Ach, er zijn ook kettingen die zonder verwarmen de ringen verliezen. Dan worden er paniek topics opgestart. Ik ben nog uit de tijd dat O-ringen kettingen een noviteit waren. Iedereen reed zonder ringetjes.Ik vrees alleen dat de x of o ringetjes het niet zo leuk vinden.
Daar waag ik toch anders over te denken. Volgens mij (en ik heb zeker niet de wijsheid in pacht) wordt de kracht VIA de pen op de buitenplaat overgebracht. En de pennen passen in dit geval niet optimaal, en misschien is passen slecht een betere woordkeuze. De braam die normaal gesproken aan een pen zit, dient als zijdelingse opsluiting.De lassen doen vrijwel niets, alleen de buitenplaat vasthouden. Normaal zit er alleen een braam aan het pennetje.
Klinkt plausibel, ik heb al heel wat kettingen geponsd en begrijp dat de zijdelings uitgeoefende krachten krachten minimaal zijn. Maar ik stel me zo voor dat dat pennetje gewend is om te kunnen draaien, en dat kan 'ie nu niet meer. Sterker nog, hij kan helemaal niks meer; omdat zijn positie gefixeerd is terwijl hij toch als een malloot beweegt, levert dit volgens mij wel wat spanning met zijn omgeving op.De lassen doen vrijwel niets, alleen de buitenplaat vasthouden. Normaal zit er alleen een braam aan het pennetje.
Het zou interessant zijn om te weten hoe lang deze oplossing stand gehouden heeft. Het verbaast me niets als deze motor "verkoopklaar" gemaakt is en de nieuwe eigenaar er rustig 5000 km mee gereden heeft. En ook even gekeken hoe hard hij kan.Ik weet wel wat van lassen en sterkte e.t.c.
Voor zover je dit prutswerk lassen kan noemen.
Dit zit gewoon niet vast, ik durf te wedden dat je met een paar klappen de sluitplaat er af slaat.
Het zou interessant zijn om te weten hoe lang deze oplossing stand gehouden heeft. Het verbaast me niets als deze motor "verkoopklaar" gemaakt is en de nieuwe eigenaar er rustig 5000 km mee gereden heeft. En ook even gekeken hoe hard hij kan.
Als thuiskomertje zou ik er rustig mee gaan rijden (met samengeknepen billen).
rol beweegt, pen echt niet hoor!Klinkt plausibel, ik heb al heel wat kettingen geponsd en begrijp dat de zijdelings uitgeoefende krachten krachten minimaal zijn. Maar ik stel me zo voor dat dat pennetje gewend is om te kunnen draaien, en dat kan 'ie nu niet meer. Sterker nog, hij kan helemaal niks meer; omdat zijn positie gefixeerd is terwijl hij toch als een malloot beweegt, levert dit volgens mij wel wat spanning met zijn omgeving op.
ja, laat zien!!Moet wat plaatjes van uitgeslagen en gelaste kruiskoppelingen posten?
Ik rij al langer BMW dan het internet bestaat en heb via fora al heel wat creatieve oplossingen voorbij zien komen. Maar die zie je niet in die tunnel.
Geen idee waar ik die zelfgebakken kruiskoppelingen gezien heb, dus niet meer terug te vinden. Maar om het een beetje goed te maken, een ontplofte kruiskoppeling.
Bekijk bijlage 1398497