Het plaatsen van een TomTom op de kuipruit

jvsoelen

Die hard MF'er
6 nov 2007
687
17
Geldermalsen
Wie van jullie heeft er wel eens een TomTom in de kuip met de zuignap gemonteerd ?.
Gaat dit i.v.m. de trillingen met de connector ?.
Laat het eens weten wat jullie ervaring(en) hiermee is/zijn.

Dank Jan :(
 
In de auto wil hij ook nog wel eens van het raam flikkeren, dus ik zou 'm echt niet met zuignap bevestigen op je kuipruitje... zou 'm eerder met een steun op m'n stuur monteren. Heb je nog plek ?
 
Zou ik niet doen met zuignap.

Voor een Garmin SP2620 heb ik wel eens iets gemaakt dat bestond uit een hoeklijn van alu (80x20) welke met een paar boutjes aan de kuipruit zat vastgescroefd, op de lange kant van het profiel is de originele houder met 4 boutjes vastgeschroefd.
 
In de auto wil hij ook nog wel eens van het raam flikkeren, dus ik zou 'm echt niet met zuignap bevestigen op je kuipruitje... zou 'm eerder met een steun op m'n stuur monteren. Heb je nog plek ?

Bij mij is hij echt nog nooit losgekomen bij de auto. Op de moto had ik er nog aan touw aan vastgemaakt voor het geval hij zou loskomen maar hij bleef echt wel goed hangen. Maar echt ideaal is het natuurlijk niet. Ik vreesde eigenlijk meer voor barsten in mijn kuipruitje want het is toch een redelijk gewicht dat er aan hangt.
 
Ik gebruik een rammount met houder voor de tomtom. In mijn geval is dat een GO910. Niet verstandig geloof ik omdat er een harde schijf inzit, maar tot op heden gaat het prima. Van Rammount is een speciale tomtom voet leverbaar. Kostte mij slechts 5 euro, maar volgens mij wisten ze de prijs niet. Bevestigd op het stuur. Ik gebruik ook wel mijn PDA op een andere voet( van Brodit) bevestigd op de basis rammount. Werkt ook prima.

Ik zou overigens nooit een zuignap gebruiken. Als ik haast heb gooi ik hem gewoon los in mijn tanktas in het kaartvak.
 
mijn garmin blijft met een rammount netjes zitten tot 215 (op de gps). qua trillingen kunnen ze het ook wel aan (lijkt mij).

De satnavs voor op de motor zijn ook het probleem niet, die zijn trillingsbestendig. Dat geldt niet voor de apparaten die feitelijk voor de auto bestemd zijn.
Motoren veroorzaken hele fijne trillingen, waar veel electrische apparaten behoorlijk last van kunnen hebben.
 
ik heb met zuignap op windscherm. daarnaast ook nog met een tay-rep de houder strak op de kuip getrokken. werkt prima,alleen bij stationair draaien schudt de tom iets.(hele fiets en ik ook dus.... silverwing uit 81')
bij regen wordt ie niet nat,zit mooi diep in de kuip geplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan