Het MT-07 Tracer topic - deel I

Ik meld me hier ook even aan ivm de impulsieve aankoop van een Tracer 700 uit 2016 met de respectabele kilometerstand van 101.k km's.
Kon er schappelijk aan komen en had veel goede verhalen over het motorblok van deze Yamaha's gehoord dus wou het wel eens voor mezelf ervaren hoe het is. Nu inmiddels een kleine 500 km's mee gereden afgelopen weekend kan wel zeggen dat het een leuke motor is. Mijn exemplaar met de nodige ervaring is wel goed gebruikt om het maar zo uit te drukken. Moet dus weer wat netjes gemaakt worden en er zitten wat reparatie klusjes aan.

Oa de koppeling moet ik naar kijken (Deze sleept wat aan en ontkoppelt niet helemaal soepel meer). Stepjes zijn versleten en ik ben op zoek naar nieuwe. Mogelijk dat iemand hier weet waar ik die kan bestellen/kopen? Verder is de handvatverwarming rechts versleten en moet worden vervangen. De rest is voornamelijk cosmetisch wat aangepakt moet worden. Roest hier en daar ,wat verweerde lak en plastic delen her en der.

Maar absoluut een leuke motor waar ik iig een tijdje plezier van ga hebben.
1694178125413.png
 
Goed verhaal. Leuk dat je zo'n ervaren beestje koopt. Waar ga je 'm voor gebruiken plezierritjes woon-werkverkeer?

Veel plezier in ieder geval....

Morgen ga ik de eifel weer even n dagje in om mijn nieuwe band in te rijden
 
Gebruik is zowel voor plezier en woonwerk ritjes. Afgelopen weekend de tent achterop gebonden en even een nachtje weg geweest voor een leuke rit in de buurt van Enschede.

Ook er aan werken is voor mij deels de hobby en aan een motor met veel kilometers zit altijd wel wat werk. Zijn me nu tijdens het gebruik een paar dingen opgevallen welke ik eerst wil herstellen voordat ik er meer mee ga rijden.

Wat is de nieuwe band geworden btw? Mijne staat op Pirelli Angel ST's welke flink vierkant zijn afgesleten (vooral achter)

Veel plezier in de Eifel alvast
 
Omdat de voorband nog goed is heb ik het bij dezelfde dunlop gpr300 gehouden. Best n budgetband met goede recensies. Als de voorband aan vervanging toe is ga ik voor n a bandje.

De dunlops bevallen trouwens heel goed bij droog weer. Alleen bij nat is het niet geweldig. Dan wilt die snel wat gaan glijden. Ik ben n mooi weer rijder dus dat komt goed.
Ik ben verder altijd fan geweest van de metzeler z8. Van de nieuwste generatie banden heb ik verder nog geen ervaring.
 
NU ben ik wel benieuwd naar wat een tablet op op wielen is ... LOL
Ha ha. Wij noemen een Tesla een tablet op wielen. Vanwege het veel te grote scherm voor in de wagen. b.t.w. Ze trekken wel lekker snel op ;)

Misift@. Inderdaad mooi dat je voor een Tracer met zo veel km-ters ga. Respect.

Grtzz Look.
 
Koppeling deksel er maar even afgehaalt om deze te inspecteren. Platen en veren lijken wel ok op het oog. Het ontbreekt me wel aan de echte specificaties voor beide mbt slijtage limieten om dezen volledig uit te sluiten mbt de problemen met de koppeling. Maar de koppeling korf zowel binnen als buiten zijn behoorlijk ingeslagen. Zichtbaar en voelbare slijtage. Ga deze vervangen een goede 2e hands en hopelijk schakelt eea dan weer lekker soepel.
 

Bijlagen

  • 20230909_143714.jpg
    20230909_143714.jpg
    121 KB · Weergaven: 6
Ik meld me hier ook even aan ivm de impulsieve aankoop van een Tracer 700 uit 2016 met de respectabele kilometerstand van 101.k km's.
Kon er schappelijk aan komen en had veel goede verhalen over het motorblok van deze Yamaha's gehoord dus wou het wel eens voor mezelf ervaren hoe het is. Nu inmiddels een kleine 500 km's mee gereden afgelopen weekend kan wel zeggen dat het een leuke motor is. Mijn exemplaar met de nodige ervaring is wel goed gebruikt om het maar zo uit te drukken. Moet dus weer wat netjes gemaakt worden en er zitten wat reparatie klusjes aan.

Oa de koppeling moet ik naar kijken (Deze sleept wat aan en ontkoppelt niet helemaal soepel meer). Stepjes zijn versleten en ik ben op zoek naar nieuwe. Mogelijk dat iemand hier weet waar ik die kan bestellen/kopen? Verder is de handvatverwarming rechts versleten en moet worden vervangen. De rest is voornamelijk cosmetisch wat aangepakt moet worden. Roest hier en daar ,wat verweerde lak en plastic delen her en der.

Maar absoluut een leuke motor waar ik iig een tijdje plezier van ga hebben.
Bekijk bijlage 1922820
Welkom! Vreemd ruitje staat er op, zou dat custom made zijn?
 
Ha ha. Wij noemen een Tesla een tablet op wielen. Vanwege het veel te grote scherm voor in de wagen. b.t.w. Ze trekken wel lekker snel op ;)

Misift@. Inderdaad mooi dat je voor een Tracer met zo veel km-ters ga. Respect.

Grtzz Look.
Ik denk dat een tesla in performance mode er niet uit te trekken is met de Tracer..... maar goed die dingen trekken ook de snelle Ferrari's er nog uit he....
 
Ik kom me hier ook even melden. Gezien mijn GSR600 een vreemd elektrisch kwaaltje had deze ingeruild voor een prachtige Tracer 700 met flink wat toeters en bellen (de ABS zijkoffers komen later deze week) :)
 

Bijlagen

  • IMG_20230909_115034.jpg
    IMG_20230909_115034.jpg
    563,1 KB · Weergaven: 7
He bedankt voor de links. Van de Yamaha webshop ga ik geen gebruik maken als ik die prijzen zo zie. Dan maar even bij Ali kijken voor de voetsteps en heb nog een goedkoop setje handvatverwarming liggen wat er wel op kan. 190 euro voor een paar orginele hand warmers is me wat te gortig.

Mbt mijn bevindingen meld ik het hier wel even. Eerst de koppeling maar even en mogelijk het klepdeksel er nog even af om de speling op te meten. Ik weet de onderhoudsgeschiedenis namelijk niet. Kan alleen maar zien dat het klepdeksel er wel eens af geweest is.
 
Welkom Squashhedraven, mooie fiets ook!

@Misfit: ja goedkoop zijn ze niet inderdaad. Bij mij lagen ze er al op toen ik de Tracer kocht, maar anders had ik wellicht ook naar een Oxford systeem of dergelijks gekeken.
 
De flensmoeren van de uitlaat zijn nogal krokant kwam ik achter. Een normale sleutel past er niet meer op iig. Alles zit nog prima vast maar ja zo laten of los proberen te halen. Eerst maar kruipolie.
 

Bijlagen

  • 20230911_220724.jpg
    20230911_220724.jpg
    188,4 KB · Weergaven: 7
Koppeling deksel er maar even afgehaalt om deze te inspecteren. Platen en veren lijken wel ok op het oog. Het ontbreekt me wel aan de echte specificaties voor beide mbt slijtage limieten om dezen volledig uit te sluiten mbt de problemen met de koppeling. Maar de koppeling korf zowel binnen als buiten zijn behoorlijk ingeslagen. Zichtbaar en voelbare slijtage. Ga deze vervangen een goede 2e hands en hopelijk schakelt eea dan weer lekker soepel.
Die limieten staan in het werkplaatshandboek.
 
De flensmoeren van de uitlaat zijn nogal krokant kwam ik achter. Een normale sleutel past er niet meer op iig. Alles zit nog prima vast maar ja zo laten of los proberen te halen. Eerst maar kruipolie.
Dat noem ik een uitdaging. Waarschijnlijk draai je de stiften uit het blok als je ze los wilt draaien. Maar opzicht moet het lukken. Succes :)👍
 
Suf, door omstandigheden zeuven weken niet op Blue gereden... vandaag voor het eerst weer naar het werk.

Het hoofd vol op de terugweg. Ik rijd langs een parkeerplaats waar een aantal motoren staan en denk.... "hoop dat ik weer eens op kan stappen en een stukje kan gaan rijden"


... terwijl ik op de motor ben!!
 
De Ali stepjes voor een FZ6 waren binnen en vallen mij niet tegen. Zeker niet voor het geld. Hopelijk blijft dat zo.
 

Bijlagen

  • 20230919_194702.jpg
    20230919_194702.jpg
    123,4 KB · Weergaven: 6
Altijd op zoek naar mooie plaatjes van onze Tracer. Deze wil ik jullie niet onthouden.

IMG_1161.jpeg

De winter staat voor de deur. Zijn er nog mensen die wat aan hun tracer gaan veranderen?

Grtzz Look.
 
Terug
Bovenaan Onderaan