Het MT-07 Tracer topic - deel I

Gisteravond bij Motorcity Amsterdam geweest ivm trillingen. Een andere monteur heeft nu ook proefgereden. E.a. kort nagegaan maar zijn conclusie was dat hij niets afwijkends kon constateren. Blijkbaar vallen de trillingen binnen een marge van reguliere afwijking. Planning is nu om nog even bij Van der Kuinder langs te gaan voor een second opinion.
 
De keuze om voor de 700 te gaan was voor mij de lichtvoetige no nonsense motor. Weinig elektronica en makkelijk in onderhoud. Dat heb je met de tracer 9 allemaal iets minder. De vering upgrade naar hyperpro of iets dergelijks is aan te raden. Dat loste het hele vooral voorvorkprobleem bij mij op en stuurt en remt nu geweldig. Turbelentie kan inderdaad op de snelweg wat vervelend zijn soms.
Altijd leuk om 'n beetje rond te kijken en denken/dromen om 'n nieuwe motor.
Dat is inderdaad waarom ik er ook nog blij mee ben. Naar vering upgrade heb ik nooit naar durven kijken, maar inderdaad als de 700 blijft zou ik dat kunnen onderzoeken.

ik denk soms, het leven is te kort voor zoveel mooie motoren, maar als het tot aanschaf komt kijk ik inmiddels ook wel naar praktisch en hoewel sportief, toch ook wat comfort.
 
Tja, ik mag zo nu en dan wel graag proefrijden op andere, kostbaardere motoren. Enig tijd geleden de FJR1300, dit jaar Multistrada V4 en drie weken geleden nog op de nieuwe Tracer 9GT. Op de heenweg en na de proefritten weer terug met Blue. Steevast zijn de proefritmotoren erg, heel erg mooi maar na enkele minuten op de Tracer700 valt dat bijna allemaal weg en zijn de nieuwere motoren de meerkosten (mij) niet waard.
Zelfs de Multistrada niet? dat is toch wel een mooie machine!

Ik heb onlangs een Triumph tiger sport 660 gehuurd voor een dag. Ik had er vorig jaar al een kort op gereden, maar wilde vooral kijken welke verschillen ik zou ervaren met een langere rit. Ik vond het een superleuke motor, de 3 cilinder geweldig, hoewel het blok wel veel warmte af gaf, maar kwa zithouding en ruitje/turbulentie geen verbetering.
 
Tja, die Multistrada V4 is een heule mooie machine. Ik reed hem op boerenweggetjes in de regen met modder. Bijna het enige wat ik dacht was…vanafprijs €34.000,- en 170PK op slipperige klinkertjes…

voor vakantie naar de Noordkaap of Gibraltar, doen!
voor dagelijks gebruik en een toertje, helemaal niet nodig, of je moet die 34k achteloos uit de achterzak kunnen toveren.

Ik zou me ook zorgen maken als de Ducati op straat ergens moet parkeren, hoeveel sloten moet je meenemen? Dat heb ik met Blue al!

Het blijft lastig hoor, emotie. Voorlopig happy met Blue

goed weekeinde
 
Of wellicht een nieuwere Tracer 700? Mijne is uit 2017 en het nieuwe model kent inmiddels toch wat aanpassingen aan bijv. vering etc.
Vraag me af of dat veel verschil maakt.
De vering is ook op de huidige modellen nog steeds extreem low-budget hoor, verwacht daar niet te veel van. Als je een beter rijdende motor zoekt, "investeer" dan liever €1000-1500 in de vering van je huidige motor.
 
Mijn Tracer'tje heeft eindelijk weer wat bochtjes gezien in de Eifel. Heerlijk 3 dagen weggeweest. :]

Toch blijft het door mijn hoofd spelen... het is een lekker licht, wendbaar motortje, maar ben ik er nog wel echt blij mee?

Hebben jullie weleens overwogen over te stappen naar de Tracer 900?
Of wellicht een nieuwere Tracer 700? Mijne is uit 2017 en het nieuwe model kent inmiddels toch wat aanpassingen aan bijv. vering etc.
Vraag me af of dat veel verschil maakt.

Ik weet het... ik moet gewoon gaan proefrijden... ga ik ook doen maar ben benieuwd wat jullie overwegingen zijn om de 700 te (blijven) rijden ;)
Hoi Suus.

Ik heb hem juist gekocht omdat hij lekker licht is. Vorig jaar een zwaar ongeluk gehad (niet met de motor). Waardoor ik of moest stoppen of en veel rustigere motor gaan rijden. Ik had al eens op een MT09 gereden. Zeker niet verkeerd maar voor mij nu te zwaar, dus is het een 07 geworden. En een Tracer omdat je dan net even wat meer comfort hebt. Wat voor mij nu wel belangrijk is. Nu ik hem een paar maanden rij moet ik zeggen dat hij me ondanks het vermogen super bevalt. Ik rij er vaker op en als ik ga rijden maak ik meer km-ters.

Ik zou dus net wat dgr schrijft in de vering investeren. Hoewel iets nieuws altijd leuk blijft ;)

Grtzz Look.
 
Wat achtervering betreft, kijk eens naar een YSS-schokbreker. Ik ben er happy mee en het kost je niet half je vakantiegeld... Zoek maar in dit draadje naar mijn ervaring. Waarom zou je een vermogen spenderen? De Tracer is geen superbike met circuitaspiraties. Een fatsoenlijke schokbreker voldoet.
 
Goeie tip @Ulympos :t
Hier ook YSS in gebruik op de XSR700, dik tevreden mee. De YSS fork upgrade kit (€250-300) kan ik ook van harte aanraden.
 
Gisteravond bij Motorcity Amsterdam geweest ivm trillingen. Een andere monteur heeft nu ook proefgereden. E.a. kort nagegaan maar zijn conclusie was dat hij niets afwijkends kon constateren. Blijkbaar vallen de trillingen binnen een marge van reguliere afwijking. Planning is nu om nog even bij Van der Kuinder langs te gaan voor een second opinion.
Oké, blijft een vreemd verhaal. Die van mij trilt juist helemaal niet. Dus het lijkt me dat er wel degelijk iets aan de hand is. Ik hoop dat je second opinion. Nog iets gaat opleveren.

Grtzz Look.
 
Julius, goed idee om Van de Kuinder dit te laten beoordelen. Nog een suggestie... Zitten alle bouten van de motorophanging goed vast? Ik weet niet 'waar je huis woont', maar op een andere Tracer rijden voor een vergelijk is wellicht ook een aanrader.
 
Mijn Tracer'tje heeft eindelijk weer wat bochtjes gezien in de Eifel. Heerlijk 3 dagen weggeweest. :]

Toch blijft het door mijn hoofd spelen... het is een lekker licht, wendbaar motortje, maar ben ik er nog wel echt blij mee?

Hebben jullie weleens overwogen over te stappen naar de Tracer 900?
Of wellicht een nieuwere Tracer 700? Mijne is uit 2017 en het nieuwe model kent inmiddels toch wat aanpassingen aan bijv. vering etc.
Vraag me af of dat veel verschil maakt.

Ik weet het... ik moet gewoon gaan proefrijden... ga ik ook doen maar ben benieuwd wat jullie overwegingen zijn om de 700 te (blijven) rijden ;)
Tja, die bedenkingen had ik al vanaf het begin, niet omdat het geen fijne motor is overigens... rijd en stuurt errug makkelijk, praktisch gezien heb ik alles erop zitten wat ik nodig heb. Vermogen is zat hier in NL, in de bergen zou ik misschien wel meer vermogen willen, maar daar kom ik toch niet tot nauwelijks (helaas).

Ik mis vooral het gevoel... de kracht onder me kont t.o.v. SP1 die ik hiervoor had... die motor is eigenlijk overpowered voor hier in NL, maar wat lekker om wat harder op een rotonde af te gaan, gas dicht te draaien en licht kwispelend de bocht van de rotonde te pakken, gooien/smijten.... dat heb ik gewoon niet zo met de Tracer, maar dat wist ik in principe toen ik overging.... de Tracer zou mijn praktische van A tot B oplossing zijn (woon-werk verkeer).... ondertussen werk ik te dichtbij voor een motorritje en pak ik de motor nog wel praktisch (winkel bezoek, even langs bij familie, naar de sport etc).... geniet ik dan... tja, ik rijd dan wel motor... soms lekker, maar het gevoel is minder.

Turbulentie vind ik wel een issue nog steeds... trillen? T.o.v. de SP1 trilt deze helemaal niet...

Bij mij staat op het wensenlijstje de Africa Twin vanaf 2015..... misschien in de toekomst...... maar eerst ook maar eens proefrijden.

Twijfelde destijds nog naar overstappen naar een Varadero... (ook twin blok van Honda), maar die fiets was in het echt zo groot en zwaar, dat het niet een optie bleek (i.v.m. dagelijks gebruik, krappe doorrijd plekjes/opslag etc).... bovendien zou ik dan weer een onzuinige motor rijden, wat niet heel erg is, maar wel als je voor woon-werk het wilt gebruiken.

Multistrada blijft ook wel door mijn hoofd spoken, al is het maar om geluid en vermogen. Maar in mijn hart blijft ik meer een Honda man.....
 
goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum. Daarnaast ben ik sinds eigenaar van een Yamaha Tracer 700. Wat een heerlijke motor, licht en sportief. Ik heb momenteel een Puig hoog windscherm opzitten, alleen ik zit te kijken om over te stappen naar een Givi hoog windscherm. Alleen mijn vraag is heeft iemand ervaring met de Givi D2130S windscherm, zo ja hoe bevalt deze. Ik heb wel gelezen dat het windscherm van Puig (60CM) iets hoger is dan het windscherm van Givi ( 51CM
 
Hoi Ammo welkom.

De maten van de windschermen staan vaak op de websites van de fabrikanten. Wat belangrijker is wat je wilt bereiken met een ander windscherm? Mogelijke kunnen wij met onze ervaring daar dan iets over zeggen. En gebruik alsjeblieft goede oordoppen. De tracer 700 maakt veel herrie door windruis.
 
Welkom... veel plezier met je tracer.
Over windschermen heb ik niets te melden. Hier nog de originele. Deze geeft inderdaad best wat windgeruis door. Voor mij in de laagste stand het beste.....
 
Ik heb een Givi-windscherm (hoog). Deze zat op mijn Tracer toen ik hem kocht. Maar ik ga deze vervangen voor het originele ruitje. Ik ben 1m92 en de turbulentie stoort me te veel met de Givi. Dan liever vol in de wind met het lage originele scherm op de laagste stand.
 
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Mijn doel met een ander windscherm is om mezelf buiten de wind te houden, zonder turbulentie. Ik ben zelf ook niet de langste (1,75m) ;).
 
Blue is voorzien van het originele Yamaha tourscherm. Deze staat bijna op de laagste stand, met mijn lengte van 1.84 bevalt dat goed. Oordopjes? Altijd, ook op superkorte ritjes.
 
Wat ik fijn vind aan het tourscherm is dat deze breder is. Bij de hoogte afstelling dat de winstroom net op de kin van de helm zit, waait het vizier nog net droog bij regendruppels, maar is er geen druk op de borst en de schouders. Dit is heel prettig voor langere snelwegritten. Wel wat gek, en dat is vaker genoemd op het www, bij koudere dagen een koele tocht op de onderrug.
 
Ik heb nog een Givi scherm liggen wat ik niet gebruik, de Puig ruit bevalt mij beter (en in de zomer de originele voor wat meer verkoeling, al zijn de zomerse temperaturen momenteel een beetje zoek)
 
windschermen op een Tracer, volgens mij kan je een flink boek mee bundelen als je alle berichten hierover opzoekt. En dan valt vooral op hoe persoonlijk de ervaringen zijn, afhankelijk van je lengte en je voorkeur.

Ik heb nog het originele scherm en ook ondertussen op de laagste stand, zelf 1.90mtr, ik vind de turbulentie nog steeds vervelend, maar draag alleen doppen op langere ritten/snelwegritten.... een slecht gehoor had ik helaas al voordat ik de Tracer kocht.
Tocht op de onderrug probleem ken ik dan zelf weer niet, maar dat is misschien ook afhankelijk van de kleding die je draagt en hoe je zelf zit op de motor?

Het is een fijne en vooral makkelijke en praktische motor, ruitje wordt dus even proberen, proberen zo te lezen ;-)
 
Ha ha. Ja, het is allemaal wat. Windschermen is inderdaad erg persoonlijk. Zelf rij ik met een heel klein schermpje van Puig. Natuurlijk heb ik dan veel meer last van de wind als welk ander scherm dan ook. Maar ik kom van een Supermotard. Dan is al het andere luxe als het gaat om comfort.
Een supermotard voelt als of je op een houten balk zit en van een Kuip of ruit is al helemaal geen sprake.

Ik Klaag dus niet. Voor mij is de Tracer zo al super de lux.

IMG_1088.jpeg

Grtzz Look.
 
Look, ik kom zelf van een VTR-SP1 en windbescherming is daar eigenlijk ook niet aan de orde, maar toch had ik er op de VTR nooit last van... dus ja het is heel persoonlijk... Zo hoorde ik ook op de VTR altijd alleen maar de lekkere roffel uit mijn uitlaten, nu hoor ik vooral de wind.... Luxe... mwah.

ps. Mooi exemplaar heb je daar!
 
Ik rij nu even zonder windscherm (test ivm de vibraties die ik ervaar) en dan voel je wel goed hoeveel wind een scherm tegen houdt. Raar genoeg zijn er nu ook stromingen rond de dijbenen die ik eerst niet voelde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan