Niet iedereen heeft hetzelfde normbesef van huis uit meegekregen. Anders hadden we niet zo'n Topic op MF gehadMaar dat je dit ook kunt monteren en dan denkt: “ZO! klaar, heb ik even mooi gedaan!”
We hebben al één aftermarket USB lader eraf geknipt. Er gaat meer volgen...Als je zo'n foto ziet krijg je gewoon jeuk om een kniptang te pakken
En eerlijk is eerlijk, als ik als dief het zadel eraf had gehaald zou ik hem verder gewoon laten staan. Dus t werkt wel.
Ach zo leert hij de volgende keer beter op te letten moet je maar denken.
Inderdaad een alarm... En van die bevestigingspunten, heeft ook z'n beste tijd gehad.
Ik zag de motor van 10 meter afstand en stelde direct voor om rechtsomkeert te maken. Zoonlief was direct verliefd op de ZX6R met 35KW op kenteken.
Ik verwacht dat we nog wel wat meer aan gaan treffen
Ik ga m'n zoon uiteraard helpen met sleutelen maar ga niet voor hem sleutelen. Dus samen in de garage of helemaal niet.Het is ook de manier om het te leren, ik heb het ook zo geleerd met mijn eerste auto.
Als 20-jarige zoon van een automonteur vond ik het ook niet nodig om mijn vader mee te nemen, ik kon het zelf wel beoordelen...
Met de proefrit zat ik naast de verkoper, hij reed dus.
Helemaal blind verliefd op die auto was ik, was ook echt een plaatje, dus gekocht.
De kleppen tikten wel wat maar dat was een kwestie van stellen vond ik en dat kon mijn vader wel.
Uiteindelijk is hij weken bezig geweest om de auto technisch rijdbaar te maken.
Vergeet je nooit meer zo'n les en na een jaar of 5 kon ik er ook nog om lachen.
Motor staat nu 35 KW op kenteken maar begrenzing is er af. Deze gaat er weer op voor zoonlief ermee de straat op gaat.Heb ik inderdaad ook nooit begrepen, dit soort motoren op 35kw. Kan allemaal leuk en aardig een uitdraai bijzitten, maar dar werkt niet. Sterker, boven de 70KW af fabriek dus begrenzen is niet eens aan de orde
Ik heb de motor zelf terug naar huis gereden (motor reed verder prima). Maar zat niet helemaal comfortabel met de motor op de snelweg (je gaat toch dingen bedenken die anderen misschien vergeten zijn zoals... Asmoeren op moment te zetten en dat soort zakenMag hopen dat zoonlief ook een A rijbewijs heeft ipv A2.. Anders mag ie er nog niet mee rijden.
Hoeveel vermogen heeft een zx6r standaard? want naar mijn weten is het dus zelfs zo dat al heb je m 35kw op kenteken, dat hij het vermogen waarmee de motor een typegoedkeuring gekregen heeft, niet meer dan 70KW zijn.
Maar goed, we dwalen af!
Staat toch echt 35 KW op kentekenMeer dan 70kW dus, niet geschikt voor het A2 rbw idd.
Staat toch echt 35 KW op kenteken
In Duitsland rijden motorfietsen welke minder vermogen hebben dan bij ons, zou dat een oplossing kunnen zijn?Al staat er 1KW op het kentekenbewijs -> Reglement Rijbewijzen artikel 15 lid 1 onder c:
"motorrijtuigen op twee wielen, niet zijnde een bromfiets, met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van niet meer dan 0,2 kW per kg massa in rijklare toestand als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen en niet afgeleid van een motorrijtuig met meer dan het dubbele vermogen, al dan niet met zijspan (rijbewijs A2); "
[/offtopic]
In Duitsland rijden motorfietsen welke minder vermogen hebben dan bij ons, zou dat een oplossing kunnen zijn?
Al staat er 1KW op het kentekenbewijs -> Reglement Rijbewijzen artikel 15 lid 1 onder c:
"motorrijtuigen op twee wielen, niet zijnde een bromfiets, met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van niet meer dan 0,2 kW per kg massa in rijklare toestand als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen en niet afgeleid van een motorrijtuig met meer dan het dubbele vermogen, al dan niet met zijspan (rijbewijs A2); "
[/offtopic]
Al staat er 1KW op het kentekenbewijs -> Reglement Rijbewijzen artikel 15 lid 1 onder c:
"motorrijtuigen op twee wielen, niet zijnde een bromfiets, met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van niet meer dan 0,2 kW per kg massa in rijklare toestand als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen en niet afgeleid van een motorrijtuig met meer dan het dubbele vermogen, al dan niet met zijspan (rijbewijs A2); "
[/offtopic]
Als ie individueel is gekeurd is ie nergens van 'afgeleid' en mag dit dus gewoon.
dat is mooi en waarschijnlijk ligt de bewijslast/ verantwoording bij de bestuurder
Kun je als eigenaar/ bestuurder opvragen hoeveel vermogen de motor dan had voor de keuring?
Ik denk dat als er op kenteken 35kW staat en in het echt heeft hij dat ook dat ze er weinig van kunnen zeggen
76,5 KwMeer dan 70kW dus, niet geschikt voor het A2 rbw idd.