Het MT-07 Tracer topic - deel I

Terug van vakantie en 4 weken niet gereden. Zojuist na het werk pakkie aan en helemaal klaar voor n ritje....😔.. helaas bij het laatste ritje toch iets meegenomen.. Nu opzoek naar nieuw bandje(s)
20230812_155604.jpg
 
PXL_20230527_113626575.jpg


Mijn vakantie was een beetje duurder uitgevallen dan gedacht. Ik had namelijk een Tracer 700 gehuurd en niet lang daarna had ik ineens een nieuwe motor... Eigenlijk wilde ik nog wachten maar toen kwam er eentje in deze kleur voorbij en toen kon ik er niks meer aan doen. Overmacht weetjewel O-)
Wat ben ik er blij mee, hij rijdt zo veel comfortabeler en gemakkelijker dan mijn vorige (Honda CB600 uit 2001)! Die was ook heel leuk en mooi maar deze past me gewoonweg beter.

Wel heb ik vanwege klachten aan mijn handen moeite met koppelen en ben nieuwsgierig naar een quick shifter, voor zowel op- als afschakelen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik lees nl vooral over mensen die een quickshifter willen voor een betere performance, en ook dat quickshifters het beste hoog in de toeren gebruikt kunnen worden maar ik ben een vrij rustige rijder en vraag me af of het dan ook werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Wat een quick-shifter kan kun je zelf ook....
Een motorversnellingsbak (sommige uitgezonderd) is anders dan die van een auto synchroniseren is gewoon niet nodig omdat het een sequentiele bak is. Een quick-shifter zou anders immers ook niet kunnen werken.
Je moet je er effe overheen zetten om te schakelen zonder koppelen (zit echt tussen de oren) maar met nauwelijks oefenen geen probleem.

klikkerdeklik en
Youtube
 
Heb je de koppelingshendel goed afgesteld? Daar kan je iig beginnen, daarnaast zou je een andere hendel kunnen overwegen. Ook zijn er oplossingen als easy pull.
 
Inderdaad had ik dit seizoen nog wel kunnen volmaken met de band. Maar het beste was er "gelukkig" zeker al vanaf.
 
Dank jullie wel nogmaals voor jullie meningen over de windschermen op de Tracer. Is er iemand die extra verlichting heeft gemonteerd op de Tracer. Ik ben op zoek naar extra verlichting aan de voorkant van de motor voor extra zichtbaarheid. Zo ja, waar hebben jullie die besteld en was het monteren lastig?
 
.. Is er iemand die extra verlichting heeft gemonteerd op de Tracer. Ik ben op zoek naar extra verlichting aan de voorkant van de motor voor extra zichtbaarheid. Zo ja, waar hebben jullie die besteld en was het monteren lastig?
Ik heb een paar kleine led's van Ali aan de valbeugels, met een schakelaar maar eigenlijk altijd aan. Geeft niet veel licht maar helpt wel in de zichtbaarheid (a la GS mistlampen, maar dan niet verblindend fel)
 
Dank jullie wel nogmaals voor jullie meningen over de windschermen op de Tracer. Is er iemand die extra verlichting heeft gemonteerd op de Tracer. Ik ben op zoek naar extra verlichting aan de voorkant van de motor voor extra zichtbaarheid. Zo ja, waar hebben jullie die besteld en was het monteren lastig?
Ik heb een originele valbeugelset en daarop van Ali zeer mooie felle LED's gemonteerd, doen heel goed hun best, goed naar beneden laten schijnen en geen enkele weg heeft meer geheimen in het donker, zie hier
tracer lampen.jpg
 

Bijlagen

  • 8aeb7bc9-14d7-409f-bad9-d0ad5ff7f92c.jpg
    8aeb7bc9-14d7-409f-bad9-d0ad5ff7f92c.jpg
    125,5 KB · Weergaven: 5
Tis weer rustig hier. Zelf ook niet veel meegemaakt. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat je met een Tracer 7 een tablet op wielen er nog makkelijk uittrek.

@ Julius, al iets meer bekend over de trillingen?

IMG_1081.jpeg

Grtzz Look.
 
Hey collega's , ik hoorde gisteren tijdens de rit naar huis een getik in de motor. Ik ben zelf niet zo technisch onderlegd, maar zou het kunnen zijn dat dit de kleppen zijn die terug afgesteld moeten worden. De motor nadert stilletjes aan de 40000km...
Of maak ik mij druk om niets?
 
Tis weer rustig hier. Zelf ook niet veel meegemaakt. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat je met een Tracer 7 een tablet op wielen er nog makkelijk uittrek.

@ Julius, al iets meer bekend over de trillingen?

Bekijk bijlage 1922204

Grtzz Look.
NU ben ik wel benieuwd naar wat een tablet op op wielen is ... LOL

Ik heb toevallig recent een overijverige persoon in een ID.4 gehad (geen idee wat voor versie/pk's etc...) maar dat kon ik maar net bijbenen met de Tracer met optrekken... geef toe dat hij misschien meer zijn best deed dan ik, omdat ik ook weet dat er daar regelmatig controles zijn, maar ik verbaasde me wel over hoe snel zoiets optrekt.
 
@Tim_88 ... ik durf het ook niet te zeggen, daarvoor ben ik ook niet technisch genoeg, moet ook eerlijkshalve zeggen dat ik geen getik hoor, maar dat zegt dan misschien weer meer over mijn gehoor.... misschien moet ik dan ook eens goed naar mijn eigen Tracer luisteren eerst om te vergelijken.
 
Hey collega's , ik hoorde gisteren tijdens de rit naar huis een getik in de motor. Ik ben zelf niet zo technisch onderlegd, maar zou het kunnen zijn dat dit de kleppen zijn die terug afgesteld moeten worden. De motor nadert stilletjes aan de 40000km...
Of maak ik mij druk om niets?
Bekijk bijlage 1922360
Kleppen overduidelijk. Die moeten bij 40K toch gesteld worden dus dan is dat mooi om te controleren of ze nog goed staan.
 
Kleppen overduidelijk. Die moeten bij 40K toch gesteld worden dus dan is dat mooi om te controleren of ze nog goed staan.
Bedankt voor de reactie. Dus dan is het niet erg als je zo blojft verder rojden tot aan het onderhoud... ik zit nu op 33k km's
 
Terug
Bovenaan Onderaan