Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je beauty staat er dan ook 'stralend' op!Vrijdag de kerncentrale van Doel een bezoekje gebracht...
Oh jee. Da’s allemaal niet zo mooi. Ook ik ben benieuwd wat het is. Dit soort klachten hoor je niet snel bij Japanners. Laat maar weten al er iets meer bekend is.Echt geen idee. T lijkt van het blok af te komen. Bij het clutchless upshiften is de versnelling er wel eens uit geklapt maar volgens mij kan dat geen kwaad, je zit daarna alleen hoog in de toeren van de vorige versnelling. Verder ben ik in oktober onderuit gaan vanwege olie. Ik reed niet hard, 30 ofzo. Alles is destijds nagekeken en gemaakt maar kan dat er ergens toch iets los is geraakt. T wordt waarschijnlijk een grote zoektocht.
Online las ik ook het een en ander over een demper op het voortandwiel. Hier staat dat uitgelegd . Tenere - engine vibration from 5000 rpm up
Alles moet nagelopen worden ben ik bang...
Dat klinkt beroerd, hopelijk vinden ze snel het issue en kunnen ze het makkelijk oplossen.Slecht nieuws, de Tracer is erg gaan trillen. Heeft nu 27k gelopen en is bij 25k harder gaan trillen. T vibreert eigenlijk meer. Voetsteunen, zadel en stuur is het erg voelbaar bij 4/5k toeren. 120kmh voelt echt alsof ik op een grote vibrator zit. Motor City Amsterdam heeft even kort gekeken maar kon zo snel niets vinden. Volgende week do gaat hij voor een paar dagen voor uitgebreid onderzoek geen.
Ik zit met exact dezelfde bedenking. Het is een praktische, leuke motor maar vooral de slechte vering, trillingen op het kuipje en turbulente lucht blijven me storen. Model 2016.Mijn Tracer'tje heeft eindelijk weer wat bochtjes gezien in de Eifel. Heerlijk 3 dagen weggeweest.
Toch blijft het door mijn hoofd spelen... het is een lekker licht, wendbaar motortje, maar ben ik er nog wel echt blij mee?
Hebben jullie weleens overwogen over te stappen naar de Tracer 900?
Of wellicht een nieuwere Tracer 700? Mijne is uit 2017 en het nieuwe model kent inmiddels toch wat aanpassingen aan bijv. vering etc.
Vraag me af of dat veel verschil maakt.
Ik weet het... ik moet gewoon gaan proefrijden... ga ik ook doen maar ben benieuwd wat jullie overwegingen zijn om de 700 te (blijven) rijden
Heb ook wel eens naar een hyperpro upgrade gekeken maar dat vind ik dan weer een moeilijk te verantwoorden kost voor een motor van 2016 met 35k km's.De keuze om voor de 700 te gaan was voor mij de lichtvoetige no nonsense motor. Weinig elektronica en makkelijk in onderhoud. Dat heb je met de tracer 9 allemaal iets minder. De vering upgrade naar hyperpro of iets dergelijks is aan te raden. Dat loste het hele vooral voorvorkprobleem bij mij op en stuurt en remt nu geweldig. Turbelentie kan inderdaad op de snelweg wat vervelend zijn soms.
Altijd leuk om 'n beetje rond te kijken en denken/dromen om 'n nieuwe motor.
Vrijdag tweemaal een aardige rit gemaakt ('s ochtends heen, in de avond terug) met allerlei kronkels o.a. over de Veluwe. Prachtig en genoten.
Zaterdag is er proefgereden (Yamaha demo Tour) op de Tracer 9 GT.
Wat valt er te melden over de Tracer 9GT (de eigen eerste indruk dan)
- Erg mooi display, bijna een iPad voor je snuffert. Wel veul, heul veul informatie zodat je eerst echt moet zoeken waar de (grote) toerenteller zit. Vele malen mooier dan de duikbril van de voormalige 9
- De voorganger had de handverwarming aangezet, wel even zoeken om al rijdende deze in het display te krijgen en uit te zetten. Het joystickje links is beter dan het duimwieltje dat eerder aan de rechterkant zat.
- Fijn, erg fijn zadel. Ben wel benieuwd hoe de passagier zit omdat dit m.i. echt het enige minpunt van de Tracer7 is. De 9 heeft wat meer capaciteit om met z'n tweeën te rijden incl. bagage.
- Quickshifter is up wel heel erg leuk, down zal het een tijdje duren voordat ik vriendjes zal/kan worden
- Motor is sterk en loopt heel soepel. Nog steeds hinderlijk als forens is het kleine aan-uit gevoel bij lagere toeren.
- Windbescherming is top, verstelbaarheid van het scherm is erg eenvoudig
- Zitpositie eigenlijk een beetje gedrongen. Ondanks dat de motor groter is dan de 7, lijk je als bestuurder korter in elkaar te zitten. Wel lang vol te houden denk ik
- Niet kunnen passen of de zijkoffers groot genoeg zijn voor een laptoptas. In de zijkoffer van Blue past nét geen laptoptas en dat vind ik wel jammer.
- Overall heeft de Tracer 9 GT voor mij zelfs de voorkeur boven de Multistrada V4 die ik eerder gereden heb, voornamelijk omdat deze zo heel erg groot is en voor woonwerk, handeling bij lopen/draaien wat lastiger is.
Ga ik Blue inruilen? Tijdens de proefrit beviel de 9 erg goed en zat ik stiekum wat te rekenen, maar na twee minuten op weg naar huis vond ik het de meerkosten eigenlijk gewoon niet waard. Blue (2018) is toch erg leuk, het blok van de grasmaaier leeft net wat meer onder je dan de soepelere driecilinder. Voorlopig blijft Blue nog lekker in dienst.
Da's het goeie van een proefrit inderdaad, zal ik misschien ook maar eens werk van maken zoals ook Suus aangeeft.Tja, ik mag zo nu en dan wel graag proefrijden op andere, kostbaardere motoren. Enig tijd geleden de FJR1300, dit jaar Multistrada V4 en drie weken geleden nog op de nieuwe Tracer 9GT. Op de heenweg en na de proefritten weer terug met Blue. Steevast zijn de proefritmotoren erg, heel erg mooi maar na enkele minuten op de Tracer700 valt dat bijna allemaal weg en zijn de nieuwere motoren de meerkosten (mij) niet waard.