Hallo Iwan. De W650 is inderdaad een populaire motorfietsen heel waardevast . Als je op het internet zoekt naar een W650, dan vindt je er bijna geen en als je er een vindt vraagt men de hoofdprijs . Vijf tot zesduizend euro vraagt men rustig voor een beetje goed uitziende W650. Ik houd mijn W-tje dus lekker zelf en ik koop ook geen W800 ; waarom zou ik? Dan kan ik beter een tweede W650 bijkopen, dat worden tenminste klassiekers over enkele jaren . By the way, ik weet er nog steed een te koop voor weinig geld, en een mooie .
Groet Jan
Hallo Martin.
Een paar weken geleden was ik op een zaterdagmiddag bij Nol Bikker voor een bakkie koffie, toen Nol tegen mij zei "Jan je moet een nieuwe W800 kopen , je zal versteld staan wat ik voor je W650 aan inruil terug geef"
Ik geef aan dat ik best wel een proefritje wilde makenop een W800, hetgeen geen enkel probleem was bij Nol. Er werd onmiddellijk een 800 uit de showroom getrokken en ik kon de polder in . Ik heb denk ik een half uurtje op die motor gereden en ik moet toegeven; geen verkeerde motor. Voelbaar meer koppel bij lage toeren maar verders geen verschil met mijn motor. Ik kom terug bij Nol en plaats de 800 naast mijn 650 en moet dan toch vaststellen dat mijn 650 mooier is dan een nieuwe 800.
Ik blijf dus mijn 650 lekker rijden.
Groet Jan
Ja Eddy ik hoef niet meer te werken, en dat vindt ik helemaal niet erg. Enik ben het wel met jullie eens dat een beetje meer koppel soms wel een prettige ervaring geeft. Dat was heerlijk op de Norton Commando; dan moest je echt je stuur goed beet pakken anders reed je met losse handen. Maar ik ben heel tevreden met mijn W-tje zoals hij nu is . Nadat ik de dempers heb verwijderd heb ik ook al de indruk dat hij beter versneld. Is natuurlijk niet zo, hij maakt enkel alleen maar wat meer kabaal . Ik heb nu net nieuwe ketting en tandwielen besteld, maar Nol zal wel gewoon voor de standaard bezetting gaan denk ik. Ik had daar eigenlijk eerder over moeten nadenken En het blaffen uit de uitlaat tijdens het decelereren vind ik juist wel mooi. Alhoewel ik denk dat er bij mij nog de standaard bougies in zitten. Ik zal het controleren tijdens de winterbeurt. Zeg Martin kun / wil jij wat meer specifieke info geven m.b.t. die modificaties. Heb je dat bij jouw motor ook gedaan?
Groet Jan
Hallo Jan,Hallo Iwan. Die caferacer is inderdaad heel mooiDit is altijd een heel persoonlijke kwestie. Ik heb ook al veel verbouwde motoren gezien waar heel veel geld aan is besteed, wat naar mijn mening weggegooid geld is
jij hebt je motor zodanig aangepast dat je nu 55 pk aan de krukas hebt en continu maximaal koppel beschikbaar. Is best wel mooi, maar wat kost dat??
Groet Jan
Hoe kom je daar nou terecht Eddy.Ra ra waar was ik gister ?
En heb lekker de sfeer van de caferacer geproeft .
Groet Eddy.[afbeelding]
Ra ra waar was ik gister ?
En heb lekker de sfeer van de caferacer geproeft .
Groet Eddy.[afbeelding]
het regende goed door , jammer want er was gister een classic day en dat staat altijd garant voor een stel beauty's maar de weergoden hadden beslist dat er regen moest vallen maarrrrrrrrrrrrrrr wel heerlijk ontbeten met een original english breakfast .
Groet eddy.
Mijn remmen heb ik aan het begin van dit seizoen helemaal in orde gemaakt.Nu je het zegt ,Jan , dat heb ik ook al een keer gedaan maar ik weet eigenlijk waaromwant ik heb eigenlijk nooit een verschil gemerkt.
Rem olie ook eens in de drie jaar ,daar heb ik overigens een handig stuk gereedschap voor zodat ik niet meer hoef te ontluchten.
Groet Eddy.
Hallo Jack.Goedendag heren,
Nu de winter weer voor de deur staat ben ik van plan om buiten het reguliere onderhoud ook het schuim van de buddy te vervangen voor harder materiaal , deze is nogal doorgezeten wat lage rugpijn veroorzaakt.
Heeft iemand dat al eens eerder gedaan?
@ Tigujan
Jan, is het mogelijk om in de openingspost een linkje te plaatsen van "Het grote W650 topic" deel 1
Alvast bedankt,
Jack