Het MT-07 Tracer topic - deel I

Lang geleden dat ik hier ben geweest, fijn om te zien dat na pakweg een jaartje nog steeds dezelfde gezichten hier rondhangen.
Zegt weer veel over hoe goed ons tracertje is...

Iemand tips om radiatorbuizen op te poetsen? De mijne hebben wat last van het zout gehad.
Bekijk bijlage 1891040

Een goeie polish gebruiken. En daarna goed in de was zetten of er een glas keramiek Coating op doen.
Hier haal ik altijd m’n spullen. www.waxworld.nl
Die heeft beter spul dan de standaard merken.

Grtzz. Look.
 
Look, geeft dat spul dan ook weer de donkere kleur terug? Ik ben bang van niet, want de coating die er vanaf fabriek op zit is erg schraal. En wat je er eenmal af hebt gepoets, komt niet meer terug...
 
Look, geeft dat spul dan ook weer de donkere kleur terug? Ik ben bang van niet, want de coating die er vanaf fabriek op zit is erg schraal. En wat je er eenmal af hebt gepoets, komt niet meer terug...
Meestal al je het daarna in een Coating zet wel ja, maar als je even naar deze mensen bel op ze een mail stuur met de foto en waar het van komt dan krijg je een goed advies. Zeker de moeite waard en het kost niets.

Grtzz Look.
 
Veters.... ik spreek uit ervaring maar gelukkig lang, lang geleden. Motor idd met een veter om het pookje maar net overeind kunnen houden.
Vervelender heb ik wel eens gelezen dat een losse veter op hoge snelheid meegetrokken werd door de ketting....aj
Zelfs dat lezen doet al pijn.... wil niet weten wat er dan wel niet voor gevolgen zijn....
 
Stil hier. Zelf net terug van een weekje Assen. Was weer super. Heel veel motoren, maar heel weinig Tracer 7(00) ‘s gezien. Wat eigenlijk helemaal niet zo erg is. Blijft het toch een beetje exclusief ;).

Grtzz Look.
 
LOL,

zeker stil hier, wel de motoren weer gehoord over de A28 van de TT, maar ik ben er niet geweest... TT is vele jaren geleden voor mij een beetje afgedaan... toen leek het meer op een zuipfeest en vond ik de sfeer minder fijn, sindsdien nooit meer gegaan... nu ook geen behoefte meer.

Later nog wel een tijdje naar superbikes geweest, maar dat is ook alweer lang geleden.... iets met tijd en andere prioriteiten.
 
Mis 46, ooit live van erg dichtbij gezien.

Het blijft knap wat de huidige rijders presteren, maar heeft nu meer met bandenmanagement te maken dan “ de dood of de gladiolen”. Echt zij aan zij racen zie je “minder” dan tijdens Rossi, Stoner, Dovi, Dani etc maar het blijft wel knap, alleen wat minder spannend..

Blue net even opgeschoond, morgen een aardige rit heen, en in de avond terug op het programma. Zaterdag een deelname aan de testrit bij vd Kuinder te Hilversum. Ga toch de nieuwe Tracer 9 GT verkennen. Weer een normaal, mooi dashboard. Niet omdat Blue tekort schiet of vervangen moet worden, gewoon benieuwd voor de toekomst.
 
Mis 46, ooit live van erg dichtbij gezien.

Het blijft knap wat de huidige rijders presteren, maar heeft nu meer met bandenmanagement te maken dan “ de dood of de gladiolen”. Echt zij aan zij racen zie je “minder” dan tijdens Rossi, Stoner, Dovi, Dani etc maar het blijft wel knap, alleen wat minder spannend..

Blue net even opgeschoond, morgen een aardige rit heen, en in de avond terug op het programma. Zaterdag een deelname aan de testrit bij vd Kuinder te Hilversum. Ga toch de nieuwe Tracer 9 GT verkennen. Weer een normaal, mooi dashboard. Niet omdat Blue tekort schiet of vervangen moet worden, gewoon benieuwd voor de toekomst.

Ha ha, ik ben meer uit de tijd van Kenny Roberts cr, Eddy Lawson, Freddy Spencer, Wayne Gardner, Kevin Schwantz, Max Biaggi, en Loris Capirossi.

En inderdaad. Toen werd er nog gewoon motor gereden zonder al die poespas er omheen.
Maar toch, de TT blijft voor mij een jaarlijks terugkerende happening. :t

Grtzz Look.
 
Spencer reed Honda Bol d’ Or, Mijn tweede motor. Geen hellingshoek als Marquez maar wel heul plat met die smalle bandjes en het kauwgumframe… In die tijd had ik nog geen interesse voor de races, meer in de motoren zelf. TT op Assen was dan wel een moment om de kleuren-TV aan te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Look
Hoi, nieuwe gebruiker en Tracer-liefhebber hier. Eind vorig jaar rijbewijs gehaald, daarna verschillende motoren gereden en de Tracer 7 bleef het meest hangen. Nu een mooie Tracer 700 uit 2018 met ruim 20.000 kilometers op de teller gekocht. Aflevering over drie weken. In de tussentijd zoek ik nog de mooiste manier om je telefoon als navigatie te kunnen gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Iemand tips om radiatorbuizen op te poetsen? De mijne hebben wat last van het zout gehad.
Bekijk bijlage 1891040

Ik heb afgelopen week wat metingen gedaan van de lakdikte op diverse onderdelen bij mijn 2022 xsr... Alle waarden zijn in μm (micrometers). Het houdt nergens echt over, maar die waterpompbuizen spannen echt de kroon -O-
  • Voorvorkk: 75-80
  • Waterpomp buizen: 14-16 (dat is ongeveer de dikte van een mensenhaar) En dan te bedenken dat mijn motor 1jaar / 2000km oud is en die buisjes nog in nieuwstaat zijn... Het enige lichtpuntje is dat de buizen wel verzinkt zijn volgens de lakdiktemeter. Ze roesten dus niet direct door als de lak weg is, maar vermoedelijk kijken we op jouw foto al wel tegen de zinklaag aan :X
  • Frame: 30
  • Achterbrug: 30
  • Motorblok: 40-45
  • Tot slot, ter vergelijk ook de RDmoto crashbar even gemeten... Die wint *D 125-130
Als referentie: Bij autolak zit je meestal in een bandbreedte van 100-150, al is de trend wel om steeds dunner te gaan...
 
Middag 🤓👍,
Ik heet joost, kom uit Nijmegen en rij nu ongeveer 30jaar motor en heb ook ongeveer 30 motoren gehad 😂. (Aansluitend op deze groep in 2018 een blauwe tracer 700 en 2021 ofzo een 9gt, )
Ben nieuw in deze groep niet op het forum, heb sinds kort weer een tracer 7 en bevalt prima.
De eerste 1000 zitten erop van de week z’n beurtje, ik rij 90% met duo en onze langste rit was 281km waarvan slechts 15km snelweg… viel me niet tegen dus 100% goed gekeurd 😋👍.

En nog twee foto’s want vind ik zelf altijd geinig om te zien… meer op insta voor wie dat leuk vind 👍
 

Bijlagen

  • 967F0A76-F83C-4123-A387-ED4062187490.jpeg
    967F0A76-F83C-4123-A387-ED4062187490.jpeg
    499,3 KB · Weergaven: 45
  • 51AC19CB-EDA4-4AD5-AD9A-128FAF4CCF32.jpeg
    51AC19CB-EDA4-4AD5-AD9A-128FAF4CCF32.jpeg
    499,5 KB · Weergaven: 45
Vrijdag tweemaal een aardige rit gemaakt ('s ochtends heen, in de avond terug) met allerlei kronkels o.a. over de Veluwe. Prachtig en genoten.

Zaterdag is er proefgereden (Yamaha demo Tour) op de Tracer 9 GT.

Wat valt er te melden over de Tracer 9GT (de eigen eerste indruk dan)
- Erg mooi display, bijna een iPad voor je snuffert. Wel veul, heul veul informatie zodat je eerst echt moet zoeken waar de (grote) toerenteller zit. Vele malen mooier dan de duikbril van de voormalige 9
- De voorganger had de handverwarming aangezet, wel even zoeken om al rijdende deze in het display te krijgen en uit te zetten. Het joystickje links is beter dan het duimwieltje dat eerder aan de rechterkant zat.
- Fijn, erg fijn zadel. Ben wel benieuwd hoe de passagier zit omdat dit m.i. echt het enige minpunt van de Tracer7 is. De 9 heeft wat meer capaciteit om met z'n tweeën te rijden incl. bagage.
- Quickshifter is up wel heel erg leuk, down zal het een tijdje duren voordat ik vriendjes zal/kan worden
- Motor is sterk en loopt heel soepel. Nog steeds hinderlijk als forens is het kleine aan-uit gevoel bij lagere toeren.
- Windbescherming is top, verstelbaarheid van het scherm is erg eenvoudig
- Zitpositie eigenlijk een beetje gedrongen. Ondanks dat de motor groter is dan de 7, lijk je als bestuurder korter in elkaar te zitten. Wel lang vol te houden denk ik
- Niet kunnen passen of de zijkoffers groot genoeg zijn voor een laptoptas. In de zijkoffer van Blue past nét geen laptoptas en dat vind ik wel jammer.
- Overall heeft de Tracer 9 GT voor mij zelfs de voorkeur boven de Multistrada V4 die ik eerder gereden heb, voornamelijk omdat deze zo heel erg groot is en voor woonwerk, handeling bij lopen/draaien wat lastiger is.

Ga ik Blue inruilen? Tijdens de proefrit beviel de 9 erg goed en zat ik stiekum wat te rekenen, maar na twee minuten op weg naar huis vond ik het de meerkosten eigenlijk gewoon niet waard. Blue (2018) is toch erg leuk, het blok van de grasmaaier leeft net wat meer onder je dan de soepelere driecilinder. Voorlopig blijft Blue nog lekker in dienst.
 
Leuke mini review!
Kleinere laptop(tas) is misschien te proberen..?
Dank, winkel in-winkel-uit geweest met een meetlint op zoek naar een tas die in de zijkoffer moet passen. Meerdere laptoptassen geprobeerd en ze passen allemaal nét niet.. De koffer heeft wat rare hoeken waardoor het issue ontstaat. Nu is een waterdichte rugtas in gebruik met een laptopcompartiment. 't Gaat maar liever rij ik zonder rugtas. Topkoffer past wel, maar die wordt eigenlijk alleen gebruikt als rugsteun voor de passagier of als er echt meer spullen mee moeten en zit niet standaard op Blue.
 
Jep, scherm en (comfort)zadel zitten er bij mij op. Koffers heb ik geen toepassing voor maar konden toen er bij besteld worden (2018).
Bij het nieuwe model zijn er meer verschillen maar koffers zijn altijd te monteren volgens mij.
 
Ben bezig met de aanschaf van een leuke d.blauwe Tracer 700.
Past op elke Tracer 700 ook de toering zaken (hoge scherm, koffers)?
Handig om te weten
Moest je interesse hebben; ik heb nog een comfortzadel en Yamaha toerscherm liggen.
Afkomstig van model 2016-2019. Geen idee of het past op het nieuwe model.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan