet verbazen wanneer Yamaha aan een upgrade van het ons bekende Tracer700-motorblok zou werken. Waarschijnlijk grotere inhoud en meer vermogen om niet de toppositie en aansluiting in dit segment uit handen te geven. De Triumph Tiger 660 Sport (in dit segment) heeft al 81PK.
 
Laatst bewerkt:
En ik snap het helemaal. Het is ook gewoon 'n goed concept. Betaalbaar om te produceren en kopen. En voor straatgebruik 'n heel fijn blok.
 
.... Daarom een (Puig) spoiler besteld om de wind het laatste stukje over de helm heen te wippen....
Ik heb ook een los spoilertje besteld. Via ome Ali dus even paar weekjes geduld voor resultaat
Heb de Givi ruit er weer afgehaald en terug naar standaard ruitje
 
Goedemiddag, recent een tracer 700 uit 2018 gekocht. Heb een kleine vraag betreft mod die in binnekort wil uitvoeren; welke uitlaten passen met de oem middenbok? Akra past volgens mij, Sc beweert niet te passen, maar betwijfel dat. Kon helaas weinig info vinden d.m.v. het scrollen door deze topic
 
Ik heb ook een los spoilertje besteld. Via ome Ali dus even paar weekjes geduld voor resultaat
Heb de Givi ruit er weer afgehaald en terug naar standaard ruitje
Ah spannend! Heb de puig spoiler inmiddels binnen en net gemonteerd. Nu hopen op wat droge uurtjes morgen en dan even testen.
 
Goedemiddag, recent een tracer 700 uit 2018 gekocht. Heb een kleine vraag betreft mod die in binnekort wil uitvoeren; welke uitlaten passen met de oem middenbok? Akra past volgens mij, Sc beweert niet te passen, maar betwijfel dat. Kon helaas weinig info vinden d.m.v. het scrollen door deze topic
Voor wat het waard is; de Akra past met een Constands middenbok.
 
Is hier interesse in een MRA Vario touring scherm met bijbehorende spoiler (Tracer 7 2020+)? Dit model: TRACER 700 / TRACER 7 - Touring windshield "TM" 2020- .

Heeft tussen april 2022 en juli 2022 op de motor gezeten. Richtprijs €75,-. Nieuw is deze zo'n €145,- incl. verzendkosten.

Ik heb weer een sportscherm op zitten. Het tourscherm ligt dus in de kast niets te doen.
 
Laatst bewerkt:
oeps, even vergeten te vermelden. Ik ben 1.83 en heb een vrij breed postuur.
Ok thx... ik ben 190, redelijk 'normaal' postuur..... misschien valt het dan dus weer net iets anders met de turbulentie.

Ik heb in elk geval ondertussen de Tracer te koop gezet... ik ben er prima tevreden mee, maar blijf het gevoel houden dat iets anders beter bij mij past, letterlijk qua maat. Dus de motor hoeft niet weg, maar als iemand een nette prijs wil geven, dan ga ik rustig op zoek naar wat anders.
 
Ik ben terug van 7 dagen Andorra met de Tracer, de motor zelf komt per transport terug.
Met de recente aanpassingen kwam ik helemaal niets te kort op mijn reisgenoten op een Multi 1000, Multi 1200 en KTM1290GT
De 6 jaar oude (+12k) RoadAttack4 zijn helemaal op gereden; de lamellen van het profiel zijn zowel voor als achter helemaal opgekruld....ik ben blij dat ik er niet mee terug naar NL moest rijden. EPIC vakantie, Spaanse zijde is uitgestorven, veelal zeer goed asfalt, veel grip en bochten......bochten en nog eens bochten

PHOTO-2022-09-15-19-38-46.jpg
 
knip... Met de recente aanpassingen kwam ik helemaal niets te kort op mijn reisgenoten op een Multi 1000, Multi 1200 en KTM1290GT. knip...
Misschien heb je die aanpassingen eerder beschreven, maar dat heb ik niet zo paraat. Kun je in het kort beschrijven welke aanpassingen? I.i.g. geen comfortzadel! :]
 
Misschien heb je die aanpassingen eerder beschreven, maar dat heb ik niet zo paraat. Kun je in het kort beschrijven welke aanpassingen? I.i.g. geen comfortzadel! :]
- Voorvork met progressieve veren, veervoorspanning instelbaar en dikkere olie toegepast
- Schokdemper OEM achter vervangen voor YSS met instelbare demping
- DNA luchtfilter en filterhuis cap (snorkel weg)
- Uitlaatsysteem compleet vervangen naar zonder kat
- ECU getuned bij Druijff racing met als resultaat circa 10% koppelwinst tussen 4000 en 7000 rpm.
- Brembo Sinter remblokken voor, echt een must bij langdurig in de bergen rijden.
- R6 gashendel
- Achter tandwiel van 43 > 45 tanden
 
Terug
Bovenaan Onderaan